• Anonym (.)

Hur många timmar i veckan kan jag jobba?

Detta är lite genant fråga och risk att jag dumförklarar mig så väljer jag helt enkelt att vara anonym. Jag vill gärna jobba samtidigt som jag studerar. Jag har fått en förfrågan hur många timmar jag kan jobba i veckan. Jag tog en jobbansökan som tog emot timvikariat. Och valde kvällar och helst helger. Men jag vet inte vad eller hur jag skall svara på frågan. Skulle tycka det vore mer praktiskt om de faktiskt ringde upp mig och frågade om jag kunde jobba den kvällen, eller den helgen o.s.v.
    Nu vet jag inte alls vad jag skall svara. Jag vill inte svara för mycket, liksom säga någonting som inte är sant och jag vill inte heller säga för lite.
    Det är en ruta, så jag kan nog inte skriva i textformat. Skulle nog kanske bara se dumt ut, kanske. De vill ju ha svar ifrån mig rakt av.

Tack för svar!

• Svar på tråden Hur många timmar i veckan kan jag jobba?
  • Zaxika

Hur mycket tid räknar du med att studierna tar?

Hur mycket tid behöver du till annat? T ex återhämtning, vänner etc.

Framgår inte om du har barn, men antar att du inte har det.

Har du en partner? Hur påverkas denna om du jobbar för mycket/för lite?

Om du funderar kring dessa frågor så tror jag du hittar ett svar.

Själv hade jag nog satsat på ca 2 pass per vecka. 1 vardagskväll och 1 helgdag, och testat hur det kändes.

• Anonym (.)
    Zaxika skrev 2019-11-22 08:51:40 följande:

Hur mycket tid räknar du med att studierna tar?

Hur mycket tid behöver du till annat? T ex återhämtning, vänner etc.

Framgår inte om du har barn, men antar att du inte har det.

Har du en partner? Hur påverkas denna om du jobbar för mycket/för lite?

Om du funderar kring dessa frågor så tror jag du hittar ett svar.

Själv hade jag nog satsat på ca 2 pass per vecka. 1 vardagskväll och 1 helgdag, och testat hur det kändes.