• trueme

Första gravid tecknet

Hej

Vad var erat första tecken på att ni var gravida ?

Det som fick mig att testa var att:

Jag stod och stekte köttfärs och började må super illa så jag går ut på balkongen för att få frisk luft då blir det svart och jag slår huvudet i korgstolen.

Sen säger min man tänk om du är gravid för min kompis fru svimmade på coop när hon blev gravid.

Tog test nästa dag och det visade Gravid 3+ veckor

• Svar på tråden Första gravid tecknet
  • Molpes

Innan jag plussade fick jag större + ömmande bröst, humöret svängde Och lite känningar i magen.
    Har senare i v 4 blivit tung i huvudet.

• Litorina

Luktsinnet blev superkänsligt. Måste kommit väldigt snart efter ägget fäst. Hann få fler symptom (trötthet, ömma bröst mm) redan några dagar innan mensen borde ha kommit.

• Heliena

Mitt första gravidtecken var, men som jag inte fattade då, att jag var så förbannat jävla irriterad på min sambo, haha! Jag har aldrig varit så arg på honom som jag var de sista veckorna innan BIM.. Stackarn trodde att jag skulle göra slut. Men lustigt nog så gick det över precis på samma dag då jag tog testet och fick plus. Två veckor i helvetet hade min sambo iaf!

• trueme
    2020bebis skrev 2019-11-02 21:21:10 följande:

Hade inga symtom alls, testade bara för att jag hade test hemma!

Haha vilken överaskning det måste blivit
  • Daphodil
    2020bebis skrev 2019-11-02 21:21:10 följande:

Hade inga symtom alls, testade bara för att jag hade test hemma!

Så var det också för mig denna gång. Var så stressad över en helt annan sak och tog ett test för att få "göra nåt kul". Stor förvåning när det var plus!
  • 2020bebis
    trueme skrev 2019-11-03 10:19:47 följande:

Haha vilken överaskning det måste blivit

Ja samtidigt som vi hade försökt pricka ägglossning, vårt första försök, så jag hoppades ju o blev jätteglad!
  • m94

Mådde illa och blev yr när jag snusade, vilket jag snarare brukar bli när jag inte snusat på ett tag

• Nemiia
    Daphodil skrev 2019-11-02 13:41:16 följande:

Allas gravidsymtom är olika, men just mensvärk på kvällarna har alltid varit ett tydligt tecken för mig. Och om du inte brukar ha det innan mens låter det ju lite suspekt Ska du inte testa då?

Uppdatering. Plussade igår:)
  • Daphodil
    Nemiia skrev 2019-11-04 11:14:09 följande:
    Uppdatering. Plussade igår:)
    Stort grattis! Jag har haft kvar tråden som favorit bara för att kolla hur det gick för dig. Vilken lycka! Skrattande
  • Nemiia
    Daphodil skrev 2019-11-04 13:18:06 följande:

Stort grattis! Jag har haft kvar tråden som favorit bara för att kolla hur det gick för dig. Vilken lycka!

Vad gulligt, tack! Ja det är galet! Inte riktigt tagit om det än. Det är sådan berg och dalbana. För längtar man ihjäl sig efter plus, när jag plussa tänka jag YES!! sedan men gud vad fan har jag gjort och två sek sebare tänker man vad coolt. Mycket att smälta!
  • Nemiia
    Jerreblomstra skrev 2019-11-04 12:40:40 följande:

Åååh stort grattis!! Jag ska ta ett test imorgon #galetnervös!!

Tack om det var till mig! Hoppas det går vägen för dig! Så spännande, nästan jobbigt innan. Jag hade hjärtklappning typ hela dagen
Svar på tråden Första gravid tecknet