Onlyme44 skrev 2019-11-16 12:15:14 följande:
Bullebulli:
Tusen tack för ditt inlägg
Det är just det jag är rädd för
Alla löften han har svikit så länge nu
Och det har bara blivit värre med hans aggressionsproblem
Jag är så ledsen för din skull och för ert barns skull
Ingen ska behöva ha det så
Jag skickar massor med bamsekramar till er båda
Det är ju så med missbrukare, dom lovar och lovar, det låter fint och bra, och det kan köpa dom lite tid. Men en missbrukare som sitter och lovar och inte med en gång söker tex hjälp utifrån, har (oftast) ingen avsikt att leva upp till skiten dom spyr ur sig!
Och har din partner även aggressionsproblem, som dessutom blir värre, så är du ute på djupt vatten. För det krävs oerhört mycket för att det ska upphöra, och det måste komma från honom själv. Du kommer aldig kunna förändra honom, du kommer aldrig att kunna göra någonting om det inte är hans egna vilja!
Det kommer krävas mycket från honom att ändra på sig, och ärligt, eftersom han bryter löftet med en gång, så kommer det aldrig ske heller. Det tar emot att skriva detta, men det är så det funkar med missbrukare. Och att skaffa barn med dom, big no no, för allas skull!
Jag fattar att detta inte alls är vad du vill "höra", men sanningen måste ju fram. Och jag hoppas såkalrt att du finner svar och ro snart, utan honom som inte bidrar till någonting positivt i din tillvaro nu!
Du kan ta dig ur det här, gör dig fri från parasiten, du kommer tacka dig själv för det lite längre fram.
STOR kram till dig.