Shishii skrev 2019-11-22 20:54:04 följande:
Så du tog 10 mg/dag...Jag fick ordination att ta 20 mg/dag! Då har jag alltså tagit dubbla din dos och det hjälpte ändå inte...shit jag får PANIK! Hur länge tid du prednisolon?
Ja, vi hade tre blastisar och 4 2-dagars embryon. Har nu provat med 2 av varje. Intrapilid tänkte jag fråga om på mån då jag ska dit för skrapning, får ses vad de säger. Tack för tipsen <3
Ja, 10 och det räckte för mig. Mer än 20 bör man inte ta, ganska farligt enligt min läkare. Jag tog längre än kliniken ville, trappade ner jättelångsamt till runt v.16.
Tycker inte du ska ha panik över doserna alls. Ibland tar det "bara" tid- speciellt om du inte haft alla mediciner alla gånger och det brukar man ju inte få från början. Jag blev tex inte ens gravid förrän jag fick en annan sorts progesteron i högre dos och fick som sagt inte behålla nåt barn förrän ökad dos Pred. Små ändringar kan spela roll- metod, mediciner, doser. Du får blastisar, du får till frysen, du kom så långt som en kemisk graviditet- det räknas som positivt trots allt. Försök tänk så och fråga läkaren om allt som kan ändras.