• sannalund32

    Oroväckande träff på stan

    För ungefär en vecka sen var jag och min åttaåriga son på väg hem från mataffären ungefär vid femtiden. När vi hade gått en stund kommer det fram en tydligt påverkad man klädd i svart kostym med en Putin-mask över ansiktet.

    Han kommer fram till oss och tar fram ett sånt saltpaket man får gratis från McDonalds. Han frågar sedan om min son vill ha ett paket. Min ÅTTAåriga son!! Vem gör något sånt?! Min ovaccinerade son äter inte salt och har aldrig gjort det.

    Min son tar sedan glatt saltpaketet ur ?Putins? hand även om jag strängt säger nej och rycker det ut handen på honom. ?Putin? vänder sig sedan mot mig, stirrar mig rakt i ögonen, öppnar saltpaketet och KLUNKAR paketet. Han vaggar sedan vidare med alla saltpaketen.

    Nu undrar jag vem denna ?Putin? är. Har någon annan sett honom strosa runt Masthugget? Blir orolig för vad samhället utvecklas till. Så besviken på världen vi lever i!

  • Svar på tråden Oroväckande träff på stan
  • sannalund32
    sharatec skrev 2019-12-30 20:28:03 följande:

    Kvaliteten på trolltrådarna blir verkligen bara lägre och lägre...


    ?
  • sannalund32
    Spillada skrev 2019-12-30 20:30:29 följande:

    Jag menade inte att göra dig upprörd eller ledsen. Det blir bara konstigt för mig eftersom jag läst en del om utbrott av mässling och annat som kan vara väldigt farligt för barn. Jag försöker alltid skydda mina barn mot faror. Hoppas ändå ni slipper se den obehagliga mannen fler gånger.


    Det var inte heller meningen med att låta barsk av mig. Jag är väl medveten om riskerna som finns med att inte vaccinera barn men riskerna att vaccinera är ännu större enligt mig.

    Har inte träffat på mannen igen, men om jag ser Putin-masken igen kommer han (?) få en rejäl snytning.
  • sannalund32
    Drottningen1970 skrev 2019-12-30 20:35:43 följande:

    Varför så orolig över personen i putinmasken? Du verkar ju ändå inte tycka särskilt mycket om ditt barn.


    Vad menar du med att jag inte tycker om mitt barn? Älskar honom med hela mitt hjärta och lite till.
  • Drottningen1970
    sannalund32 skrev 2019-12-30 20:38:59 följande:

    Vad menar du med att jag inte tycker om mitt barn? Älskar honom med hela mitt hjärta och lite till.


  • Mortiscia80
    sannalund32 skrev 2019-12-30 20:36:00 följande:
    Det var inte heller meningen med att låta barsk av mig. Jag är väl medveten om riskerna som finns med att inte vaccinera barn men riskerna att vaccinera är ännu större enligt mig.

    Har inte träffat på mannen igen, men om jag ser Putin-masken igen kommer han (?) få en rejäl snytning.
    Med risk att komma lite off topic, vilka risker är det då anser du? Jag skulle förstå tanken om vi bodde i Usa men här i Sverige har vi definitivt mycket bättre kvalitet på våra mediciner, ffa de vacciner som funnits en längre tid. Jag tog inte svininfluensavaccinet t ex och det kan man vara glad för idag, men det var ett vaccin som togs fram på kort tid och inte kontrollerades ordentligt, till skillnad från t ex MPR.
  • wyhib

    Om ditt barn är ovaccinerat utsätter du honom för större faror än Putin gör.
    Salt är rent. Det är inte resten av världen. Speciellt inte matvarubutiken, håll ungen din hemma om du är så orolig och lättkränkt.

  • Daphodil
    sharatec skrev 2019-12-30 20:28:03 följande:

    Kvaliteten på trolltrådarna blir verkligen bara lägre och lägre...


    Håller helt med... Detta var ju mest pinsamt.
  • 1234568
    sannalund32 skrev 2019-12-30 20:22:44 följande:
    Mitt barn, mitt val. Jag och min man (barnets pappa) har bestämt detta tillsammans och tycker inte du ska ha en åsikt om våra val för vårt barn.
    Du bör vara mer orolig över alla barn i sonens skola än Putin, åtminstone när det kommer till sjukdomar som kan smitta pga ovaccinerat barn. Alla dagar riskerar din son få en farlig smittsam sjukdom, och det är mer sannolikt att det händer i skolmiljö än av en gubbe på stan.
  • Sommarskuggan
    sannalund32 skrev 2019-12-30 20:27:30 följande:

    Vad menas med orosanmälas? Har du en aning om de risker som finns med att vaccinera sina barn?


    Kan du länka en säker källa på dina påstådda risker? Tror du att jorden är platt också? Tror du också på att kollodialt silver är botemedel mot allt?

    Oavsett om det är en trolltråd så är det dumt att sprida sådana dumheter som bara eldar på idioternas antivax tro.
  • Ess
    Sommarskuggan skrev 2019-12-30 22:17:28 följande:
    Kan du länka en säker källa på dina påstådda risker? Tror du att jorden är platt också? Tror du också på att kollodialt silver är botemedel mot allt?

    Oavsett om det är en trolltråd så är det dumt att sprida sådana dumheter som bara eldar på idioternas antivax tro.
    Men, det vet väl alla att jorden är platt. Går man för nära kanten så trillar man av!
  • vcent

    Folk som inge vaccinerar sina barn är hemska människor som värnar för att sprida smitta så mycket som möjligt och samtidigt njuter av att se sina barn lida och dö.

    Och vadå ?min son äter inte salt??!?!? Kollar på innehållsförteckningen på det medta här i butiken nu... det enda jag inte hittar salt i e ju typ frukt, grönsaker, godis och socker. Kanske du menar att ni inte ger er son mat heller??

    Salt är ganska viktigt för kroppen, särskilt för oss nordbor som är vana vid salt mat. Min bror fick stora problem när han studerade utomlands i tre år då maten var mycket mindre salt och han inte tänkte på att salta mer.

    Usch vad det går utför med föräldrar.... borde införas att söka tillstånd för att skaffa barn som kräver att man genomgår ett lämplighetstest och en kurs om hur man bör agera som förälder i olika situationer.

Svar på tråden Oroväckande träff på stan