Vad blir det för mat?
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Korvstroganoff med ris
Idag blir det confiterad fläsksida med karamelliserade rotfrukter och en reduktion på rödvin. Till detta serveras ett rustikt levainbröd, vars skorpa sjunger om vedugnens hetta. Som avslutning, en tarte tatin på höstäpplen med lättvispad grädde.
Grillad korv med bröd
Idag åt vi caesarsallad som min man köpt färdig.från restaurang med delibutik. Den var god, utmärkt god dressing och knaprig kyckling och bacon och krutongerna var smörstekta. . Tyvärr inte romansallat, vilket delibutiken bad om ursäkt för, men det gick fint med ersättaren som faktiskt liknade romansallat.
Vi hade efterrätt också. Pojkarna hade gjort dajmglass och serverade i stora våffelstrutar. Smarrigt!
Idag åt vi caesarsallad som min man köpt färdig.från restaurang med delibutik. Den var god, utmärkt god dressing och knaprig kyckling och bacon och krutongerna var smörstekta. . Tyvärr inte romansallat, vilket delibutiken bad om ursäkt för, men det gick fint med ersättaren som faktiskt liknade romansallat.
Vi hade efterrätt också. Pojkarna hade gjort dajmglass och serverade i stora våffelstrutar. Smarrigt!
Kycklinglår i airfryern, med ceasarsallad till, min innehåller romansallad ;)
Igår blev det laxsida i ugn med hemgjord hollandaise och kokt potatis. Ikväll vete tusan, inga barn hemma som måste ha mat heller.
Åt tunnbröd med falafel, ajvar, turkisk yoghurt med koriander och lite riven vitkål till lunch idag. Enkelt, gott och snabbt.
Till middag ska jag göra något med lövbiff. Kanske en stroganoff med ris.
Tacos
Fläskfile på planka