• Stolt Farsa

Har du kallat din partner för "idiot"

Ja, har du gjort det och ångrar du dig? Ska man behöva leva med att ens bli kallad för det en enstaka gång?

• Svar på tråden Har du kallat din partner för "idiot"
  • Anonym (Svårt)

Jag tappade respekten och kärleken för honom när han kallade mig idiot och andra fula nedvärderande saker.Hade jag ett förhållande nu och han skulle säga så,då skulle det hända samma sak.Det är inte respekt.

• Stolt Farsa
    Anonym (Ja, ofta) skrev 2019-11-16 21:34:36 följande:

När han är en idiot behöver han upplysas om det tycker jag.

Oj vi får nog vara överens om att vi är oeniga
  • Anonym (jo)

Många gånger. Den dag jag kallar honom för socialdemokrat kommer han enligt egen utsago göra slut.

• Drottningen1970
    Stolt Farsa skrev 2019-11-16 21:25:13 följande:

Är det inte bättre att låta bli och istället säga "Det där var klantigt gjort" eller liknande. Du säger att man kan kalla idioter för idioter men vem avgör om man är det.

Jag var fullt kapabel att avgöra att han var en jubelidiot.
  • Stolt Farsa
    Drottningen1970 skrev 2019-11-16 22:09:35 följande:

Hur skulle du reagera om någon du älskar kallar dig för det?
  • AndreaBD
    Drottningen1970 skrev 2019-11-16 22:09:35 följande:
    Så du har valt en idiot som partner? 
  • Drottningen1970
    Stolt Farsa skrev 2019-11-16 22:12:40 följande:

Hur skulle du reagera om någon du älskar kallar dig för det?

Om jag vore en idiot så skulle jag antagligen inte fatta att jag vore idiot och då bli arg och sårad.

Om jag inte är en idiot men blir kallad detta så inser jag att en idiot försökt förolämpa mig vis projicering och känner mig road.
  • Drottningen1970
    AndreaBD skrev 2019-11-16 23:28:26 följande:

Så du har valt en idiot som partner? 

Ja uppenbarligen. Men när jag insåg att han var en idiot så valde jag genast bort honom efter att jag informerat honom om hans idiotskap.
  • AndreaBD
    Drottningen1970 skrev 2019-11-17 00:10:27 följande:
    Ja uppenbarligen. Men när jag insåg att han var en idiot så valde jag genast bort honom efter att jag informerat honom om hans idiotskap.
    Då är det okej. Jag menar, jag förstår mig bara inte på de som på ena sidan säger sånt och på andra sidan fortsätter att vara ihop med personen. 
  • Akira Öken

Ja, en gång för länge sen. Jag tyckte han betedde sig som en idiot. Men jag bad om ursäkt för det efteråt. Tycket inte det är ok att kalla varandra sådant.

• Anonym (Tyvärr)

Ja, mitt ex kunde häva ur sig såna vidrigheter när han blev sur (vilket han blev väldigt ofta).

Jag köper inga förklaringar om att man ?mår dåligt? och därför blir elak. Kan man kalla någon för idiot och mena det den sekunden så har man ju det i sig oavsett. Egentligen har det alltså gått alldeles för långt redan första gången.

• Anonym (Tyvärr)
    Trx skrev 2019-11-16 14:10:52 följande:

Jag tycker inte det är så farligt någon enstaka gång och om det är i stundens hetta. Man bråkar ibland och säger saker man inte menar, det bästa är att gå vidare, förlåta och inse att varken ens partner eller en själv är perfekt. 

Varför säga saker man inte menar? Vad blir bättre av det? Förstår att alla funkar olika men ett bråk beror väl på att man är oense och vill (eller?) reda ut det.
  • Anonym (Titti)

Jag har inte sagt att han är en idiot, däremot har jag någon gång sagt att han beter sig som en.

• Stolt Farsa
    Drottningen1970 skrev 2019-11-17 00:08:42 följande:

Om jag vore en idiot så skulle jag antagligen inte fatta att jag vore idiot och då bli arg och sårad.

Om jag inte är en idiot men blir kallad detta så inser jag att en idiot försökt förolämpa mig vis projicering och känner mig road.

Bryr du dig om ifall du sårar någon när du säger så?. Jag menar det är ju också ett faktum att en tjock person är tjock. Är det då rätt att kalla den personen för tjockis?
  • Pope Joan II
    AndreaBD skrev 2019-11-17 00:22:00 följande:

Heter det "idiotskap"?  Låter lustigt.... 

Man brukar säga idioti. 
    Stolt Farsa skrev 2019-11-16 13:04:23 följande:

Ja, har du gjort det och ångrar du dig? Ska man behöva leva med att ens bli kallad för det en enstaka gång?

Aldrig. Har aldrig hänt att någon av mina partners sagt något i den stilen till mig heller. 

Vad gäller min man så är han ingen idiot, beter sig aldrig som en idiot och skulle aldrig ens komma på tanken att uttrycka sig som en idiot. 
  • Pope Joan II
    Stolt Farsa skrev 2019-11-17 09:20:35 följande:
    Bryr du dig om ifall du sårar någon när du säger så?. Jag menar det är ju också ett faktum att en tjock person är tjock. Är det då rätt att kalla den personen för tjockis?
    Men om man på allvar tycker att någon är en idiot - varför skulle man då bry sig om eventuella sårade känslor? 
  • Drottningen1970
    Stolt Farsa skrev 2019-11-17 09:20:35 följande:

En tjock person skadar ingen genom att vara tjock. En idiot skadar andra. Så nej om personen blir sårad av att få veta att han är en idiot så rör det mig icke i ryggen.
Svar på tråden Har du kallat din partner för "idiot"