• Mon 9 Dec 2019 17:08
    659 visningar
    7 svar
    7
    659

    PS4 tips på spel tack! Äventyr/action

    Vill köpa ps4-spel till min sambo i julklapp men jag kan inget om tv-spel och behöver tips.

    Söker spel där vi kan spela båda två samtidigt, men inte mot varandra utan ?i samma lag?. Gärna något form av action/äventyrsspel där man måste hitta saker och lösa grejer för att kunna komma vidare.

    Härom året spelade vi ett spel som hette A way out som gick ut på att två killar tillsammans skulle försöka rymma från ett fängelse och det är den typen av spel jag är ute efter. Till PS4 då. Tusen tack för tips!

  • Svar på tråden PS4 tips på spel tack! Äventyr/action
  • Mon 9 Dec 2019 17:42
    #1

    Det är EXTREMT ont om sånna spel, tyvärr. Nuförtiden ska allt ske över internet på två konsoller. Det var därför A way out var så välkommet, för det brukade vara couch co-op i tidigare generationer, men internet och games as service har tagit död på det nästan helt.

    Så om ni vill ha couch co-op har jag bara 2 tips; Unravel 2 (som är svenskt och jättefint) och Overcooked (som är superkul att spela tillsammans), Men det är inte mycket action i något av de.

    Ett annat spel som på sätt och vis kan funka som couch co-op är Detroit become human. Man spelar som tre olika personer som får liksom kapitel för sig själv. Så om man bestämmer att du spelar X och jag spelar Y så kan man få typ co-op.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Mon 9 Dec 2019 17:58
    #2

    Portal och Portal 2

  • Mon 9 Dec 2019 18:43
    #3
    Maily skrev 2019-12-09 17:58:34 följande:

    Portal och Portal 2


    När jag googlar verkar det bara finnas till PS3?
  • Mon 9 Dec 2019 18:48
    #4
    Maramba skrev 2019-12-09 18:43:34 följande:

    När jag googlar verkar det bara finnas till PS3?


    Säkerligen. Det är väldigt gamla spel.
  • Mon 9 Dec 2019 18:50
    #5
    Aniiee skrev 2019-12-09 17:42:45 följande:

    Det är EXTREMT ont om sånna spel, tyvärr. Nuförtiden ska allt ske över internet på två konsoller. Det var därför A way out var så välkommet, för det brukade vara couch co-op i tidigare generationer, men internet och games as service har tagit död på det nästan helt.

    Så om ni vill ha couch co-op har jag bara 2 tips; Unravel 2 (som är svenskt och jättefint) och Overcooked (som är superkul att spela tillsammans), Men det är inte mycket action i något av de.

    Ett annat spel som på sätt och vis kan funka som couch co-op är Detroit become human. Man spelar som tre olika personer som får liksom kapitel för sig själv. Så om man bestämmer att du spelar X och jag spelar Y så kan man få typ co-op.


    Tråkigt att det ska vara så, det är ju jättekul att spela tillsammans! Tusen tack för dina tips.
  • Mon 9 Dec 2019 18:52
    #6

    Håller med ovanstående - fantastiska spel men de existerar typ inte ens. Fares har ju även gjort Brothers om ni inte spelat det; gulligt men lite enkelt. Tyckte iofs även att A way out var lite för mycket skriva på näsan.

    Det enda andra jag kommer på som jag har spelat är: Lara Croft and the Temple of Osiris. Det var också bra men faaaan vad tvspelsvärlden hade behövt fler såna här pärlor!!!

    Andra bra pusselspel (som är SJUKT bra) är Inside och Limbo, men då får ni turas om med en kontroll för det är bara 1 player. Men dessa rekommenderas varmt, några av de bästa jag spelat.

    Annars i äventyr/action-väg vill jag såklart slå ett slag för uncharted och last of us, men det är ju typ de kändaste spelen inom ps4. Också bara för en spelare, men de är så filmiska och har så utvecklade karaktärer, dialog och stories att man mer än gärna sitter bredvid och tittar.

  • Mon 9 Dec 2019 21:03
    #7

    Jag kom på ett till: Don't starve together. Inte heller action men bra co-op.


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden PS4 tips på spel tack! Äventyr/action