• Anonym (11111)

Otrohet

Hej.

Jag behöver råd.

Jag har börjat träffa en upptagen kille. Vi lärde känna varandra för många år sen och har haft kontakt av och till under dessa åren. Senaste 6 åren har vi inte träffats alls fram tills i sommras när han hörde av sig för att säga hej bara.

När vi lärde känna varandra för många år sen fanns där en glöd mellan oss, något som klickat men vi utforskade det aldrig då pga att vi hade andra förhållanden.

Efter träffen i sommras började vi umgås mer. Från början bara som vänner. Men det eskalerande snabbt och han ville gärna utforska om de han kände nu var äkta. Jag stod emot från början, då han har flickvän/sambo sen långt tillbaka. Jag tyckte inte det var rätt mot någon av oss.

Han började förklara sin kärlek för mig, att han kände så mycket mer, att han ville utforska vad vi kunde bli, att han var villig att gå igenom så mycket bara för att få vara med mig. Jag övertalades tillslut, då han menade på att om jag ville - så skulle han lämna henne. Det skulle inte bli något triangeldrama.

Iallafall så inledde vi då en relation. Sexuellt och könslomässigt, baserat på att han skulle lämna henne.

Det är över 3 månader sedan nu som han sa att han skulle påbörja processen med att gå ifrån henne....vilket han inte har gjort. Efter att vi dragit upp det, så var det precis som att inget hänt. Vi bara "lever i en bubbla" och är så förälskade i varandra.

Han menar nu på att han inte vill såra henne, han vill hantera och gå ifrån det på ett sätt som gör att det inte kommer som en chock för henne. Han har tagit upp en diskussion med henne om att han inte trivs i relationen längre, att han inte känner samma sak och nu är det precis som att jag bara ska gå och vänta på att hon ska lämna honom?

Jag tycker det är märkligt att hon inte regerar på att han aldrig är hemma. Han har flera gånger somnat hos mig på vardagarna och kommit hem 4 på morgonen. Han påstår också att dom inte har sex längre, där inte är något intimt och att han för det mesta sover på soffan.

Jag är iallafall trött på att han inte agerar. Jag tycker inte att det känns bra att fortsätta ifall han inte går ifrån, jag har försökt sätta krav och ultimatum men trots det så händer ingenting.

Jag frågade honom för 2 veckor sen vad som egentligen händer. Hans svar var då att det går åt rätt håll, dvs mot mig. Han berättade kortfattat att hon hade kommit till honom och sagt att hon också var osäker på relationen nu (efter att han hade sagt det till henne) och jag undrade såklart vad som skulle ske härnäst. Han visste inte. Han visste inte vad nästa steg skulle bli och verkar absolut inte stressad över att agera. Jag börjar dock tappa tålamodet. Trött på att behöva se honom gå om kvällarna, trött på att vara den andra och trött på att känna rädsla och oro över vad som kommer att ske.

Så vad ska jag göra? Ska jag fortsätta vänta? Ska jag avsluta det och gå vidare? Finns där en möjlig chans att han faktiskt inte kommer lämna henne?

Jag behöver verkligen råd.

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (11111)

Jag har funderat mycket på det här med att sätta ett nytt ultimatum för att få något att hända. Men vet inte hur jag ska gå tillväga. Så här tänker jag:

Ska jag bryta helt? Inget pratande eller träffandes?

Eller fortsätta prata inte träffas?

Ska jag sätta tidbegränsning på det?

(En separation tar ju trots allt tid. Dom har en köpt lägenhet och skulle då behöva sälja den. Det går ju inte på en vecka. )

Ska jag avsluta det bara och sen får han komma när han är färdig med sitt?

Jätte svårt att avgöra hur jag ska ställa mig till allt.

Jag måste tillägga att vi klickat så sjukt bra på alla plan. Vi har så roligt tillsammans, vi har sån extrem passion och vi trivs bra tillsammans. Därav är det så svårt att bryta och sätta ultimatum. Jag vill inte driva bort honom. Samtidigt viskar en röst bak i huvudet på mig att jag förtjänar mer och inte borde acceptera detta..

• Anonym (bad)
    Anonym (11111) skrev 2019-11-03 17:28:10 följande:

Jag har funderat mycket på det här med att sätta ett nytt ultimatum för att få något att hända. Men vet inte hur jag ska gå tillväga. Så här tänker jag:

Ska jag bryta helt? Inget pratande eller träffandes?

Eller fortsätta prata inte träffas?

Ska jag sätta tidbegränsning på det?

(En separation tar ju trots allt tid. Dom har en köpt lägenhet och skulle då behöva sälja den. Det går ju inte på en vecka. )

Ska jag avsluta det bara och sen får han komma när han är färdig med sitt?

Jätte svårt att avgöra hur jag ska ställa mig till allt.

Jag måste tillägga att vi klickat så sjukt bra på alla plan. Vi har så roligt tillsammans, vi har sån extrem passion och vi trivs bra tillsammans. Därav är det så svårt att bryta och sätta ultimatum. Jag vill inte driva bort honom. Samtidigt viskar en röst bak i huvudet på mig att jag förtjänar mer och inte borde acceptera detta..

Som jag sagt så tror jag att han spelar dig.
    Du är nog inte den första heller, hans fru verkar ju vara van att han är ute sent på nätterna och kommer hem och luktar parfym.

Nykär så är allt så bra, det är det alltid. Klick hit och klick dit allt är bara så bra.. sedan kommer verkligheten ikapp.

Vill du fortsätta ändå så visst, kräv att han separerar.
  • Anonym (Fråga)

Det enda som kommer fungera är att vara hård. Du kan inte ge han lite för att han ska fatta då charmar han dig bara tills han får det han vill. Du måste ge ett ultimatum fortast möjligen sen köra tystnad i minst några månader. Du måste se din eget värde. Just nu är du bara hans madrass som han använder när det duger för honom.

Hur kan du ge han en massa tid?

Han har ljugit för sin sambo utan problem, tror du inte han ljuger för dig med?

Du bestämmer hur länge du nedvärderar dig själv.

• Anonym (Dumma våp..)
    Tappadstekspade skrev 2019-11-03 17:19:53 följande:

Haha, han tänker inte lämna henne fattar du väl? Du är bara sex för honom, han ser dig inte som någon han vill gifta sig med. Han vill bara ha ett knull på sidan av och du var dum nog att nappa. Han kommer snart byta ut dig mot något annat får. Det kan ta lite tid att få tag i en annan älskarinna, för de flesta kvinnor respekterar sig själva och lägger benen på ryggen inför en upptagen man istället för att lägga sig på rygg.

Så här är det!

Men fortsätt vänta du. Kanske tröttnar sambon och kastar ut honom en dag och då kommer han förmodligen krypandes till dig. Sedan kan ni leva "lyckliga" ihop ett tag tills han hittar nästa älskarinna och ett nytt varv med otrohet och lögner startar.....med skillnaden att du är den bedragna.

Tyvärr är det med största sannolikhet bara Du som känner dig kär och tror på en framtid, han har ingen tanke på nåt sånt. Men att få ligga lite på sidan om är okej för honom. Snart visar det sig att hon är gravid och då måste ni (Du) vänta ett tag till....
  • Anonym (Fråga)

Sen det med lägenhet kommer ju ta ännu längre tid om han inte gör slut(Hur tänker du där?). Hade han velat ha dig så hade han valt dig. punkt.

Han vill ha dig vid sidan av.

Tyvärr så är han inte lika kär som dig och det vet du innerst inne annars hade du inte accepterat att vänta.

Allt det han sagt till dig kanske inte alls stämmer. Han har kanske inte alls pratat med henne och hon är kanske den som vill göra slut och han försöker skaffa något utifall det tar slut ( dig då)

Varför skulle han vara en ärlig kille mot dig när han uppenbart inte är det mot sin sambo...på 3 månader dessutom. Du är blåögd och rätt dum som inte tänker igenom vad du tillåter han göra mot både dig och henne.

Du sitter där och väntar som hans knulldocka och tillåter han ljuga och bedra en person han säger inte vill såra ( hör du inte själv hur dumt det låter?).

Om du verkligen hade velat veta hur han känner och om du är säker på hans/ dina känslor så kräver du att han gör slut nu, annars kan du bli sittande i månader och vänta och ändå vara den som blir ensam i slutändan.

• Anonym (op)

Mitt ex otrohet förstörde väldigt mycket för mig. 

Han gjorde slut utan att berätta något om den, sedan blev vi tillsammans igen när hon dumpade honom. Först ett år efter vi blev ihop fick jag veta att de haft en affär medan vi var tillsammans under ganska lång tid. 

Just det att allt var utdraget är det som skadat mig mest, lögnerna och allt han undvikit säga. Jag har skitsvårt att lita på män fortfarande, blir rädd att det ska verka bra men att han är likadan.

Tror såna här förlopp som du beskriver är att han inte vet vad han vill och säger en sak till dig och en till henne.

• Anonym (Fråga)

Tror iaf han inte är så kär i ts då han annars hade gjort slut utan att sagt något. Han är velig då han kan vara det. Säger ts ifrån får han göra ett val

• smulpaj01
    Anonym (Fråga) skrev 2019-11-04 11:11:38 följande:

Tror iaf han inte är så kär i ts då han annars hade gjort slut utan att sagt något. Han är velig då han kan vara det. Säger ts ifrån får han göra ett val

Hade han varit seriös med ts och kär i henne så hade han lämnat sin sambo INNAN han tog ts som älskarinna. Nu testade han om det gick att ha båda och ts hade inga problem med att vara andrahands valet, mer än så kommer hon aldrig bli. Alla är nöjda och glada.....tills flickvännen kommer på honom och kastar ut aset. Då kanske ts får "äran" att vara den enda tills han hittar en ny villig älskarinna, vilket såklart skulle ske väldigt fort. Detta är dömt att misslyckas oavsett utgång.
  • Anonym (Fråga)

Vill mest att ts ska göra något så den stackars sambon sitter hemma och slösar sin tid med ett as

• smulpaj01
    Anonym (Fråga) skrev 2019-11-04 11:22:07 följande:

Vill mest att ts ska göra något så den stackars sambon sitter hemma och slösar sin tid med ett as

Håller med om det. Ts har ju inga problem med det så hon kan gott ta över aset och sambon kan träffa en fin, seriös man som hon förtjänar.
  • Anonym (Fråga)

Sen förstår jag inte hur ts kan tycka det seriöst när de gömmer sig hemma hos henne. Är ju uppenbart att han döljer henne.

Nej sambon förtjänar så mkt bättre, ts och killen kan ha varandra.

Hur fasiken kan man tillåta karln gömma en i 3 månader och att sedan veta att han dessutom kommer dra ut på det längre.

Skulle ts hota med att berätta för sambon så skulle han antagligen bli orolig och förbannad då han nog inte ens känner så mkt för ts förutom att sätta på henne.

• Miss Skywalker

Går kvinnor verkligen på samma skitsnack fortfarande..?

• Anonym (Livia)

Jag skulle gå vidare om jag var du. Han är ju uppenbarligen inte seriös med dig, för om han var det hade han lämnat sin sambo för länge sen. Sen skulle jag personligen inte heller gå in i en relation med någon som verkar vaar helt okej med att vara otrogen.

Sluta slösa din tid på honom.

Svar på tråden Otrohet