• carolinenn

    eta vart min son bor?!

    Hej, jag undrar hur saker och ting fungerar enligt lagen när det gäller gemensam vårdnad. Mitt barns pappa har skaffat en ny flickvän och dom flyttade tillsammans nyligen. Vin har varannan vecka och bytar på söndagar. Pappan har varit inne i min lägenhet flertal gånger men när jag ber om att få komma hem till dom i samband med bytet (bara stå i dörröppningen för att veta vart dom bor) så nekar han till det och vill att vi bytar på parkeringen. Jag tycker att det är självklart att jag vet exakt vart min son bor men det tycker inte pappan. Säger  lagen någonting om detta? Pappan har blivit väldigt besvärlig sen den nya kom in i hans bild.

  • Svar på tråden eta vart min son bor?!
  • Drottningen1970

    Jag tycker iof att det är väldigt bra för barnet om föräldrana har en sådan relation att barnet kan bjuda in sin andra förälder för att visa upp sitt rum etc.vid enstaka tillfällen Men det är inget du har rätt till. Tyvärr glömmer många föräldrar att se till barnens bästa när de separerar.

  • Trippelmamma76

    Men nog sjutton måste man väl som vårdnadshavare få veta var ens barn befinner sig varannan vecka, dvs ha adressen dit där barnet bor? Något annat vore ju helt absurt. Barnet skulle ju kunna bo i en bil eller vad som helst då.

  • Delilah2001

    Adressen kan man ju kolla upp på tex ratsit.

    Jag har aldrig varit i min sons pappas nuvarande lägenhet, medan han varit flera gånger i mitt hus.

    Hade ju gärna sett hur min son bor varannan vecka, och hur hans rum ser ut osv.

    Vi byter på fredagar via skola/fritids, någon gång har jag behövt hämta/lämna något hos hans pappa, men då har vi mötts utanför på parkeringen.

    Sonen trivs bra hos sin pappa, så jag oroar mig inte. Bara att det känns lite konstigt att aldrig sett hans andra hem.

  • Mrs Moneybags

    Du kan ju kolla upp adress och lägenhetsnummer online. Då vet du.

    Trist attityd av honom, men en del blir sådär efter en skilsmässa.

  • legomum

    Du vet ju vad han heter så det är ju bara att googla fram adressen. Sedan finns faktisk kartor på eniro där du kan se själv vart han bor du kan tom ändra till flygfoto så du ser hur området är och ändra till att du ser som om du gick förbi huset (olika vyer alltså)

    Att han inte vill ha hem dig är väl ändå inte så konstigt då ni är ex med varandra.

Svar på tråden eta vart min son bor?!