• estilo

Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?

Hej, jag har precis blivit singel och jag är en sån som inte är så förtjust i Tinder, badoo och liknade sociala medier. Jag gillar att gå fram direkt till kvinnor som jag tycker är attraktiva och fråga ut de men sånt gjorde man för 2 år sedan och jag glömmer fortfarande inte jag gick fram till totalt 197 kvinnor och av dessa gav 44 kvinnor sitt nummer till mig 10 besvarade mina samtal och 7 gick med på att gå ut med mig och 3 av de kändes rätt så jag valde en av dessa och nu har vi gjort slut. 

1. Vad tycker du som kvinna när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?
    2. Ska han gå rakt på sak och fråga ut er? 
    3. Eller ska han prata om något inom himmel och jord och få dig att prata och sedan bjuda ut henne?

• Svar på tråden Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?
  • Anonym (Oförskämd)

Nu är jag kille, men svarar ändå.
    En sommar för många år sen så gick jag fram till två tjejer och frågade om de ville ha lite kul.
    Den ena svarade att de redan haft lite kul, den andra tjejen sa inget men granskade mig nyfiket.

• Anonym (XXX)
    molly50 skrev 2019-11-25 09:01:26 följande:
    1. Jag skulle tycka att det skulle kännas väldigt påfluget och obehagligt.
    Det är en sak om man är på krogen,men inte annars.
    2. Nej,absolut inte. 
    3. Nej.
    Det där är intressant - och jag vet att du inte är ensam om att tycka så. Varför är det accepterat på krogen, men ingen annanstans? För att man har alkohol i blodet där? Eller för att du alltid går på krogen i syftet att bli uppraggad, och tror att alla andra också gör det?
  • Anonym (Bea)
    Anonym (XXX) skrev 2019-11-25 11:52:48 följande:
    Det där är intressant - och jag vet att du inte är ensam om att tycka så. Varför är det accepterat på krogen, men ingen annanstans? För att man har alkohol i blodet där? Eller för att du alltid går på krogen i syftet att bli uppraggad, och tror att alla andra också gör det?

Det beror väl helt på var i krogen man står, vad man har för kroppsspråk och om man tar ögonkontakt eller inte.

Sitter jag vid ett bord på krogen med min man är jag inte öppen för kontakt. Sitter jag och äter ensam och läser på mobilen är jag det heller inte.

På den tiden jag var singel stod jag vid bardisken och pratade med omgivningen, tog ögonkontakt med främmande män och skrattade åt allt och alla. Det gör jag rätt sällan nu.

• molly50
    Det är kanske så att många raggar ute på krogen. 
    Sen beror det väl också på vilket kroppsspråk man har och vilka signaler man skickar ut. Om man tar ögonkontakt med någon t ex.
    Visar man att man inte är öppen för kontakt så ska det ju accepteras även på krogen.
    Jag är numera gift så jag är inte ute på krogen så ofta.
    Och de få gånger jag är där så är jag det inte för att ragga utan för att ha roligt.
  • Fliselisan

Om jag vore singel så skulle alternativ 3 kunna fungera. Börja lite försiktigt småprat, sen fråga om date.

Kan ju dock bli konstigt om man bara blir stoppad på vägen av någon, då skulle jag nog hasta vidare. Tänker mer någon på gymet, kanske i mataffären etc som som skulle börja prata isåfall.

• Anonym (hmm)
    estilo skrev 2019-11-24 14:30:12 följande:

Tack för alla svar. Men jag tycker att det fortfarande inte är logisk att som kvinna vara emot att män kommer fram och bjuder ut/frågar ut på en dejt eller frågar om att lära känna henne för han tycker att hon är så himla vacker.

Jag menar ska man låta chansen att träffa någon som man tycker och ser trevlig ut bara gå förbi utan göra något åt det? Tänk om det är någon som du slutar med att gifta dig med?

Tycker ni det är bättre att istället vänta och förvänta sig att träffa honom på en mer passande plats som krogen, bar, bibliotek, gruppaktivitet etc?

Förstår inte riktigt varför du frågar? Du har ju sett att det fungerar (2 år sen är inte lång tid om du tänker det blivit andra åsikter rent allmänt). Eller är du bara nyfiken på hur kvinnor resonerar kring det?
  • Anonym (hmm)
    Det är ju som med allt annat, miljön spelar stor roll för var som är ok eller inte. Varför är det accepterat att gå nästan naken på en strand men inte på jobbet eller på en fest?
  • Anonym (Bamse)
    Tror ingen vill att det ska gå till på jobbet som i Dark Room. De flesta begriper det och anpassar sig. 
  • DonnaSegreta

Jag antar att detta är en smaksak beroende på vad man gillar. Jag gillar när folk är raka och säger vad de tycker.

Blev nyligen singel och en kille kom fram och började prata med mig. Jag tyckte att han var charmig så vi gick och tog en fika. Tyvärr visade det sig att vi hade olika framtidsplaner: han vill ha barn och jag vill inte ha mer barn (har redan ett). 

Men jag uppskattade att han vågade ta chansen!

Du kan ju inte få mer än ett nej.. 

• Anonym (K)

Har hänt mig ett par gånger och jag gillar det och tar det som en komplimang. Jag har inte heller problem med att berätta vad jag själv tycker, säga tack eller "du är inte min typ". Inga problem, tycker inte det är obehagligt. Det händer också att om jag inte alls är intresserad så svarar jag inget och bara går föbi som att jag inte hört. Självklart kan man ta kontakt på stan tycker jag eller i mataffären.

• Anonym (hmm)

Den som aldrig blir utfrågad annars tycker nog det är skoj, men de som blir det ofta tycker nog det är jobbigt.

• molly50
    estilo skrev 2019-11-24 23:08:47 följande:
    Jag är försäljningsingenjör, har matematik i blodet. Räknar på allt :P För mig har allt blivit statistik. Exempel får jag för många nej på en specifik plats, så byter jag plats. Jag förbättrar taktiken men jag sänker aldrig ribban. Tex om du var 9-10 enligt mig så hade jag kommit fram och pratat med dig och om du hade örfilat mig och sagt dra åt helvete så hade jag frågat dig vilken tid jag ska träffa dig i helvetet. Men jag skulle aldrig sänka ribban bara för att du sa nej till mig, för mig handlar det om att inte ge upp på det jag vill ha.

Det är bara i Norden okända män inte frågar ut brudar på allmänna platser. Det är jätte normalt i länder utanför Norden..
    Med sådana raggningsrepliker så kan jag förstå om tjejer inte nappar.
    Det finns inte mycket som är så jobbigt som killar som vägrar ge sig och som inte kan ta ett nej.
    Killar som tror att de är guds gåva till kvinnan.
  • Anonym (Nope)
    estilo skrev 2019-11-24 12:38:02 följande:

Hej, jag har precis blivit singel och jag är en sån som inte är så förtjust i Tinder, badoo och liknade sociala medier. Jag gillar att gå fram direkt till kvinnor som jag tycker är attraktiva och fråga ut de men sånt gjorde man för 2 år sedan och jag glömmer fortfarande inte jag gick fram till totalt 197 kvinnor och av dessa gav 44 kvinnor sitt nummer till mig 10 besvarade mina samtal och 7 gick med på att gå ut med mig och 3 av de kändes rätt så jag valde en av dessa och nu har vi gjort slut. 

1. Vad tycker du som kvinna när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?

3. Eller ska han prata om något inom himmel och jord och få dig att prata och sedan bjuda ut henne?

Hade tyckt att det var otroligt märkligt beteende och hade aldrig ens hardcoren konversation med personen
  • Lainie Kennedy
    estilo skrev 2019-11-24 12:38:02 följande:

1. Jag blir irriterad över att bli störd

2. Nej

3. Han ska inte överhuvudtaget komma fram till mig utan någon slags invit
  • Lainie Kennedy
    Anonym (Hata patriarkatet!) skrev 2019-11-24 13:50:43 följande:

Skulle sparka honom på kuken om han kom fram så.

Hahahaha

Om jag var ensam någonstans typ en perrong skulle jag ev också göra det
  • Lainie Kennedy
    gyros skrev 2019-11-24 16:23:49 följande:

Men kom igen.. Han frågar om en fika, inte ett äktenskap.

Att någon har god smak är inte anledning nog att lägga tid på hen
Svar på tråden Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?