• Anonym (fre88eg)

Hur får jag henne att inte berätta för min fru?

Jag brukar inte vända mig till forum av den här typen, men jag har hamnat i en lite ohanterbar situation.
    Jag arbetar på en högskola söder om Stockholm, jag är 42 år gammal, är gift och har 2 barn. Mitt äktenskap är helt ok. Det är inte toppen, det är inte botten. Sedan vi fick barn har frun gått väldigt upp i barnen vilket i sig är bra, men vår relation har hon lite lagt på hyllan. Karriärskvinna har hon alltid varit, jobbar mycket, bytt jobb och avancerat. Vi bor bra, har god ekonomi, väldigt lite att klaga på.
    För ett par månader sedan, kanske upp mor ett år, var jag på väg hem från jobbet på högskolan. En elev, kvinna 25+, stod utanför på parkeringen med bilproblem. Jag erbjöd mig att hjälpa henne, och det tog goda 40 minuter innan vi fick igång hennes bil. Hennes dåvarande kille var föga intresserad av att hjälpa till.
    Som tack bjöd hon mig på fika i skolans kafeteria nästa dag. Vi skrattade och hade kul. En fika blev ett par fler fika, vi började prata i korridorerna (jag är vaktmästare och rör mig mycket i skolan), fika blev till lunch, lunch blev till middag efter skoltid. En dag frågade hon mig om jag ville följa med henne hem. Jag visste inte vad hon ville, men jag anade och hoppades. Hon är ung och attraktiv. Hennes kille och hon har också barn ihop, men han jobbade, barnen var i skolan. 
    Vi hade sex och det var fantastiskt. Under våra samtal hade vi berört ämnet att få göra sexuella saker man antingen inte ville eller vågade ta upp med sin partner hemma. Analsex, sexleksaker, dominanslekar, rollspel, sex på andra platser än i sängen/hemmet. Hon släppte löst allt! Hon sa till mig vad hon ville testa, och jag gjorde det med henne. Jag sa vad jag ville testa, hon lät mig göra det med henne. Saker min fru skulle skämmas över mig om jag ens tog upp på samtal. Jag har aldrig sett mig som den otrogna typen, men hela upplevelsen med henne var magisk. Detta pågick i några månader. Vi var hela tiden på det klara med att detta var bara kroppsligt, köttsligt sex, inget annat. Vi var båda med på att ingen skulle lämna sin partner. 
    En dag ringer hon mig och säger att hennes kille vill bryta upp. Han vet inte om oss, men han har hittat en annan och har lämnat henne. De har nu delad vårdnad om barnen. Nu vill hon att jag lämnar min fru, hon vill vara mer med mig, ha mer av det vi har. Jag försöker förklara för henne att skälet till att det är så magiskt är för att det just är förbjudet, spännande, hemligt. Om vi blir tillsammans skulle vi också hamna i en vardag med bokad tvättstuga, storhandla, läxor och slentriansex när barnen somnat.
    Hon säger att hon kanske ska berätta för min fru, så att hon kan få mig för sig själv. Hur övertalar jag henne att inte göra det? Jag älskar inte henne, jag älskar min fru. Jag tänker inte lämna min familj. Vi var båda överens om att detta bara skulle vara sex. Bara för att hennes situation plötsligt drastiskt förändrats betyder inte det att min situation måste förändras. Det är inte så att hon har utvecklat känslor för mig, men nu vill hon ha det här varje dag! Och med min fru ur vägen kan hon få detta varje dag, TROR hon. 

Fattar att jag satt mig i denna sits själv, och att det är dags att avsluta denna relation nu när förutsättningarna ändrats.
    Hur får jag henne att inte berätta?
  • Svar på tråden Hur får jag henne att inte berätta för min fru?
  • Anonym (nä)
    Anonym (lustigt) skrev 2019-11-04 14:37:18 följande:
    Det är alltid lika lustigt hur otrogna människor resonerar.... om han säger nåt till fru så blåneka.... och frun är ju då så jävla korkad att hon kommer tro att allt bara är påhittat av en psykiskt störd kvinna?

Ljug ljug och sen ljuger du lite mer... verkar vara universallösningen på allt om man ska tro otrogna människor. Ingenstans verkar man fatta att det är liksom just alla dessa lögner för att rädda sitt arsel som gör den absolut största skadan. Tom människor som hade kunnat tänka sig förlåta ett misstag ruttnar totalt på en sån feg liten skit som inte ens kan tänka sig stå för sitt misstag.  ATt en person kan klanta sig är en sak, men att samma person sen sitter och ljuger sig blå för att slippa stå för sitt misstag säger så mycket mer om personen än misstaget i sig. Jag menar, vem fan vill leva med en sån liten fegis?
    Håller helt med.
  • Anonym (lustigt)
    xSpinell skrev 2019-11-02 08:37:39 följande:
    1+1=3 .Blir nog ofta så i dom här situationerna .
    Anonym (?) skrev 2019-10-31 22:16:27 följande:

Fast uppenbarligen vill du ju inte vara med din fru. Så varför inte välja den nya och försöka fly verkligheten och leva i en bubbla ett tag till och sen byta ut henne mot en ny? Du verkar ju inte vilja leva det verkliga livet med allt vad det innebär ändå

Om man nu måste välja mellan den första kvinnan o den andra kvinnan .

1+1 blir snarare 99999999 skulle jag vilja påstå. För får man inte fakta så kommer fantasin igång och till slut ifrågasätter man precis allt 10 år bakåt i tiden. Det säger ju sig självt, Att kunna lita på den andra är är ju ett absolut måste i alla relationer, om det spricker så vet man ju inte vad som är sant eller falskt och precis allt personen sagt kan ifrågasättas.
    Då  ska   man   nog   alltid   välja   kvinna   nr,2 
    För om man hade haft det bra med kvinna nr,1   
    så hade man ju liksom aldrig träffat kvinna nr,2

Nja, det där bygger på den gamla uttjatade och väldigt felaktiga tron att människor bara är otrogna om det är något fel i relationen. Men riktigt så enkelt är det tyvärr inte. Att tro det är lika naivt som att tro att en rik person inte vill ha mer pengar utan är nöjd med det hen har. Men så är det ju inte, utan folk vill rätt ofta bara ha mer och mer. Likadant är det med otrohet, man kan vara hur nöjd som helst med sitt förhållande men man vill ha mer ändå.
  • Anonym (lustigt)
    1+1=3 .Blir nog ofta så i dom här situationerna .
    Anonym (?) skrev 2019-10-31 22:16:27 följande:

Fast uppenbarligen vill du ju inte vara med din fru. Så varför inte välja den nya och försöka fly verkligheten och leva i en bubbla ett tag till och sen byta ut henne mot en ny? Du verkar ju inte vilja leva det verkliga livet med allt vad det innebär ändå

1+1 blir snarare 99999999 skulle jag vilja påstå. För får man inte fakta så kommer fantasin igång och till slut ifrågasätter man precis allt 10 år bakåt i tiden. Det säger ju sig självt, Att kunna lita på den andra är är ju ett absolut måste i alla relationer, om det spricker så vet man ju inte vad som är sant eller falskt och precis allt personen sagt kan ifrågasättas.
    Då  ska   man   nog   alltid   välja   kvinna   nr,2 
    För om man hade haft det bra med kvinna nr,1   
    så hade man ju liksom aldrig träffat kvinna nr,2

Nja, det där bygger på den gamla uttjatade och väldigt felaktiga tron att människor bara är otrogna om det är något fel i relationen. Men riktigt så enkelt är det tyvärr inte. Att tro det är lika naivt som att tro att en rik person inte vill ha mer pengar utan är nöjd med det hen har. Men så är det ju inte, utan folk vill rätt ofta bara ha mer och mer. Likadant är det med otrohet, man kan vara hur nöjd som helst med sitt förhållande men man vill ha mer ändå.
  • Anonym (Du är ett svin)
    Anonym (fre88eg) skrev 2019-10-31 21:26:42 följande:
    ...........
    Jag älskar inte henne, jag älskar min fru. Jag tänker inte lämna min familj. Vi var båda överens om att detta bara skulle vara sex. Bara för att hennes situation plötsligt drastiskt förändrats betyder inte det att min situation måste förändras. Det är inte så att hon har utvecklat känslor för mig, men nu vill hon ha det här varje dag! Och med min fru ur vägen kan hon få detta varje dag, TROR hon. 

Fattar att jag satt mig i denna sits själv, och att det är dags att avsluta denna relation nu när förutsättningarna ändrats.
    Hur får jag henne att inte berätta?
    Nej du älskar inte din fru... Hade du älskat henne hade du inte varit otrogen. Väldigt enkelt. 

Du kan undvika att hon berättar genom att berätta själv och stå för vad du är för en människa. Annars om du inte gör det så är det vara tur om hon gör det så din stackars fru får veta vilket svin du är så hon kan få börja om sitt liv med någon som faktiskt älskar henne och respekterar henne till skillnad från dig
  • Anonym (Inte lätt)

Försök att resonera med henne, förklara att hon bara kommer splittra en fungerande familj, att du alltid kommer kämpa för att få frun tillbaka, att det är meningslöst för älskarinnan att berätta eftersom du inte vill vara med älskarinnan ändå osv. Det kanske tar snurr.

Ett annat alternativ är att lova älskarinnan att du ska lämna frun men att du vill berätta själv för barnens skull. Och sen låter du tiden gå och att allt rinner ut i sanden.

Tror din älskarinna bara är rädd för att bli ensam... det är ju lite läskigt!

• Anonym (A)
    Anonym (lustigt) skrev 2019-11-04 14:37:18 följande:
    Det är alltid lika lustigt hur otrogna människor resonerar.... om han säger nåt till fru så blåneka.... och frun är ju då så jävla korkad att hon kommer tro att allt bara är påhittat av en psykiskt störd kvinna?

Ljug ljug och sen ljuger du lite mer... verkar vara universallösningen på allt om man ska tro otrogna människor. Ingenstans verkar man fatta att det är liksom just alla dessa lögner för att rädda sitt arsel som gör den absolut största skadan. Tom människor som hade kunnat tänka sig förlåta ett misstag ruttnar totalt på en sån feg liten skit som inte ens kan tänka sig stå för sitt misstag.  ATt en person kan klanta sig är en sak, men att samma person sen sitter och ljuger sig blå för att slippa stå för sitt misstag säger så mycket mer om personen än misstaget i sig. Jag menar, vem fan vill leva med en sån liten fegis?
    Huvudet på spiken.
  • DanneHade

Alright jag biter. Först och främst måste du inse att hon kommer att berätta saker för din fru förr eller senare. Det är oundvikligt.

Oddsen att en ny prins charming dyker upp och får henne att glömma dig är dåliga. Du kan köpa dig lite tid genom att göra det klart för henne hur mycket du kommer att avsky henne ifall hon berättar saker för frugan. Men till slut kommer hennes svartsjuka att ta över.

Så du måste helt enkelt börja konditionera din fru till att avfärda det hela som en lite smått rubbad kvinnas fantasifoster. Det kommer ta tid, men det kan gå om du sköter det snyggt.

• Anonym (nä)
    DanneHade skrev 2019-11-04 17:25:20 följande:

Alright jag biter. Först och främst måste du inse att hon kommer att berätta saker för din fru förr eller senare. Det är oundvikligt.

Oddsen att en ny prins charming dyker upp och får henne att glömma dig är dåliga. Du kan köpa dig lite tid genom att göra det klart för henne hur mycket du kommer att avsky henne ifall hon berättar saker för frugan. Men till slut kommer hennes svartsjuka att ta över.

Så du måste helt enkelt börja konditionera din fru till att avfärda det hela som en lite smått rubbad kvinnas fantasifoster. Det kommer ta tid, men det kan gå om du sköter det snyggt.

Du ger alltså råd och tips om hur man kan manipulera sin livsparter för sina egna intressen. Frun har ingen egen vilja, ingen egen röst och ingen rätt till relevant information för att planera sin korta stund här på jorden.
  • Anonym (lustigt)
    DanneHade skrev 2019-11-04 17:25:20 följande:

Som sagt ljuga ljuga.. eller värre, manipulera. Det verkar inte finnas någon gräns för hur lågt man är villig att gå för slippa stå för den man är. Tänk om man la ner bara hälften av den energin och kreativiteten som man lägger på att slingra sig från att ta ansvar på att jobba med sig själv istället Drömmer

Men du Danne, har du funderat över vad som händer om en så här fantastisk masterplan värdig vilken criminal mastermind som helst falerar... hur tror du hans fru kommer reagera på att han förutom att ha bedragit henne dessutom suttit och försök manipulera henne?

Tror du att...

A) Hon kommer tycka det är jättegulligt av honom att anstränga sig så hårt för att skydda henne från den krassa verkligheten och falla ner på knä och gråta av tacksamhet

B) Småspy lite i munnen och tycka att fyfan vilken vidrig liten mask som kan sjunka så jävla lågt för att slippa stå för sina misstag. Hade han haft några som helst kulor så hade han åtminstone stått för det och det hade hon iaf kunnat respektera men aldrig en sån patetiskt liten människa?
  • DanneHade
    Anonym (lustigt) skrev 2019-11-04 20:29:34 följande:

Som sagt ljuga ljuga.. eller värre, manipulera. Det verkar inte finnas någon gräns för hur lågt man är villig att gå för slippa stå för den man är. Tänk om man la ner bara hälften av den energin och kreativiteten som man lägger på att slingra sig från att ta ansvar på att jobba med sig själv istället 

Men du Danne, har du funderat över vad som händer om en så här fantastisk masterplan värdig vilken criminal mastermind som helst falerar... hur tror du hans fru kommer reagera på att han förutom att ha bedragit henne dessutom suttit och försök manipulera henne?

Tror du att...

A) Hon kommer tycka det är jättegulligt av honom att anstränga sig så hårt för att skydda henne från den krassa verkligheten och falla ner på knä och gråta av tacksamhet

B) Småspy lite i munnen och tycka att fyfan vilken vidrig liten mask som kan sjunka så jävla lågt för att slippa stå för sina misstag. Hade han haft några som helst kulor så hade han åtminstone stått för det och det hade hon iaf kunnat respektera men aldrig en sån patetiskt liten människa?

B såklart. Hon kanske t.o.m kastrerar honom i sömnen.

Men vad spelar det för roll. JAG skulle aldrig hamna i den positionen för JAG hade aldrig varit otrogen. JAG hade skickat ett sms 5 minuter före penetration, "du älskling jag känner att vi måste ta en paus", sen efter mitt halleluja-moment: "älskling jag har tänkt lite, jag vill fortsätta försöka". Så behandla inte mig som någon skurk.

För JAG är en gentleman. Relationship-loopholes.

(TS förhållande är såklart redan över även om han kanske inte inser det. Han kan köpa tid men det är allt. Det hälsosammaste för alla inblandade hade varit sanningen).

Meen: enligt medlemstadgan vi röstade fram på den senaste sammankallelsen av patriarkatet, så är jag som broder tvungen att hjälpa en annan broder i nöd förtrycka sin kvinna. Det är ett otacksamt jobb, men jag har inget val här.
  • Annita
    DanneHade skrev 2019-11-05 12:52:18 följande:
    Meen: enligt medlemstadgan vi röstade fram på den senaste sammankallelsen av patriarkatet, så är jag som broder tvungen att hjälpa en annan broder i nöd förtrycka sin kvinna. Det är ett otacksamt jobb, men jag har inget val här.
    Hahahaaa, ahaaaa, detta förklarar ju en hel del skit!
Svar på tråden Hur får jag henne att inte berätta för min fru?