• Shishii

HJÄLP MIG TYDA TESTET PLEASE!!

Hej!!

Är på ruvardag 12 med en 2-dagars embryo, 4.e återföringen. Kunde inte hålla mig längre så imorse tog jag testet som vi fick från kliniken och resultatet ser ni på bilden. Har ALDRIG fått ett sånt sträck förut, har varit helt blankt alla andra gånger. Vad tror ni? Kan det vara spöksträck??

Ps. Har gjort ena bilden mörkare då sträcket är tydligare än det som blir på bild!

• Svar på tråden HJÄLP MIG TYDA TESTET PLEASE!!
  • Jag är bara jag
    Shishii skrev 2019-11-21 19:50:13 följande:
    Tog ett digitalt samt ett från RFSU den 19/11 som va officiell testdag och båda var 100% negativa. Antingen så fäste embryot kortvarigt eller så var det spökstreck. Det får vi aldrig veta smile4.gif
    Beklagar verkligen. Mycket troligt en kemisk graviditet. Det är ju rätt vanligt vid spontangraviditet så det kan ju bli så vid IVF också.  Om du inte redan provat flera mediciner så be om Trombyl nästa gång och kolla ditt TSH extra innan också. Bör ligga på max 2, annars bör man ta Levaxin.
  • Mibo
    Shishii skrev 2019-11-21 19:50:13 följande:

Tog ett digitalt samt ett från RFSU den 19/11 som va officiell testdag och båda var 100% negativa. Antingen så fäste embryot kortvarigt eller så var det spökstreck. Det får vi aldrig veta

Kramkramkramkramkram!
  • Shishii
    Jag är bara jag skrev 2019-11-21 20:07:02 följande:

Beklagar verkligen. Mycket troligt en kemisk graviditet. Det är ju rätt vanligt vid spontangraviditet så det kan ju bli så vid IVF också.  Om du inte redan provat flera mediciner så be om Trombyl nästa gång och kolla ditt TSH extra innan också. Bör ligga på max 2, annars bör man ta Levaxin.

Tack <3 Ja mycket möjligt att det var en kemisk graviditet. Usch, känns tungt.

Jo jag hade trombyl, prednisolon och fragmin denna gång men det är väl som alla säger - är embryot av dålig kvalitet så hjälper inga mediciner. Så det kanske är våra embryo som felet ligger hos...

Ska absolut kolla TSH värdet, bör ju ha kollats inför ivf men ska dubbelkolla.
  • Jag är bara jag
    Shishii skrev 2019-11-21 22:42:53 följande:
    Tack <3 Ja mycket möjligt att det var en kemisk graviditet. Usch, känns tungt.
    Jo jag hade trombyl, prednisolon och fragmin denna gång men det är väl som alla säger - är embryot av dålig kvalitet så hjälper inga mediciner. Så det kanske är våra embryo som felet ligger hos...
    Ska absolut kolla TSH värdet, bör ju ha kollats inför ivf men ska dubbelkolla.
    Behöver inte nödvändigtvis vara embryot, men det är ju svårt veta. Jag gjorde ED och det krävdes 7 stycken med 14 toppembryon innan jag fick barn ( 2 MA med 4 barn innan + 2 med egna ägg)  och det som till slut hjälpte var höjd dos Prednisolon. Jag testade Fragmin några gånger, men det hjälpte inte. Rådfråga läkarna. Kanske läge sätta in 2 nästa gång? Oavsett, sörj, ta hand om dig och ta sen nya tag! {#emotions_dlg.flower}
  • Shishii
    Jag är bara jag skrev 2019-11-22 14:24:20 följande:

Behöver inte nödvändigtvis vara embryot, men det är ju svårt veta. Jag gjorde ED och det krävdes 7 stycken med 14 toppembryon innan jag fick barn ( 2 MA med 4 barn innan + 2 med egna ägg)  och det som till slut hjälpte var höjd dos Prednisolon. Jag testade Fragmin några gånger, men det hjälpte inte. Rådfråga läkarna. Kanske läge sätta in 2 nästa gång? Oavsett, sörj, ta hand om dig och ta sen nya tag!

Nej det är nog som du skriver, svårt att veta dock som sagt. Hur stor dos prednisolon hade du? Nu tycker min läkare att vi ska göra en skrapning innan nästa FET för att ha försökt nåt nytt. Låter lite läskigt men vad gör man inte...
  • Shishii
    Orkide skrev 2019-11-22 15:42:21 följande:

Vad tråkigt. Vad ledsen jag blir för er <3

Tack <3
  • Jag är bara jag
    Shishii skrev 2019-11-22 18:01:47 följande:
    Nej det är nog som du skriver, svårt att veta dock som sagt. Hur stor dos prednisolon hade du? Nu tycker min läkare att vi ska göra en skrapning innan nästa FET för att ha försökt nåt nytt. Låter lite läskigt men vad gör man inte...
    Jag tog 5 mg (en om dagen) 6 ggr och när vi höjde till 10 mg fick jag behålla barnet. Även andra barnet trots att jag fått m.f med alla syskon till just det barnet så det var ingen tvekan om att Prednisolonet hjälpte mig. Har ni provat långtidsodla till blastisar? Det ger lite högre chans. Frågat om intralipid?
  • Shishii
    Jag är bara jag skrev 2019-11-22 18:41:38 följande:

Jag tog 5 mg (en om dagen) 6 ggr och när vi höjde till 10 mg fick jag behålla barnet. Även andra barnet trots att jag fått m.f med alla syskon till just det barnet så det var ingen tvekan om att Prednisolonet hjälpte mig. Har ni provat långtidsodla till blastisar? Det ger lite högre chans. Frågat om intralipid?

Så du tog 10 mg/dag...Jag fick ordination att ta 20 mg/dag! Då har jag alltså tagit dubbla din dos och det hjälpte ändå inte...shit jag får PANIK! Hur länge tid du prednisolon?

Ja, vi hade tre blastisar och 4 2-dagars embryon. Har nu provat med 2 av varje. Intrapilid tänkte jag fråga om på mån då jag ska dit för skrapning, får ses vad de säger. Tack för tipsen <3
  • Shishii
    Jag är bara jag skrev 2019-11-22 18:41:38 följande:

Intralipid*
  • Jag är bara jag
    Shishii skrev 2019-11-22 20:54:04 följande:
    Så du tog 10 mg/dag...Jag fick ordination att ta 20 mg/dag! Då har jag alltså tagit dubbla din dos och det hjälpte ändå inte...shit jag får PANIK! Hur länge tid du prednisolon?
    Ja, vi hade tre blastisar och 4 2-dagars embryon. Har nu provat med 2 av varje. Intrapilid tänkte jag fråga om på mån då jag ska dit för skrapning, får ses vad de säger. Tack för tipsen <3
    Ja, 10 och det räckte för mig. Mer än 20 bör man inte ta, ganska farligt enligt min läkare. Jag tog längre än kliniken ville, trappade ner jättelångsamt till runt v.16.
    Tycker inte du ska ha panik över doserna alls. Ibland tar det "bara" tid- speciellt om du inte haft alla mediciner alla gånger och det brukar man ju inte få från början. Jag blev tex inte ens gravid förrän jag fick en annan sorts progesteron i högre dos och fick som sagt inte behålla nåt barn förrän ökad dos Pred. Små ändringar kan spela roll- metod, mediciner, doser. Du får blastisar, du får till frysen, du kom så långt som en kemisk graviditet- det räknas som positivt trots allt. Försök tänk så och fråga läkaren om allt som kan ändras.
  • Shishii
    Jag är bara jag skrev 2019-11-22 22:15:12 följande:

Ja, 10 och det räckte för mig. Mer än 20 bör man inte ta, ganska farligt enligt min läkare. Jag tog längre än kliniken ville, trappade ner jättelångsamt till runt v.16.

Tycker inte du ska ha panik över doserna alls. Ibland tar det "bara" tid- speciellt om du inte haft alla mediciner alla gånger och det brukar man ju inte få från början. Jag blev tex inte ens gravid förrän jag fick en annan sorts progesteron i högre dos och fick som sagt inte behålla nåt barn förrän ökad dos Pred. Små ändringar kan spela roll- metod, mediciner, doser. Du får blastisar, du får till frysen, du kom så långt som en kemisk graviditet- det räknas som positivt trots allt. Försök tänk så och fråga läkaren om allt som kan ändras.

Nej mer än 20 blir det absolut inte. När började du ta de? Samma dag som ET?

Jag har nog mer panik pga det faktum att alla dessa Mediciner inte har hjälpt och att det kanske innebär att det antingen är nåt galet med våra embryon och/eller på mig Försöker ju tänkte positivt men det är svårt! Ska skrapas på mån så får se om det för någon skillnad!
  • Jag är bara jag
    Shishii skrev 2019-11-23 16:26:45 följande:
    Nej mer än 20 blir det absolut inte. När började du ta de? Samma dag som ET?

Jag har nog mer panik pga det faktum att alla dessa Mediciner inte har hjälpt och att det kanske innebär att det antingen är nåt galet med våra embryon och/eller på mig smile4.gif Försöker ju tänkte positivt men det är svårt! Ska skrapas på mån så får se om det för någon skillnad!
    Började kanske 2 veckor före FET. Samma vid ET  (gjort 2 ET, 6 FET). Upp till 6 insättningar ger samma chans och ändrar man metod eller medicinering ändras ju förutsättningarna och kan alltså ge ökad chans för varje gång to.m Så jag tycker absolut du ska hålla hoppet uppe!
  • Shishii
    Jag är bara jag skrev 2019-11-23 22:12:12 följande:

Började kanske 2 veckor före FET. Samma vid ET  (gjort 2 ET, 6 FET). Upp till 6 insättningar ger samma chans och ändrar man metod eller medicinering ändras ju förutsättningarna och kan alltså ge ökad chans för varje gång to.m Så jag tycker absolut du ska hålla hoppet uppe!

Ok, då ska jag också börja 2v innan.

Tack för dina uppmuntrande ord, uppskattas!!
Svar på tråden HJÄLP MIG TYDA TESTET PLEASE!!