Anonym (Tilda) skrev 2019-11-02 08:59:43 följande:
Måste barnen ha så mycket struktur med regler och rutiner då. Våra barn har det inte och de utvecklas och är hur fina ändå. 11 och 13 år nu. Blir lite tokig på alla dess bonusmammor som ska ha så mycket regler hela tiden. Eller har barnen någon diagnos som kräver mycket rutiner.
Oj, här låter det verkligen som stereotypen Askungen och den elaka styvmodern.
Jag är biomamma OCH bonusmamma.
I vår familj är LEDORDEN: kärlek! Respekt! Allas lika värde! Ödmjukhet, att man hjälps åt och tar hänsyn till varandra.
Detta är principer som vi implementerar ständigt och måste ha därför att den där såkallade självklara allt är guld och grönaskogar kraschar totalt när då den andra föräldern ska styra och ställa om allt för det minsann inte ska vara på det viset. Bestämmelserna är för att dem ska ha stadiga punkter då det inte alltid är riktigt så enkelt som att alla har en perfekt relation till sitt ex med exakt samma värderingar och uppfostringsideer. Jag som bonus mamma blir sjukt irriterad på alla dessa Biomammor som ständigt får för sig att man vill barnet/barnen illa eller bara vill bossa.
Den sista kommentaren om diagnoser, indikerar ju tydligt på vart i skalan av bristande tolerans och öppenhet du landade på. ????
ALDRIG HAR JAG MÖTT MINA BARNS BONUSMAMMOR MED SÅDAN ARROGANS ATT JAG TROT MIG HAR RÄTTEN ATT RÄTTA NÅGON ANNAN MÄNNISKAS TILLVARO BARA FÖR ATT JAG ANSER MIG HA NÅGON SLAGS VETO PÅ EN MILJÖ SOM ÄR LIKA MYCKET MIN MANS SOM Den jag lever i som bonusmamma.
Jag menar det var ju det där med sunt förnuft och att visa kärlek, öppenhet och tolerans.
Kom det bort påvägen i uppfostran av att göra som man vill?