Har du kallat din partner för "idiot"
Ja, har du gjort det och ångrar du dig? Ska man behöva leva med att ens bli kallad för det en enstaka gång?
Ja, har du gjort det och ångrar du dig? Ska man behöva leva med att ens bli kallad för det en enstaka gång?
Jag tappade respekten och kärleken för honom när han kallade mig idiot och andra fula nedvärderande saker.Hade jag ett förhållande nu och han skulle säga så,då skulle det hända samma sak.Det är inte respekt.
När han är en idiot behöver han upplysas om det tycker jag.
Många gånger. Den dag jag kallar honom för socialdemokrat kommer han enligt egen utsago göra slut.
Är det inte bättre att låta bli och istället säga "Det där var klantigt gjort" eller liknande. Du säger att man kan kalla idioter för idioter men vem avgör om man är det.
Jag var fullt kapabel att avgöra att han var en jubelidiot.
Hur skulle du reagera om någon du älskar kallar dig för det?
Så du har valt en idiot som partner?
Heter det "idiotskap"? Låter lustigt....
Ja, en gång för länge sen. Jag tyckte han betedde sig som en idiot. Men jag bad om ursäkt för det efteråt. Tycket inte det är ok att kalla varandra sådant.
Ja, mitt ex kunde häva ur sig såna vidrigheter när han blev sur (vilket han blev väldigt ofta).
Jag köper inga förklaringar om att man ?mår dåligt? och därför blir elak. Kan man kalla någon för idiot och mena det den sekunden så har man ju det i sig oavsett. Egentligen har det alltså gått alldeles för långt redan första gången.
Jag tycker inte det är så farligt någon enstaka gång och om det är i stundens hetta. Man bråkar ibland och säger saker man inte menar, det bästa är att gå vidare, förlåta och inse att varken ens partner eller en själv är perfekt.
Jag har inte sagt att han är en idiot, däremot har jag någon gång sagt att han beter sig som en.
Om jag vore en idiot så skulle jag antagligen inte fatta att jag vore idiot och då bli arg och sårad.
Om jag inte är en idiot men blir kallad detta så inser jag att en idiot försökt förolämpa mig vis projicering och känner mig road.
Heter det "idiotskap"? Låter lustigt....
Bryr du dig om ifall du sårar någon när du säger så?. Jag menar det är ju också ett faktum att en tjock person är tjock. Är det då rätt att kalla den personen för tjockis?
Nej, inte tvärtom heller.
Inte tvärtom heller.