• Fri 20 Dec 2019 05:10
    2079 visningar
    60 svar
    60
    2079

    Jag slog ihjäl henne med en hammare.. Hur snabba är ni att döma folk?

    Jag slog ihjäl henne med en hammare..

    Jag lovar att rubriken ovan är alldeles sann. Och att du antagligen kommer att tycka som jag om du läser hela detta..

    Det var förra sommaren som jag kom i bråk. Jag hade tydligen blockerat vägen för en någon som ville fram och ha stället för sig själv. Låt oss kalla henne för Lisa. Hon var relativt stor och vägrade ge sig. Inga argument eller övertalningsförsök hjälpte. Så när det sunda förnuftet tydligen inte räckte sträckte hon på sig och bjöd upp till kamp. Situationen var hotfull och jag kände mig pressad att handla i självförsvar. Innan jag själv hann bli angripen slog jag därför ihjäl henne med en hammare. Jag slog tills hon bara var en blöt fläck.

    Det låter hemskt, men jag tyckte faktiskt att det kändes bra att göra så. Ingen tvekan, ingen ånger, bara skoningslöst rättmätigt våld. Inte några samvetskval alls efteråt. Och det tycker jag inte att jag ska ha heller. Sådana här livsformer, om jag får kalla henne för det, finns det många av, så det blir ingen större skillnad om man slår ihjäl en av dem.

    Den som påstår att hennes anhöriga blir ledsna och kommer att sakna henne har jag svårt att förstå. Är man anhörig till Lisa tror jag inte att man är tillräckligt högtstående och utvecklad för att kunna känna så avancerade känslor som sorg och saknad. Och någon begravning blir det förstås inte. Lisas lik får helt enkelt ligga och ruttna och tyna bort. Det blir nog bäst så.

    Inte heller de människor som var i närheten när det skedde brydde sig om att jag brutalt dödade Lisa. Det kan jag förstå. Sådana som hon verkar ju mest springa omkring utan att göra så mycket konkret nytta. Fast det kan ju vara svårt att veta exakt vad som rörde sig i hennes dumma lilla huvud innan jag skoningslöst krossade det. Men det var säkert inga stora visioner eller viktiga saker. Frågan är snarast om det var något alls, och om det någonsin har funnits en enda vettig tanke där.

    Naturligtvis kommer inte polisen att bli inblandad. De bryr sig inte når sådana som Lisa blir ihjälslagna. Skulle de mottaga någon form av polisanmälan skulle de antagligen skratta och välja att inte starta någon förundersökning. Lagen ger nämligen inte mycket till utrymme att döma folk som rättvist bankar ihjäl sådana som värdelösa lilla Lisa.

    Förklaringen är att Lisa var en vanlig skogsmyra. Och budskapet är att verkligen läsa hela texten innan du dömer den som skrivit den eller den som texten handlar om..

  • Svar på tråden Jag slog ihjäl henne med en hammare.. Hur snabba är ni att döma folk?
  • Anonym (Freda­g)
    Fri 20 Dec 2019 11:15
    #41
    Anonym (Heja!) skrev 2019-12-20 11:05:56 följande:

    Vaddå gift?? Ja har hört att det är bättre att sätta eld på stacken - tips på hur man gör??? Alltså om de blåser o så


    Smart! Om det blåser och så så får man bära in stacken i närmsta hus först. (använd handskar) är ett tips.. Sen tutta på hela huset. Tändvätska låter kanske som det bästa men faktist så är tequila bättre, den med röda hatten. Se till så inga smiter iväg bara, dem skvallrar och hämnas.
  • Anonym (Heja!­)
    Fri 20 Dec 2019 11:34
    #42
    Anonym (Fredag) skrev 2019-12-20 11:15:34 följande:
    Smart! Om det blåser och så så får man bära in stacken i närmsta hus först. (använd handskar) är ett tips.. Sen tutta på hela huset. Tändvätska låter kanske som det bästa men faktist så är tequila bättre, den med röda hatten. Se till så inga smiter iväg bara, dem skvallrar och hämnas.
    Jaha, okej. Grannens har en skev lekstuga på sin tomt, är den okej tror du? Ungarna är där ibland men inte så ofta, o man kan väl köpa ett sånt där sett på typ Bauhus - dom måste ju ha rea nån gång!
    Vi har teqila fast den gillar gubben...går det lika bra med smuggel från polen?
  • Anonym (Freda­g)
    Fri 20 Dec 2019 11:56
    #43
    Anonym (Heja!) skrev 2019-12-20 11:34:24 följande:

    Jaha, okej. Grannens har en skev lekstuga på sin tomt, är den okej tror du? Ungarna är där ibland men inte så ofta, o man kan väl köpa ett sånt där sett på typ Bauhus - dom måste ju ha rea nån gång!

    Vi har teqila fast den gillar gubben...går det lika bra med smuggel från polen?


    Den låter perfekt! Haha ja kanske det finns sett och trix att köpa men en riktig myrmördare gör det själv, med stil.. Han är med miiiiiiig som får jävulen skälv att spy! Hörredu harru Polsk smuggel! det är ju ännu ännu bättre LYLLO diiiiig! Det sätter ju fyr på ett helt kvarter.

    Xoxo
  • Anonym (Freda­g)
    Fri 20 Dec 2019 11:57
    #44
  • Anonym (nja)
    Fri 20 Dec 2019 12:01
    #45

    Jag vet inte; om syftet var att vara rolig så tycker jag att TS inte lyckades speciellt bra. 
    Om syftet var att på något sätt knäppa någon på näsan för att man kan ha förutfattade mening av en rubrik så lyckades inte det så bra heller. Tror alla är så vana idag vid att kvällspressen formligen dränker oss i fåniga rubriker för att vi ska klicka på dem, och sen handlar de om något helt ointressant. 

    Man förstod direkt av rubriken att givetvis har inte någon dödat en människa med en hammare. Då hade man inte skrivit om det alls. 

  • Anonym (Heja!­)
    Fri 20 Dec 2019 12:02
    #46
    Anonym (Fredag) skrev 2019-12-20 11:56:09 följande:
    Den låter perfekt! Haha ja kanske det finns sett och trix att köpa men en riktig myrmördare gör det själv, med stil.. Han är med miiiiiiig som får jävulen skälv att spy! Hörredu harru Polsk smuggel! det är ju ännu ännu bättre LYLLO diiiiig! Det sätter ju fyr på ett helt kvarter.

    Xoxo
    Klart vi har, man får ju passa på när man bor nära o så :-P Enda jobbiga e polackena, jag menar femtusen konsonnanter på rad, hallå?? Fast man kan ju handla iaf o ungarna gillar godiset på båten oxå
  • Anonym (Heja!­)
    Fri 20 Dec 2019 12:03
    #47

    Helt allvarligt nu, det här slår nästan Bengt Grives färgbeskrivningar Glad


    Anonym (Fredag) skrev 2019-12-20 11:57:24 följande:
  • Anonym (Freda­g)
    Fri 20 Dec 2019 12:16
    #48
    Anonym (Heja!) skrev 2019-12-20 12:03:59 följande:

    Helt allvarligt nu, det här slår nästan Bengt Grives färgbeskrivningar 


    Ahh så du har så nära du?

    Härligt det skulle varit med en riktig karl i huset..

    Men man vet aldrig kanske Kenta kommer tillbaka och har hela handväskan full av sprit till mig, han sa att han skulle köpa cigg och göra affärer..

    Det var -86..

    Men den som väntar på något gott väntar aldrig för sent eller vad det heter..

  • Anonym (Heja!­)
    Fri 20 Dec 2019 12:30
    #49
    Anonym (Fredag) skrev 2019-12-20 12:16:01 följande:
    Ahh så du har så nära du?

    Härligt det skulle varit med en riktig karl i huset..

    Men man vet aldrig kanske Kenta kommer tillbaka och har hela handväskan full av sprit till mig, han sa att han skulle köpa cigg och göra affärer..

    Det var -86..

    Men den som väntar på något gott väntar aldrig för sent eller vad det heter..

    86? Men det är ju jättelänge sen - har du inte hört nått alls??
  • Anonym (Freda­g)
    Fri 20 Dec 2019 12:43
    #50

    Ingenting! Han lämnade mig och tre labradorer samt en prenumeration på "vi och fotboll" poff...

    Ingen vodka i värden kan förklara det..

    Han som tyckte so mycket om oss, speciellt Bimbo den stora hunden.. Han tyckte att han flinade så härligt när han åt smör..

  • Anonym (Heja!­)
    Fri 20 Dec 2019 12:57
    #51
    Anonym (Fredag) skrev 2019-12-20 12:43:15 följande:

    Ingenting! Han lämnade mig och tre labradorer samt en prenumeration på "vi och fotboll" poff...

    Ingen vodka i värden kan förklara det..

    Han som tyckte so mycket om oss, speciellt Bimbo den stora hunden.. Han tyckte att han flinade så härligt när han åt smör..


    Men gumman, åååh, stackars dej!!!

    När Tompa lämna mej (det är han som ser ut som fyllot en bit upp i tråden) så lämna han mej ensam med Zorro o Äppledröm o en j**la prennumeration på Napp o nytt - jag menar WTF????

    Men du har kvar hundarna eller hur? Jag menar jag hadde inte klarat mej en dag utan Zorro. Amstaff, skitsöt o han e faktiskt snäll, alla hundar vaktar o det var grannens katt som va inne hos oss.
  • Anonym (Freda­g)
    Fri 20 Dec 2019 13:06
    #52
    Anonym (Heja!) skrev 2019-12-20 12:57:36 följande:

    Men gumman, åååh, stackars dej!!!

    När Tompa lämna mej (det är han som ser ut som fyllot en bit upp i tråden) så lämna han mej ensam med Zorro o Äppledröm o en j**la prennumeration på Napp o nytt - jag menar WTF????

    Men du har kvar hundarna eller hur? Jag menar jag hadde inte klarat mej en dag utan Zorro. Amstaff, skitsöt o han e faktiskt snäll, alla hundar vaktar o det var grannens katt som va inne hos oss.


    Ja han såg ut som en Tompa! åh åppeldröm som är så gott! Dem är konstiga karlarna.. Ena sekunden så vill de ha en och nästa så är det annat som gäller.. Ja vovvarna är kvar på vinden där jag lämnade dem.. Jag kan fortfarande höra bimbo skälla om nätterna fast än de är döda sen många år. Men labradorer har ett visst typ av skall.

    Nästan som en" biter dig hund" o lyssnar gör de inte heller... Precis som Kent
  • Anonym (Heja!­)
    Fri 20 Dec 2019 13:39
    #53
    Anonym (Fredag) skrev 2019-12-20 13:06:33 följande:
    Ja han såg ut som en Tompa! åh åppeldröm som är så gott! Dem är konstiga karlarna.. Ena sekunden så vill de ha en och nästa så är det annat som gäller.. Ja vovvarna är kvar på vinden där jag lämnade dem.. Jag kan fortfarande höra bimbo skälla om nätterna fast än de är döda sen många år. Men labradorer har ett visst typ av skall.

    Nästan som en" biter dig hund" o lyssnar gör de inte heller... Precis som Kent
    Eller hur, det va därför jag ville kalla tösen Äppeldröm Fast Tompa bara Näää! Fast det blev så ändå, o jag tycker det e jättefint
    Men visst, man hör lixom hundarna långt efter att dom har gått till dom gröna ängarna. Jag lovar jag hör matrix varenda natt

    Men är du sugen på en ny karl nu då?
  • Fri 20 Dec 2019 16:45
    #54

    Ahhhh... tack och lov att Lisa var en Myra...??????????? på sista tiden har jag känt mig nere pga stress och människor som inte har ett samvete... Detta var liksom droppen, om Lisa var nu en verklig människa...??????

  • Anonym (72an)
    Fri 20 Dec 2019 16:53
    #55

    Vetkligen! Hva flaks .. Du vil ikke sitte i fengselet i julen!

    Det er ingenting å gjøre og maten er dårlig .. Drep noen der du må gjøre om sommeren..

  • Sat 21 Dec 2019 07:08
    #56
    Drottningen1970 skrev 2019-12-20 10:42:21 följande:

    Alltså, jag förstår inte den så kallade humorn alls i denna tråd. Har nog aldrig läst nåt tråkigare..


    Hahahaha håller med. Läser människors engagemang och förstår bara inte...
  • Anonym (Heja!­)
    Sat 21 Dec 2019 10:15
    #57
    Anonym (72an) skrev 2019-12-20 16:53:53 följande:

    Vetkligen! Hva flaks .. Du vil ikke sitte i fengselet i julen!

    Det er ingenting å gjøre og maten er dårlig .. Drep noen der du må gjøre om sommeren..


    Är du från norge? Dom får supergod mat, värsta lyxkäket, varenda dag!!! O han Bredvik har playstation o allt, det vet jag faktiskt. För jag såg på tv att dom får lax o har egen restaurang o får spela in skivor o massa skit - dom är väl där för o straffas eller!!??
  • Anonym (72an)
    Sat 21 Dec 2019 17:00
    #58

    Ja, han Breivik er en jævla idiot. Han skulle få bare makaronien og grøten. Det er for jævlig bra hvis han har en playstation ..

  • Anonym (Runka­)
    Sat 21 Dec 2019 22:51
    #59
    Bella044 skrev 2019-12-20 05:10:54 följande:

    Jag slog ihjäl henne med en hammare..

    Jag lovar att rubriken ovan är alldeles sann. Och att du antagligen kommer att tycka som jag om du läser hela detta..

    Det var förra sommaren som jag kom i bråk. Jag hade tydligen blockerat vägen för en någon som ville fram och ha stället för sig själv. Låt oss kalla henne för Lisa. Hon var relativt stor och vägrade ge sig. Inga argument eller övertalningsförsök hjälpte. Så när det sunda förnuftet tydligen inte räckte sträckte hon på sig och bjöd upp till kamp. Situationen var hotfull och jag kände mig pressad att handla i självförsvar. Innan jag själv hann bli angripen slog jag därför ihjäl henne med en hammare. Jag slog tills hon bara var en blöt fläck.

    Det låter hemskt, men jag tyckte faktiskt att det kändes bra att göra så. Ingen tvekan, ingen ånger, bara skoningslöst rättmätigt våld. Inte några samvetskval alls efteråt. Och det tycker jag inte att jag ska ha heller. Sådana här livsformer, om jag får kalla henne för det, finns det många av, så det blir ingen större skillnad om man slår ihjäl en av dem.

    Den som påstår att hennes anhöriga blir ledsna och kommer att sakna henne har jag svårt att förstå. Är man anhörig till Lisa tror jag inte att man är tillräckligt högtstående och utvecklad för att kunna känna så avancerade känslor som sorg och saknad. Och någon begravning blir det förstås inte. Lisas lik får helt enkelt ligga och ruttna och tyna bort. Det blir nog bäst så.

    Inte heller de människor som var i närheten när det skedde brydde sig om att jag brutalt dödade Lisa. Det kan jag förstå. Sådana som hon verkar ju mest springa omkring utan att göra så mycket konkret nytta. Fast det kan ju vara svårt att veta exakt vad som rörde sig i hennes dumma lilla huvud innan jag skoningslöst krossade det. Men det var säkert inga stora visioner eller viktiga saker. Frågan är snarast om det var något alls, och om det någonsin har funnits en enda vettig tanke där.

    Naturligtvis kommer inte polisen att bli inblandad. De bryr sig inte når sådana som Lisa blir ihjälslagna. Skulle de mottaga någon form av polisanmälan skulle de antagligen skratta och välja att inte starta någon förundersökning. Lagen ger nämligen inte mycket till utrymme att döma folk som rättvist bankar ihjäl sådana som värdelösa lilla Lisa.

    Förklaringen är att Lisa var en vanlig skogsmyra. Och budskapet är att verkligen läsa hela texten innan du dömer den som skrivit den eller den som texten handlar om..


    Förstod direkt att det inte handlade om att slå ihjäl en människa därför en sådan tråd hade bara blivit några minuter gammal innan admin tagit bort den.
  • Anonym (Heja!­)
    Sun 22 Dec 2019 10:28
    #60
    Anonym (72an) skrev 2019-12-21 17:00:04 följande:

    Ja, han Breivik er en jævla idiot. Han skulle få bare makaronien og grøten. Det er for jævlig bra hvis han har en playstation ..


    Huh!?? Det är väl inte bra! O han har playstation, det såg jag på tv. O så får han komma ut efter typ 14 år, vad är det för straff????

    (Vet att lagen ger utrymme för mycket längre frihetsberövande än 14 år, och att han aldrig mer kommer ut - möjligen om han är döende).
Svar på tråden Jag slog ihjäl henne med en hammare.. Hur snabba är ni att döma folk?