• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Ed)

Idag blir det confiterad fläsksida med karamelliserade rotfrukter och en reduktion på rödvin. Till detta serveras ett rustikt levainbröd, vars skorpa sjunger om vedugnens hetta. Som avslutning, en tarte tatin på höstäpplen med lättvispad grädde.

• Alessia

Idag åt vi caesarsallad som min man köpt färdig.från restaurang med delibutik. Den var god, utmärkt god dressing och knaprig kyckling och bacon  och krutongerna var smörstekta. . Tyvärr inte romansallat, vilket delibutiken bad om ursäkt för, men det gick fint med ersättaren som faktiskt liknade romansallat.
    Vi hade efterrätt också. Pojkarna hade gjort dajmglass och serverade i stora våffelstrutar. Smarrigt!

• Anonym (Ed)
    Alessia skrev 2025-08-14 22:01:04 följande:

Idag åt vi caesarsallad som min man köpt färdig.från restaurang med delibutik. Den var god, utmärkt god dressing och knaprig kyckling och bacon  och krutongerna var smörstekta. . Tyvärr inte romansallat, vilket delibutiken bad om ursäkt för, men det gick fint med ersättaren som faktiskt liknade romansallat.
    Vi hade efterrätt också. Pojkarna hade gjort dajmglass och serverade i stora våffelstrutar. Smarrigt!

Alltså, jag måste säga att jag blev ganska besviken. En Caesarsallad utan romansallat känns inte riktigt rätt. Dressingen och kycklingen låter visserligen goda men själva grunden saknades helt. Jag hade nog krävt pengarna tillbaka om det var jag som köpt den. Efterrätten låter ju trevlig men det räddar tyvärr inte salladen.
  • Anonym (....)

Kycklinglår i airfryern, med ceasarsallad till, min innehåller romansallad ;)

• RaYzLeR
    Mayjel skrev 2025-08-13 23:21:35 följande:
    Är de nya? Inte sett den sorten förut. Har iofs ingen stenkoll på just frysdiskarna.

Det blev återigen några rika riddare med kanel och butterscotchsyrup här hos mig. Jag har visst lite dille på dessa just nu. Man får passa på under nyhetens behag som sagt.

Lite banan och romkaka efteråt. Inte bakat själv utan köpt på fint café. Den är så mjuk och saftig. Och de där runda chokladplättarna inuti, som bara smälter i munnen, dregel dregel..
    Ja dom är nya. Har bara funnits i några månader på min Willysbutik. Dom gjorde reklam för dom, så jag var tvungen att testa. Dom är goda. Glad
  • LFF

Igår blev det laxsida i ugn med hemgjord hollandaise och kokt potatis. Ikväll vete tusan, inga barn hemma som måste ha mat heller. 

• Anonym (Zoom)

Åt tunnbröd med falafel, ajvar, turkisk yoghurt med koriander och lite riven vitkål till lunch idag. Enkelt, gott och snabbt.

Till middag ska jag göra något med lövbiff. Kanske en stroganoff med ris. 

• Alessia
    Anonym (Ed) skrev 2025-08-14 22:07:02 följande:
    Alltså, jag måste säga att jag blev ganska besviken. En Caesarsallad utan romansallat känns inte riktigt rätt. Dressingen och kycklingen låter visserligen goda men själva grunden saknades helt. Jag hade nog krävt pengarna tillbaka om det var jag som köpt den. Efterrätten låter ju trevlig men det räddar tyvärr inte salladen.
    Nu ska vi inte gnälla i onödan! Det var visserligen inte romansallat, men hade inte delibutiken sagt något till min man som inhandlade salladen är det tveksamt om vi ens upptäckt att det var en annan sort. Den var riktigt lik romansallat och smakade så också. Måste ta reda på vad det var för sallat. Enormt god dressing var det i alla fall.
    Idag står jag för middagsmaten och jag bjuder familjen på grillspett med fläskfilé, paprika rödlök och zucchini. Potatisklyftor från airfryern (välsignade apparat!) srirachamajonnäs och mixad sallad.  Dumlemuffins till kaffet.
Svar på tråden Vad blir det för mat?