• Anonym (Frans J)

Skitskumt

Jag kanske har lite för lite att göra på jobbet just nu men surfar ibland på saker man normalt inte surfar på.

Det som förbryllar mig mest just nu är:
    1) jag går in på google.se
    2) skriver min frus mailadress samt hennes för- och efternamn (ovanligt namn)
    3) som sökträff nr 3 av 7 får jag upp en man på sajten merinfo.se. Denne man (också ovanligt namn) är inte helt random utan fanns i min frus liv en begränsad kort tid, strax innan vi träffades för 5 år sen.
    4) när jag går in och tittar närmare på träffen på merinfo.se och tittar om jag kan hitta min fru på någon av flikarna så kammar jag noll. Hon finns ju inte med där någonstans med ?personkopplingar? eller ?bolagsengagemang? eller någonstans överhuvudtaget?

Min fråga är hur fasen kommer denne man upp ? till synes utan förklaring ? när jag googlar min frus mailadress samt hennes för- och efternamn? Någon som vet hur google fungerar och förstår varför den gör denna koppling?

• Svar på tråden Skitskumt
  • Anonym (Frans J)
    Solarn skrev 2019-12-19 10:44:22 följande:

Tror du att Bing har upptäckt att din fru är otrogen med denna mannen och därför kopplat ihop deras namn på sökmotorn? Eller varför ligger tråden under otrohet?

Enbart för att du skulle få något att fundera över, och därmed bli tvungen att formulera din fråga, och självklart tror jag att Bing håller reda på otrohetsaffärer... 

Jag hittade ingen lämplig grupp att placera frågan i, och eftersom det - rent teoretiskt - skulle kunna vara början på en upptäckt om att något är något mer än vad jag vet, så valde jag att placera den under "otrohet". Men jag tror inte att det är så. 

Nöjd med svaret? 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Spår) skrev 2019-12-18 17:06:55 följande:
    Nej med ganska hög sannolikhet kommer en otrogen person inte att erkänna. Men jag tror att om man frågar personen man misstänker, att man bättre kan avgöra hur vida hon/han är otrogen än att man frågar random folk på ett forum.. Är man i ett förhållande med någon så får man ju ändå en känsla för hur personen agerar i normalläge vs när en person ljuger!

Och visst man kanske vill ha svar på tekniska frågor.. Om saker och ting är möjliga vilket Ts har fått svar på!
    Nja, jag tror snarare att eftersom man vet att fråga inte kommer ge ett skit så försöker man istället luska fram pusselbitar här och där för att försöka pussla ihop någon slags bild över hur det kan förhålla sig. Och eftersom få är proffs på sånt och vet exakt hur de ska göra så går man ut och frågar på såna här forum om andra har några bra tips.

Jag gissar att du inte varit med om nåt sånt här för du verkar inte ha en aning om hur väl och trovärdigt en person som varit otrogen och vet precis hur mycket som står på spel kan ljuga för att skydda sig själv. Du får oftast höra att du är paranoid, svartsjuk och kontrollerande som öht kan tro nåt sånt (framfört med ett skådespel värt en oscar). Så nej, det är inte alls solklart att du märker om din partner ljuger...snarare tvärtom. Om du inte har fakta så går du ifrån ett sånt samtal skamsen och ännu mer osäker.
  • Anonym (Frans J)
    Anonym (jaha) skrev 2019-12-19 14:39:15 följande:
    Nja, jag tror snarare att eftersom man vet att fråga inte kommer ge ett skit så försöker man istället luska fram pusselbitar här och där för att försöka pussla ihop någon slags bild över hur det kan förhålla sig. Och eftersom få är proffs på sånt och vet exakt hur de ska göra så går man ut och frågar på såna här forum om andra har några bra tips.

Jag gissar att du inte varit med om nåt sånt här för du verkar inte ha en aning om hur väl och trovärdigt en person som varit otrogen och vet precis hur mycket som står på spel kan ljuga för att skydda sig själv. Du får oftast höra att du är paranoid, svartsjuk och kontrollerande som öht kan tro nåt sånt (framfört med ett skådespel värt en oscar). Så nej, det är inte alls solklart att du märker om din partner ljuger...snarare tvärtom. Om du inte har fakta så går du ifrån ett sånt samtal skamsen och ännu mer osäker.
    Precis så är det, som du skriver "jaha". Jag talar av egen erfarenhet från tidigare relation. Jag tror och hoppas dock inte att det är så i det här fallet utan internet som lever sitt eget liv. 
  • Anonym (Spår)
    Anonym (jaha) skrev 2019-12-19 14:39:15 följande:

Tyvärr är din gissning extremt dålig.. Jo jag har tyvärr vart med om att blivit bedragen.. Och jag kan ju säga att det inte var pågrund av att jag frågade runt på ett forum som jag kom på hennes otrohet..
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Spår) skrev 2019-12-19 15:35:11 följande:
    Tyvärr är din gissning extremt dålig.. Jo jag har tyvärr vart med om att blivit bedragen.. Och jag kan ju säga att det inte var pågrund av att jag frågade runt på ett forum som jag kom på hennes otrohet..
    Fast fråga runt på forum kommer aldrig leda till att man kommer på någon, ingen här kommer ju agera detektiv åt TS. Fråga runt på forum är till för att få tips om hur man kan göra för att få reda på något.

Beklagar att du oxå varit med om sånt skit, men då förstår du förmodligen vad jag pratar om? Hur fick du reda på det?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Frans J) skrev 2019-12-19 15:33:18 följande:
    Precis så är det, som du skriver "jaha". Jag talar av egen erfarenhet från tidigare relation. Jag tror och hoppas dock inte att det är så i det här fallet utan internet som lever sitt eget liv. 
    Been there, done that och vet hur förjävla tärande det är att misstänka men inte riktigt kunna sätta fingret på det.
  • Anonym (Spår)
    Anonym (jaha) skrev 2019-12-19 16:34:41 följande:

Fast fråga runt på forum kommer aldrig leda till att man kommer på någon, ingen här kommer ju agera detektiv åt TS. Fråga runt på forum är till för att få tips om hur man kan göra för att få reda på något.

Beklagar att du oxå varit med om sånt skit, men då förstår du förmodligen vad jag pratar om? Hur fick du reda på det?

Nja det är nog väldigt långsökt!

Självklart så förstår jag Ts att han ville mer ha hjälp med den tekniska biten.. Men det jag menade var att det kanske inte fanns så mycket fog för oro.. Men jag gissar ju så klart bara!

Tack! =) Jo jag kan absolut relatera till det!

Hon började bete sig annorlunda när tex mobilen ringde.. Hon började plötsligt komma hem mycket senare.. Ganska klassiska saker tror jag.. Hon erkände även direkt jag frontade henne! Mina barns mamma så det var väl medium skoj faktiskt!

Men vi är vänner idag och jag lever det glada singellivet =)
  • Anonym (Spår)
    Anonym (jaha) skrev 2019-12-19 16:34:41 följande:

Kanske låter lite löjligt. Men tack för en trevlig diskussion.. Det är inte så jäkla vanligt nu förtiden känns det som!
  • Anonym (Frans J)

Tack själva för all input. Jag blev inte mycket klokare men ändå nyttigt att bolla detta med några andra som kan och vet mer än jag om detta. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Spår) skrev 2019-12-19 18:46:15 följande:
    Nja det är nog väldigt långsökt!

Självklart så förstår jag Ts att han ville mer ha hjälp med den tekniska biten.. Men det jag menade var att det kanske inte fanns så mycket fog för oro.. Men jag gissar ju så klart bara!

Tack! =) Jo jag kan absolut relatera till det!

Hon började bete sig annorlunda när tex mobilen ringde.. Hon började plötsligt komma hem mycket senare.. Ganska klassiska saker tror jag.. Hon erkände även direkt jag frontade henne! Mina barns mamma så det var väl medium skoj faktiskt!

Men vi är vänner idag och jag lever det glada singellivet =)
    Ja det är nog ganska typiskt beteende. Men det är lång ifrån alla som erkänner rakt av som ditt ex gjorde. I mitt fall ljög hon in i det sista och när den ena lögnen avslöjats så avlöstes den av en ny. Till slut insåg jag att det var lönlöst att öht prata med henne.

Men nätet hjälpte mig att pussla ihop en någorlunda tydlig bild av sanningen. Jag kunde iaf konstatera att allt hon sagt var skitsnack.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Spår) skrev 2019-12-19 18:48:09 följande:
    Kanske låter lite löjligt. Men tack för en trevlig diskussion.. Det är inte så jäkla vanligt nu förtiden känns det som!
    Tack själv.
    Ha en god Jul och ett gott nytt år
  • Smed75
    Anonym (jaha) skrev 2019-12-20 14:39:44 följande:

Tack själv.

Ha en god Jul och ett gott nytt år

Det samma! Hoppas du överlever julstressen =)
  • Anonym (J)
    Smed75 skrev 2019-12-20 15:08:26 följande:

Det samma! Hoppas du överlever julstressen =)

Haha där tappade du anonymiteten!
  • Smed75
    Anonym (J) skrev 2019-12-23 02:46:14 följande:

Haha där tappade du anonymiteten!

Får nog bjuda på det då ha ha.. Har väl inte nått att skämmas över i alla fall =)

God Jul =)
Svar på tråden Skitskumt