• Anonym (:()

Lämnat mitt ex gravid med två barn

Hej, behövde bara få lätta på mitt hjärta. Känner mig som den ensammaste människan på jorden. Jag lämnade min man (mitt ex nu) för ca två veckor sedan. Jag är gravid i v.13 och har en abort planerad nästa vecka. Vi har tillsammans i två år och försökte få barn den större delen av tiden. Jag gick till läkare efter läkare. Tog medicin, akupunktur och mådde så dåligt når mensen kom varje månad. Jag var så rädd att han skulle lämna mig för någon annan som kunde bli gravid. Jag gjorde allt för att försöka ge honom ett barn. Jag har två vackra pojkar sen innan. Vi kämpade på. Han var på botten når vi träffades. Han missbrukade ibland men fick honom att se det fina i livet. Vi har haft våra stunder då han har försvunnit på nätterna och druckit men kommit tillbaka på morgonen. Jag har förlåtit honom varje gång vilket låter konstigt i mångas öron och folk undrar varför jag har valt att stanna. När jag blev gravid så var jag världens lyckligaste! Han fick mer en chock och blev en helt annan människa. Han kunde bli otrevlig och aggressiv. Men för det mesta var han bra. Han lovade att sluta dricka och ta hand om oss. Han var hemma varje kväll men han var inte sig själv. Han började gå till läkare för ryggproblem och läkaren sa att han var smått deprimerad. Han hade svårt att få jobb också då han var straffad sen innan.

En kväll för två veckor sedan så bråkade vi och han sa att han skulle sova hos sina föräldrar. Han kom hem mitt i natten påverkad och aggressiv. Jag packade allt dagen efter och fick flytta ifrån vår underbara lägenhet, med två barn, gravid in till en liten studentetta. Jag jobbar och kämpar på och tar hand om barnen men han bryr sig inte ett dugg. Han har mailat mig ett par gånger och skrivit att han vill prata med mig och att han saknar mig med inget mer. Har inte hört ett ord ifrån honom på en vecka. Han bryr sig inte hur vi mår, barnet, om vi behöver något. Min syster träffade honom ute på krogen i helgen och då konfronterade hon honom och sa ?hur kan du leva ditt liv som att inget har hänt och hänga på krogen när du har ett barn i en kvinnas mage efter allt du har gjort?? Då säger han bara ?vilket jävla barn? och skyller ifrån sig på att hon beter sig dåligt mot honom. Jag är så ledsen varje dag. Jag vet att han är en idiot jag aka göra aborten för jag klarar inte av detta själv. Ville bara lätta lite på mitt hjärta. Har jag gjort fel?

• Svar på tråden Lämnat mitt ex gravid med två barn
  • LoveRain

Tycker du gjorde det enda rätta och tog dina barn från en dålig situation. Barn ska inte behöva ha aggressiva vuxna i sitt hem. Han verkar inte kunna hålla det han lovar heller.

LoveRain skrev 2019-11-03 21:45:26 följande:

Tycker du gjorde det enda rätta och tog dina barn från en dålig situation. Barn ska inte behöva ha aggressiva vuxna i sitt hem. Han verkar inte kunna hålla det han lovar heller.

Tack ?? Ditt svar betyder mycket. Det jobbigaste just nu är, förutom aborten såklart, att han inte bryr sig det minsta...
    Anonym (:() skrev 2019-11-03 21:57:08 följande:

Tack ?? Ditt svar betyder mycket. Det jobbigaste just nu är, förutom aborten såklart, att han inte bryr sig det minsta...

Skulle vara ett hjärta inte ?? Så du vet <3
  • Anonym (@)

Abort är helt rätt, barn med sådan förälder tar stor skada och får problem i vuxenlivet, har fyra kusiner med samma mamma och tre olika pappor där alla varit missbrukare av något och haft sociala problem. Två pappor är döda, alla syskonen har svårigheter i relationer och vänskaper, endast en har skapat ett vettigt liv och är god förälder åt sitt enda barn. Krävdes nytt land och en vettig fru som hjälpt honom skapa normalt liv åt sitt gemensamma barn. De andra vill jag inte ha kontakt med, en är kriminell och suttit inne, en har fyra barn som hennes extrema uppmärksamhetsbehov gjort henne tilll en riktigt dålig och omdömeslös mamma (flyttat tillbaka till Sverige utan de tre första barnens pappa så de knappt har en relation till honom, pappan är väldigt vettigt, sedan träffat en ny företetts missbrukade och försetts kriminell som suttit inne som hon precis skaffat barn med, alla barnen försummas emotionellt. En av kusinerna lyckas inte få ett fungerande normalt förhållande då hon är så krävande och dysfunktionell som person, pojkvännen har flyttat ifrån henne och är en vän som agerar pojkvän så mycket han orkar men kan inte bo och leva normalt med henne.

• Anonym (Hej)

Hej. Jag tror också abort är rätt i detta läge även om jag förstår att det är jättejobbigt! Du gör rätt som lämnar en missbrukare. Försök se honom som ett kapitel i ditt liv du lägger bakom dig. Prio ett måste vara de barn du redan har. Ts hand om dem och dig själv! Du låter som en stark person. Fortsätt så och prioritera de barn du har! Kram

Anonym (@) skrev 2019-11-04 00:56:03 följande:

Abort är helt rätt, barn med sådan förälder tar stor skada och får problem i vuxenlivet, har fyra kusiner med samma mamma och tre olika pappor där alla varit missbrukare av något och haft sociala problem. Två pappor är döda, alla syskonen har svårigheter i relationer och vänskaper, endast en har skapat ett vettigt liv och är god förälder åt sitt enda barn. Krävdes nytt land och en vettig fru som hjälpt honom skapa normalt liv åt sitt gemensamma barn. De andra vill jag inte ha kontakt med, en är kriminell och suttit inne, en har fyra barn som hennes extrema uppmärksamhetsbehov gjort henne tilll en riktigt dålig och omdömeslös mamma (flyttat tillbaka till Sverige utan de tre första barnens pappa så de knappt har en relation till honom, pappan är väldigt vettigt, sedan träffat en ny företetts missbrukade och försetts kriminell som suttit inne som hon precis skaffat barn med, alla barnen försummas emotionellt. En av kusinerna lyckas inte få ett fungerande normalt förhållande då hon är så krävande och dysfunktionell som person, pojkvännen har flyttat ifrån henne och är en vän som agerar pojkvän så mycket han orkar men kan inte bo och leva normalt med henne.

<3

[quote=80008923][quote-nick]Anonym (Hej) skrev 2019-11-04 05:30:30 följande:[/quote-nick]Hej. Jag tror också abort är rätt i detta läge även om jag förstår att det är jättejobbigt! Du gör rätt som lämnar en missbrukare. Försök se honom som ett kapitel i ditt liv du lägger bakom dig. Prio ett måste vara de barn du redan har. Ts hand om dem och dig själv! Du låter som en stark person. Fortsätt så och prioritera de barn du har! Kram[/

Tack fina du <3

Svar på tråden Lämnat mitt ex gravid med två barn