• Anonym (Sårad)

En fredagkväll över en hamburgare blev jag utan hem.

Vi köpte en lägenhet, jag bytte jobb och mina barn bytte skola. Jag sa upp mitt förstahandskontrakt för 1 månad sedan. Vi har ju varit tillsammans ett tag nu och köpt lgh och investerat allt i vårt liv tillsammans.

Så går han på restaurang en kväll med sina barn som då berättar att dom tycker det är jobbigt med det nya. Så dom bestämmer där och då att dom ska flytta och nu har det varit 4 mäklare här. För två veckor sedan hände det här.

Han älskar mig säger han och vill att vi ska vara särbos..

Men han raderade allt utan att ens prata med mig. Jag litade på honom till 100%. Jag kommer från en smutsig skilsmässa och jag och mina 2 barn har flyttat 6 gånger på 2 år, vi hade landat nu.

Jag har opererat mig och inte jobbat på 1 år nu så vad tror ni bankerna känner?

Lägenheten är nyproduktion och har inte stigit i värde så vi får inga direkta pengar efter den här försäljningen. Kontantinsatsen har jag lånat av min mamma så den ska tillbaka.

Han tjänar bra men kommer troligt inte kunna köpa något heller utan hamnar i andrahandsmarknaden.

Bara sådär trasades allt utan att ens försöka eller prata..

Jag hade som förslag att vi har barnen varannan vecka så blir det lugnare. Och när hans är här kan jag träna mer osv så får dom lite lugn och ro men det gick inte barnen med på. Såå vi ska sälja..

jag känner mig så sviken... och vad fan ska jag göra..

• Svar på tråden En fredagkväll över en hamburgare blev jag utan hem.
  • Anonym (I)

Bra att ni gör slut nu och inte ännu senare.

Det känns att varken han eller barnen var redo för vad du ville ha.

• Anonym (E)

Du skriver att ni varit tillsammans ett tag nu. Vad är ?ett tag??

• Anonym (åh)

Förstår att du är knäckt. Men han är verkligen inte mycket att hänga i en julgran. Opålitlig och det känns ju inte som kärleken finns där.

• Anonym (Why)
    Anonym (Sårad) skrev 2019-12-07 11:54:30 följande:

Vi köpte en lägenhet, jag bytte jobb och mina barn bytte skola. Jag sa upp mitt förstahandskontrakt för 1 månad sedan. Vi har ju varit tillsammans ett tag nu och köpt lgh och investerat allt i vårt liv tillsammans.

Så går han på restaurang en kväll med sina barn som då berättar att dom tycker det är jobbigt med det nya. Så dom bestämmer där och då att dom ska flytta och nu har det varit 4 mäklare här. För två veckor sedan hände det här.

Men han raderade allt utan att ens prata med mig. Jag litade på honom till 100%. Jag kommer från en smutsig skilsmässa och jag och mina 2 barn har flyttat 6 gånger på 2 år, vi hade landat nu.

Lägenheten är nyproduktion och har inte stigit i värde så vi får inga direkta pengar efter den här försäljningen. Kontantinsatsen har jag lånat av min mamma så den ska tillbaka.

Han tjänar bra men kommer troligt inte kunna köpa något heller utan hamnar i andrahandsmarknaden.

Jag hade som förslag att vi har barnen varannan vecka så blir det lugnare. Och när hans är här kan jag träna mer osv så får dom lite lugn och ro men det gick inte barnen med på. Såå vi ska sälja..

När man är så utsatt som du, sjukskriven och hade ett förstahandskontrakt som du SA UPP??

Hur i helvete tänkte du där?

När man skaffar barn så har man ett ansvar att sätta dem och deras trygghet först i alla lägen. Att leva i en rosa dröm, ta dåliga beslut och göra sig beroende av en man du uppenbarligen inte känner är helt oacceptabelt! Blir fan provocerad, hur du kunde vara så naiv!?!
  • GGN

Ni hade inte bott ihop innan alltså??

Synd att du sa upp förstahandskontraktet... Men ett tips är att sälja till någon vars hyresrätt man kan ta över. Sen byter ni till två mindre.

• Anonym (mmm)

Varför startar du en ny tråd? Allt är väl redan sagt i den gamla? 

Beklagar dock ditt läge, inte kul alls 

• Anonym (Anna)

Oj, ni har verkligen gått all in snabbt!

Ja, så kan det ju bli när man inte tänker till. Varför inte provbo först med barnen innan man köper nyproduktion? 

Hoppas dina barn har en stabil tillvaro med sin pappa, kanske kan barnen bo därr lite mer tills du rotat dig igen.

• EmberEyes

Det är ju synd att ni inte tänkte först.

Fullkomligt vansinne att försätta sig i en sådan sits, ingen vettig människa säger upp sin hyres direkt för att köpa och/eller bo sambo utan att först göra det på prov (dvs hyra ut sin hyres i 2a hand).
    Ingen är väl heller så dum att man som arbetslös/sjukskriven hoppar rakt ut i det blå utan ekonomisk trygghet. Alltså sin egen ekonomi, inte någon annans.

Hoppas du kan hitta något boende till dig och dina barn.

• Pierott

Hur länge är ett tag? När barn är inblandade ska man inte ens fundera på att flytta ihop på flera år innan barn vant sig vid nya partnern och ev "styvsyskon". Hoppar man rakt in i nått utan tanke och planering blir det såhär.

Nån som har länk på andra tråden?:)

• Anonym (åh)
    Pierott skrev 2019-12-07 14:06:16 följande:

Hur länge är ett tag? När barn är inblandade ska man inte ens fundera på att flytta ihop på flera år innan barn vant sig vid nya partnern och ev "styvsyskon". Hoppar man rakt in i nått utan tanke och planering blir det såhär.

Nån som har länk på andra tråden?:)

Vilken andra tråd?
  • Anonym (Jana)

Ta ansvar för ditt eget liv. Du har satt dig i en sits där någon du träffat ganska nyligen kan rycka mattan undan dina fötter och tvinga dig att flytta 7:e gången på 2 år.

• Anonym (A)
    Anonym (åh) skrev 2019-12-07 12:41:21 följande:
    Förstår att du är knäckt. Men han är verkligen inte mycket att hänga i en julgran. Opålitlig och det känns ju inte som kärleken finns där.
    Instämmer
  • Shameless
    Anonym (Sårad) skrev 2019-12-07 11:54:30 följande:

Helt sjukt beteende att bara tvärvända sådär. Och det är riktigt ruttet av honom att han inte ens är villig att försöka att bo ihop på prov. Kanske han har fått kalla fötter och använder barnen som ursäkt. Han har försatt dig i en jävligt knepig situation. Personligen hade jag varit rasande och gjort slut, är ett rejält svek det där.
  • Anonym (Z)

Det stämmer att den andra tråden passar in klockrent med denna, på håret, fast här tillägger du varför du inte har råd samt vem kontantinsatsen som ni skrapade ihop till kommer ifrån. Helt okej. Du behöver inte låtsas, så dumma är vi inte..

I sånna här trådar blir man väldigt ledsen som trådstartare, har man inte mått dåligt innan så gör man det när man läser kommentarerna. Jag vet att du inte kommer bli ett dugg klokare i denna tråden heller, men du behöver uppenbart någon att bolla detta med, inte vända det inåt som du gör nu. Du kommer bara bli ilsken, bitter och ovän med alla inblandade för att du är så besviken. Framförallt riskerar du att förlora barnens tillit och även relationen kan sluta i separation istället för särbo.

Har du någon du litar på i din närhet som du kan prata med, eller är det bättre för dig/er att gå till parterapi eller enskilda samtal? Du måste börja se verkligheten för vad den är, och gemensamt försöka hitta lämpliga lösningar. Inte bli mer ilsken och mer ledsen. Det slutar med att du blir som ett offer där du så småningom blir passiv och vill att andra ska fixa detta. Lite som en obstinat tonåring.

Jag skriver inte för att göra dig mer känslosam. Jag har tvärtom förståelse för att du startar en tråd till, men familjeliv är det sämsta stället att skriva om sitt privatliv på. Folk här är inte snälla. De glömmer ditt liv om några minuter och fortsätter med nästa tråd. Men du lever i denna verkligheten. Detta är vad du tampas med och det är svårt för dig såklart! Inget kommer att bli bättre om ni inte jämkar och hittar lösningar som passar alla. Om ni inte är överens så skriv ner era förslag och gå igenom de en efter en och sålla bort tills bara ett förslag finns kvar. Jobba sedan med det tills ni hittar något som får alla att bli nöjda. Lycka till

• Anonym (Halv8hosmig)

Man ska absolut lyssna på sina barn men man ska fan inte styras av dem.

Vad är det för man?!?

Lämnar sitt liv med dig pga att barnen tycker att det är lite trångt. Fy fan säger jag bara.! Det är svårt att hitta lägenhet idag som du vet. Var i landet bor du??

• Anonym (I)
    Anonym (Halv8hosmig) skrev 2019-12-08 19:36:17 följande:

Man ska absolut lyssna på sina barn men man ska fan inte styras av dem.

Vad är det för man?!?

Lämnar sitt liv med dig pga att barnen tycker att det är lite trångt. Fy fan säger jag bara.! Det är svårt att hitta lägenhet idag som du vet. Var i landet bor du??

En feg man som skyller sina barn såklart.

Det är nog han som fått kalla fötter.
Svar på tråden En fredagkväll över en hamburgare blev jag utan hem.