• Anonym (Man)

Mannen fortsätter knulla efter orgasm, är det möjligt?

Finns ni män som efter ni fått orgasm kan fortsätta knulla utan att tappa ståndet/vila först? Att du kommer och sprutar i eller på henne och sedan bara fortsätter att penetrera henne eller är det en myt?

Tjejer, ni får också svara hur era män fungerar. Kan din partner fortsätta direkt efter han kommer eller måste han vila? Alt är penetrationen slut för den dagen typ?

• Svar på tråden Mannen fortsätter knulla efter orgasm, är det möjligt?
  • Anonym (Nightstride)

I början av vårt äktenskap gjorde jag det ibland. Ibland på ren lust, andra gånger för hennes skull, men jag förknippar dessa gånger med väldigt blandade känslor. Alla kroppens hormoner vill stänga ner allt som har med stånd, sex och lust att göra, och på ren viljestyrka kan man tvinga sig igenom detta men det är en pärs!

Nu har jag istället lärt mig att inte komma om jag inte vill det, så att jag kan hålla på så länge hon önskar. Mycket bättre för båda. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Nightstride) skrev 2025-08-21 20:52:05 följande:

I början av vårt äktenskap gjorde jag det ibland. Ibland på ren lust, andra gånger för hennes skull, men jag förknippar dessa gånger med väldigt blandade känslor. Alla kroppens hormoner vill stänga ner allt som har med stånd, sex och lust att göra, och på ren viljestyrka kan man tvinga sig igenom detta men det är en pärs!

Nu har jag istället lärt mig att inte komma om jag inte vill det, så att jag kan hålla på så länge hon önskar. Mycket bättre för båda. 

Hur har du tränat upp det, att inte komma eller komma på beställning? 
  • Anonym (Farbror Gul)

Fram tills jag var 35 kanske så var detta normalt. Ibland kunde jag få dubbla utlösningar också. Numera nej...

• Anonym (Nightstride)
    Anonym (Man) skrev 2025-08-22 05:59:23 följande:
    Hur har du tränat upp det, att inte komma eller komma på beställning? 
    Bra fråga. Mognad, bättre kontroll över känslorna, mer fokus på hennes njutning än min, kan vara saker som bidrar.

Jag tränger inte in i henne förrän efter ett ordentligt förspel, där jag under lång uppbyggnad med kanske massage, kanske slicka, men framför allt mycket smekande av klitoris med fingrar, tills hon är maximalt mottaglig för penetration. Gärna retas med ollonet mot mynningen ett tag medan jag fortsätter smeka klitoris med fingrarna tills hon inte står ut att vänta längre. Så när jag väl börjar med penetrerande sex så behöver jag inte köra så hårt/fort för att det ska vara himmelskt för henne, helst i ställningar där jag kan fortsätta smeka hennes klitoris under penetrationen. Då blir det lättare för mig att behålla min kontroll även om hon, så att säga, förlorar sin. 
  • Anonym (Intellektuella övningar)

Tre av åtta män jag har upplevt, har haft total kontroll över sin utlösning.

En hade gjort tantraövningar och kunde få orgasm utan utlösningskladd. Rätt praktiskt ibland.

En hade  ADHD och svårt att fokusera och det hade gjort det svårt för honom att komma tills han fick koll på sin tanke. Jag fick hjälpa honom att komma ner från 45 minuter med skav till en mer normal samlagstid.

En var switch och om han var dominant ville han få ut mesta möjliga och göra "allt" innan han kom, eller som lätt undergiven kunde han njuta väldigt av att komma först när jag var nöjd och gav tillåtelse.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (hmm)

Vad är problemet menar du? Kan sätta på dig i några timmar... Även med utlösning. Jag och ett X gjorde det... hon kom 21 gånger... jag kom 7. Orättvist. Men visst efter några timmars knullande så jäklar vad ont jag hade i bollarna!!! Inte p ga utlösning utan av rörelserna..

• Anonym (Vilja)

Det är fullt möjligt efter orgasm och även efter utlösning för vissa. Orgasm och utlösning är inte samma sak. Har älskare som kan få tre, fyra torra orgasmer innan utlösning och sedan fortsätta samlaget utan att penis lämnar vaginan. Under lättar om mannen tränat på detta och om kvinnan har bra kontroll över sina muskler runt vaginan och kan krama åt runt penis. Livet är dock lite orättvist män som i grunden tenderar att komma för tidigt är de män som har svårast att få till torra orgasmer trots att det är dessa män som har störst nytta av stop and go och andra knep. 

• XDX

Jag kan fortsätta hård efter orgasm och ejakulation, men ollonet blir känsligare en stund så jag saktar gärna ner rörelserna något under den stunden. 

45+, full frisk och medicinfri, inga potenspiller. Samma partner i 20 år. Rätt övertygad om att det (precis som övriga hälsan och måendet) mest har med kost och livsstil att göra, . 

• Anonym (Vanilj)

Bara för det gick i går  behöver inte betyda det går idag .
    Mycket med mindset   slutar man med ligga kvar i sked och inställning att somna tillsammans . Då blir det inget mer.  Oftast. Men  fortsätter vi efter en missionär där  jag som man kommer  först brukar det bli fortsätta  rida av ganska snart där hon är den som sätter takten och då kommer ståndet  oftast snabbt igen när hon inte är nöjd 😁  men då kommer hon på toppen och jag avslutar helst i sked  en andra gång  och somna tillsammans .. 

• Motherinlaw

Jag kan. Har varit med om det när kvinnan inte är lyhörd utan fortsätter tex rida trots att man kommit. Som någon skrev så är det obekvämt först då man är väldigt öm just när man har kommit sen går de bra. 

• Anonym (Slaknar)
    Anonym (Vilja) skrev 2025-08-23 07:17:21 följande:

Det är fullt möjligt efter orgasm och även efter utlösning för vissa. Orgasm och utlösning är inte samma sak. Har älskare som kan få tre, fyra torra orgasmer innan utlösning och sedan fortsätta samlaget utan att penis lämnar vaginan. Under lättar om mannen tränat på detta och om kvinnan har bra kontroll över sina muskler runt vaginan och kan krama åt runt penis. Livet är dock lite orättvist män som i grunden tenderar att komma för tidigt är de män som har svårast att få till torra orgasmer trots att det är dessa män som har störst nytta av stop and go och andra knep. 

Den sexuella förmågan är ojämnt fördelad ja. Orättvist eller inte. Fruns ex kunde kontrollera sin utlösning och hålla ut länge, och sen när det hade gått, kunde han fortsätta. Jag kan inte hålla igen, utan det går tidigare än vi vill, och sen är jag slut, kan inte fortsätta.
Svar på tråden Mannen fortsätter knulla efter orgasm, är det möjligt?