• Anonym (Lurad)

Har blivit så lurad

Har träffat en kille som kk i sju månader nu för lite casual sex. Inget allvarligt alls, vi har mest sexchattat och träffats några gånger hemma hos mig och haft rätt bra sex. Det har ibland gått ett par veckor vi inte haft kontakt, och sista tiden har det väl blivit väldigt sporadiskt tills han nu hörde av sig igen. Vi träffades och hade sex igen.

Bestämde mig för att googla honom. Inser rätt snabbt att han är relativt nygift, men värst av allt är att han precis fått barn. Jag är så förbannad! Han har alltså träffat mig medan hans fru suttit hemma med hans barn i magen? Finns det något svinigare?? Vad gör jag nu? Jag kan ju inte kontakta hans stackars fru?

Jag bryr mig inte om att han ljugit för mig, men det han gjort mot sin fru gör mig så förbannad!!!

• Svar på tråden Har blivit så lurad
  • Anonym (sådär)
    enable007 skrev 2019-10-23 23:01:23 följande:

Mer än 100 % säkert på att hennes fru är medveten annars han hade inte get dig chansen att hitta honom på google ( typ han hade skaffat en fejk profil med namn tel nr osv ) .

Men låt den vara , vill du inte Träffa han längre bara glöm han ... det blir inte bättre om du berättar för hans fru ( om hon redan inte vet ) . Låt någon annan gör det :)

Mer än 100% säker att du snackar skit. Att gå under jorden är svårare än man tror om man samtidigt måste förklara för sin omgivning varför man gör det.

50% säkert att du själv är en dessa som inte vill att din partner får reda på vissa saker.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (all) skrev 2019-10-23 21:32:09 följande:
    Det är iaf väldigt lågt att ligga med en upptagen man och sedan kasta det i ansiktet på frun. jag kan inte förstå det. Om man ens skulle begå en så vidrig handling borde man skämams som en hund och gå och gömma sig
    OM man gör det medvetet så har du helt rätt , men nu visste ju TS inte att han var upptagen och nu försöker hon göra det bästa av situationen genom att låta frun veta vilken slags avskräde hon lever med vilket är klart bättre än att göra ännu ett fel mot frun och låta henne gå ovetandes.

PS! Om man skäms som en hund över något man gjort så bör man skämmas ännu mer över att man sen bara går och gömmer sig, för då är man både moraliskt handikappad OCH feg. Att om man däremot försöker göra rätt trotts att man skäms så krävs det mod för att göra det och det är något man ska ha cred för.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lurad) skrev 2019-10-23 13:09:47 följande:
    Så tänkte jag också... det behöver ju aldrig komma fram, det har jag inget personligt behov av. Snarare etiskt i så fall... men samtidigt, jag känner inte hans fru, har liksom inget moraliskt ansvar där
    Ja det är väl klart att du tänkte så för det är ju absolut enklast för dig själv.

Du blandar ihop ansvar och moraliskt ansvar, du har inget ansvar för att hjälpa andra människor helt rätt du har däremot ett MORALISK ansvar att hjälpa andra människor. Och att låta henne gå ovetandes så att svinet kan bedra henne som han vill år efter år bara så du ska slippa ge dig in i en obehaglig situation ÄR moraliskt fel och det vet du.
  • Anonym (A)
    Anonym (Berätta) skrev 2019-10-23 13:31:21 följande:
    Fördjävlig situation. Men håller inte med om att du är befriad från ansvar mot folk du inte känner, one love. Tycker du borde berätta för henne.
    Håller med
  • Anonym (R)

Berätta. Jag har varit utsatt för precis detta fast ännu värre - mitt ex bedrog mig med en annan medan jag var gravid. Till och med reste utomlands med henne när jag fortfarande hade avslag sen. ?Jobbresa? hette det. Det var en romantisk weekend. Slutade med att han lämnade mig för henne.

Håller på med nätdejting till och från och har satt i system att göra en kontroll på alla män jag har kontakt med (söka igenom sociala medier, googla namnet, ratsit, kolla om någon mer är skriven på adressen, kolla om han är dömd för något osv.) många gånger har jag upptäckt att de har flickvän/sambo/fru redan och ibland även barn med denne. Alla gånger har jag skrivit och berättat för tjejen att hennes partner raggar på dejtingsidor och utger sig för att vara singel. Har även print screenat hela konversationen och skickat till de som velat ha. Allihop har varit tacksamma för infon och jag har kunnat se att de dumpat honom (ändrat relationsstatus på facebook osv).

Om du inte berättar för frun så kommer han fortsätta bedra henne. Om inte med dig så med någon annan. Hon har rätt att veta och göra ett eget aktivt val kring huruvida hon vill fortsätta relationen med svinet eller inte.

• Anonym (sådär)
    Anonym (R) skrev 2019-10-28 12:59:38 följande:

Berätta. Jag har varit utsatt för precis detta fast ännu värre - mitt ex bedrog mig med en annan medan jag var gravid. Till och med reste utomlands med henne när jag fortfarande hade avslag sen. ?Jobbresa? hette det. Det var en romantisk weekend. Slutade med att han lämnade mig för henne.

Håller på med nätdejting till och från och har satt i system att göra en kontroll på alla män jag har kontakt med (söka igenom sociala medier, googla namnet, ratsit, kolla om någon mer är skriven på adressen, kolla om han är dömd för något osv.) många gånger har jag upptäckt att de har flickvän/sambo/fru redan och ibland även barn med denne. Alla gånger har jag skrivit och berättat för tjejen att hennes partner raggar på dejtingsidor och utger sig för att vara singel. Har även print screenat hela konversationen och skickat till de som velat ha. Allihop har varit tacksamma för infon och jag har kunnat se att de dumpat honom (ändrat relationsstatus på facebook osv).

Om du inte berättar för frun så kommer han fortsätta bedra henne. Om inte med dig så med någon annan. Hon har rätt att veta och göra ett eget aktivt val kring huruvida hon vill fortsätta relationen med svinet eller inte.

• Anonym (Camilla)

Varför bryr du dig?? En KK som du bara har för sex. Du har gått in i det med öppna ögon. Du vet förutsättningarna så varför gnäller du? Du har gjort ditt val. Han gör sitt. Du ska skita ärter i hur hans relations- och sociala status. Dags att få dåligt samvete? Det borde du tänkt på innan. Enkel lösning på problemet. Sluta träffa honom.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-10-28 14:36:47 följande:

Varför bryr du dig?? En KK som du bara har för sex. Du har gått in i det med öppna ögon. Du vet förutsättningarna så varför gnäller du? Du har gjort ditt val. Han gör sitt. Du ska skita ärter i hur hans relations- och sociala status. Dags att få dåligt samvete? Det borde du tänkt på innan. Enkel lösning på problemet. Sluta träffa honom.

Ehm, om du läser trådstarten så står det rätt tydligt att hon INTE visste att snubben var upptagen. Hon luskade reda på det själv, senare.

Vad han gör för val är väl uppenbart, men frågan är varför det skulle vara fel att låta frun veta vad han pysslar med så även hon kan göra ett val?
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (sådär) skrev 2019-10-28 14:54:35 följande:

Ehm, om du läser trådstarten så står det rätt tydligt att hon INTE visste att snubben var upptagen. Hon luskade reda på det själv, senare.

Vad han gör för val är väl uppenbart, men frågan är varför det skulle vara fel att låta frun veta vad han pysslar med så även hon kan göra ett val?

Hon googlar efter ett halvår. Vad var tanken från början? Om det var så viktigt för henne att han var singel så borde hon ha frågat. Men återigen så är väl poängen med KK att skita i allt utom sexet. Hans val var uppenbart. Det borde hennes vara också. Alltså släppa och gå vidare. Hitta annat KK.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-10-28 17:13:51 följande:
    Hon googlar efter ett halvår. Vad var tanken från början? Om det var så viktigt för henne att han var singel så borde hon ha frågat. Men återigen så är väl poängen med KK att skita i allt utom sexet. Hans val var uppenbart. Det borde hennes vara också. Alltså släppa och gå vidare. Hitta annat KK.
    Nja, det är ju inte helt ovanligt att den sortens avskräde ljuger som sin relationsstatus eller ger sken av att vara singel. Jo man kan tycka att hon borde fråga, men man kan lika väl tycka att han borde meddelat att han var upptagen.

Ja hans val var uppenbart, men hennes val var tydligen inte att knulla en upptagen man om hon googlade reda på sanningen, för hade hon skitit i det så hade hon ju inte brytt sig om att googla och bara fortsatt knulla. 

Oavsett vilket så är det väl bra att frun får reda på sanningen?
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (sådär) skrev 2019-10-28 17:27:15 följande:

Nja, det är ju inte helt ovanligt att den sortens avskräde ljuger som sin relationsstatus eller ger sken av att vara singel. Jo man kan tycka att hon borde fråga, men man kan lika väl tycka att han borde meddelat att han var upptagen.

Ja hans val var uppenbart, men hennes val var tydligen inte att knulla en upptagen man om hon googlade reda på sanningen, för hade hon skitit i det så hade hon ju inte brytt sig om att googla och bara fortsatt knulla. 

Oavsett vilket så är det väl bra att frun får reda på sanningen?

Klart som korvspadet att det ljugs om relationsstatus. Men varför blev plötsligt det så viktigt? Kan det bara så att det smög in lite känslor i spelet? Tror det jag! Då är det plötsligt viktigt att informera fruar så de också kan göra sitt val...

Den risken får otrogna män alltid ta i beaktande.

Hon har en självpåtagen upplysningsplikt.

Ok eller inte? Det vete fan!
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-10-28 17:53:38 följande:
    Klart som korvspadet att det ljugs om relationsstatus. Men varför blev plötsligt det så viktigt? Kan det bara så att det smög in lite känslor i spelet? Tror det jag! Då är det plötsligt viktigt att informera fruar så de också kan göra sitt val...

Varför det blev viktigt kan bara TS svara på, men återigen spelar det väl mindre roll när och hur, varför propagera för att hon inte ska berätta för att hon tog reda på det 6 månader senare? det är väl ändå bra att frun får reda på sanningen så skithögen inte kan fortsätta lura henne som han vill?
  • Anonym (Lurad)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-10-28 17:53:38 följande:

Fast jag tycker nog det är viktigt att inte vara tredje parten i en otrohet. I synnerhet inte när det finns en liten bebis i bilden och kanske därmed en kvinna i en extremt sårbar situation.

Det är inte alla män som ljuger om sin relationsstatus, och hade det bara funnits en fru med i bilden hade jag nog inte blivit lika upprörd det som gör mig arg är att hon är gravid. Jag tycker det är så jävla lågt att göra såhär mot en gravid kvinna, värre än en normal otrohet.

Men som du kanske kan utläsa av mina svar är jag alltså inte så intresserad av att skvallra för frun, snarare tvärtom. Jag förstår inte riktigt varför du har fått för dig motsatsen?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lurad) skrev 2019-10-28 18:18:48 följande:
    Men som du kanske kan utläsa av mina svar är jag alltså inte så intresserad av att skvallra för frun, snarare tvärtom. Jag förstår inte riktigt varför du har fått för dig motsatsen?
    Ok så du skriver att du bryr dig om vad han gör mot frun, du har chansen att låta henne veta sanningen men skiter i det.  Är inte det lite dubbelmoral? Du bryr säger att du bryr dig men väljer att låta det fortgå?

Så vad är poängen med tråden? Är det dig vi ska tycka synd om?
  • Anonym (Camilla)

Håller verkligen med om att det är lågt mot en gravid eller nyförlöst kvinna.

Fick känslan av att du ville berätta.

Det var mera skrivaren -så där- jag kommenterade.

Hur som helst så kan det bli trista historier det där.

Var rädd om dig!

• Anonym (Lurad)
    Anonym (sådär) skrev 2019-10-28 18:55:49 följande:

Ok så du skriver att du bryr dig om vad han gör mot frun, du har chansen att låta henne veta sanningen men skiter i det.  Är inte det lite dubbelmoral? Du bryr säger att du bryr dig men väljer att låta det fortgå?

Så vad är poängen med tråden? Är det dig vi ska tycka synd om?

Poängen med tråden vara att jag skulle få dela med mig av vilket svin han är. Kanske få en förklaring kring hur sådana män tänker...
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lurad) skrev 2019-10-29 19:08:29 följande:
    Poängen med tråden vara att jag skulle få dela med mig av vilket svin han är. Kanske få en förklaring kring hur sådana män tänker...
    Ehm behöver du verkligen hjälp för att veta hur en sån mupp tänker?

Han tänker...

Jag vill knulla
    Om jag säger att jag är upptagen så får jag kanske ingen
    Jag skiter i att säga det
    End of story

Jag är mer nyfiken över hur du tänker... du tycker han är ett svin men vill tydligen inte att han ska sättas dit eller att frun får reda på sanningen... hur går det ihop?
Svar på tråden Har blivit så lurad