• Anonym (Less)

Tolka när ex hör av sig

Ja, killen som inte visste vad han ville, inte ville prata och ville va ifred hörde av sig till mig igår, på snap.

Jag hade endast lagt upp och frågat vart man kunde se en serie, och han svarade "HBO /hemlig"

Jag kan ju tillägga att det var för ca en vecka sedan, han sa då att han ville va ifred och fundera ang om vi skulle fortsätta träffas och sedan höra av sig, och att jag betedde mig som en psykopat.

Dagen efter detta hamnade vi på samma krog och han undvek mig som pesten, som att han var rädd nästan. Jag har inte hört av mig sedan detta, alls.

Jag är så irriterad just nu, han har satt på och stängt av sin snapkarta i omgångar. Och nu detta? Vill han bara försäkra sig om att jag inte glömmer honom? Eller har han gått vidare och ser mig som kompis redan? ????????

• Svar på tråden Tolka när ex hör av sig
  • Anonym (han svarade)
    LoveRain skrev 2019-10-16 08:16:47 följande:

Han är inte intresserad! Sluta överanalysera! Blocka honom och gå vidare! Du slösar din tid!

Håller också med.
  • Anonym (min tolkning)

Min tolkning är att han inte är intresserad, men ville vara snäll och svarade på din fråga. Han hörde alltså inte av sig alls, han bara svarade på din fråga, av vänlighet. Han tyckte kanske det var bra om du hittade din serie och hade något att sysselsätta dig med så du inte hängde upp dig så mycket på honom. 

• Anonym (Less)
    Anonym (min tolkning) skrev 2019-10-16 21:51:52 följande:

Min tolkning är att han inte är intresserad, men ville vara snäll och svarade på din fråga. Han hörde alltså inte av sig alls, han bara svarade på din fråga, av vänlighet. Han tyckte kanske det var bra om du hittade din serie och hade något att sysselsätta dig med så du inte hängde upp dig så mycket på honom. 

Men HUR kan man vara så dum, när man inte riktigt avslutat utan sagt att man vill fundera och sen höra av sig när det gäller en sån grej? Är han intresserad men inte vågar säga det så är det väl bättre att inte höra av sig alls
  • Annita
    Anonym (Less) skrev 2019-10-17 01:54:54 följande:

Men HUR kan man vara så dum, när man inte riktigt avslutat utan sagt att man vill fundera och sen höra av sig när det gäller en sån grej? Är han intresserad men inte vågar säga det så är det väl bättre att inte höra av sig alls

Han har ju inte direkt varit omtänksam mot dig förut, så frågan är varför han plötsligt skulle börja bete sig som en schysst person.
  • smulpaj01

Höra av sig hade det varit om HAN hade ställt frågan till dig.

Varför skulle han inte våga (!) säga om han varit intresserad?
  • Fiona M

Han är inte intresserad. Att skriva som han gjorde tyder inte på det iaf, så sluta övertolka.
  • Anonym (Less)
    smulpaj01 skrev 2019-10-17 07:17:21 följande:

Höra av sig hade det varit om HAN hade ställt frågan till dig.

Varför skulle han inte våga (!) säga om han varit intresserad?

Jag menade såklart om han INTE är intresserad. Hade jag själv vart i hans sits och sagt att jag vill fundera över oss, men egentligen vill att det bara ska rinna ut i sanden så hade jag ALDRIG hört av mig, om det så var en liten sak. Jag tror ingenting, tyckte mest att det var dumt och att det känns som att han vill påminna mig om att han finns där hela tiden.
  • Anonym (Less)

Då hörde han av sig igår så jag hade trotts allt rätt. Han ville träffas och prata. Sa att han mådde bättre nu och att saker runt om hade löst sig.

• Annita
    Anonym (Less) skrev 2019-10-19 15:15:43 följande:

Då hörde han av sig igår så jag hade trotts allt rätt. Han ville träffas och prata. Sa att han mådde bättre nu och att saker runt om hade löst sig.

Det var han som blev pappa väl?
  • smulpaj01
    Anonym (Less) skrev 2019-10-19 19:02:30 följande:

Japp

Ojdå....det där kommer troligen aldrig bli bra.

Det var ju inte längesen de hade sex, är de bara kk fortfarande?
  • Annita
    Anonym (Less) skrev 2019-10-19 19:02:30 följande:

Japp

Har du sagt ja till att prata med honom?
  • Anonym (Less)
    smulpaj01 skrev 2019-10-19 19:29:06 följande:

Ojdå....det där kommer troligen aldrig bli bra.

Det var ju inte längesen de hade sex, är de bara kk fortfarande?

I januari/februari träffades dom senast och bröt sedan. Hon höll sin graviditet hemlig tom 2 veckor innan bf.
  • Anonym (Less)
    Annita skrev 2019-10-19 21:02:06 följande:

Har du sagt ja till att prata med honom?

Ja jag träffade honom
  • Anonym (X)
    Anonym (Less) skrev 2019-10-20 00:19:21 följande:

Ja jag träffade honom

Och hur gick det?
  • Anonym (Less)
    Anonym (X) skrev 2019-10-20 00:27:19 följande:

Och hur gick det?

Han berättade att han nu vet säkert att han är pappa. Och att allt det nu är "avklarat". Att han vill fortsätta träffa mig, frågade mig hur jag ville och jag sa att jag skulle kunna tänka mig det men endast på villkoret att han inte kan dra sig ur så fort det blir tufft.

Men jag tror att han är väldigt nervös eller något, han hade liksom svårt för att prata och jämrade sig väldigt. När han skrev att han ville träffa mig var han nykter men när jag kom så hade han druckit.

Han sa även att han tyckte det var skönt att bara höra min röst ist för att skriva (han har vart på jobb under vår paus/bråk).

Jag skrev till han idag, och sa att det inte kändes bra faktiskt. Han höll med och kände att vi skulle ha pratat mer. Jag frågade om han tyckte det var lite jobbigt att ta det öga mot öga, då vi inte träffats på länge, vilket han svarade ja på.

Så jag skickade iväg ett meddelande där jag skrev vad jag tyckte, kände och undrade över. Han skulle svara senare då han är upptagen med en bil så väntar på det.
  • Anonym (Less)

Vi skrev lite och han talade om att han just nu, inte ville gå in i ett förhållande. Jag sa att det inte kändes nå bra. Han sa då att han såklart kommer vilja det i framtiden men inte vill "bestämma" något just nu. Han vill bara träffa mig dock, vill inte att vi ska träffa andra.

Är detta endast bullshit? Jag kan förstå detta dock, jag vill väl inte heller hoppa in i ett förhållande med han nu på direkten pga allt som har hänt.

• Annita
    Anonym (Less) skrev 2019-10-20 09:45:25 följande:

Vi skrev lite och han talade om att han just nu, inte ville gå in i ett förhållande. Jag sa att det inte kändes nå bra. Han sa då att han såklart kommer vilja det i framtiden men inte vill "bestämma" något just nu. Han vill bara träffa mig dock, vill inte att vi ska träffa andra.

Är detta endast bullshit? Jag kan förstå detta dock, jag vill väl inte heller hoppa in i ett förhållande med han nu på direkten pga allt som har hänt.

Ja det låter lite som bullshit. Han vill ha kakan kvar... och tydligen ska du också spara kakan utan att få äta vare sig den eller nån annan. Det kan du ju inte gå med på - att vänta på honom och inte träffa någon annan under tiden! Dumt som tåget, riktigt oschysst att föreslå något sådant!
  • Anonym (Less)

Är detta alltså bullshit fast han själv inte vill träffa någon annan? Jag sa att jag inte heller vill gå in i något nu på direkten utan vill se hur han beter sig. Men att jag inte kommer att vänta för länge

• Fiona M

Så han vill låsa upp dig så du inte träffar andra men absolut inte ha en relation med dig?

Hur tycker du själv det låter?

Svar på tråden Tolka när ex hör av sig