• Anonym (Gott Nytt År)

Viktigt med orgasm?

Hur viktigt är det för DIG att din partner kommer när ni har sex? Är det viktigare än att du kommer eller anser du att din orgasm är viktigare?

För att göra denna omröstning orättvis så får man inte svara att det är lika oviktigt eller lika viktigt att båda kommer eller inte kommer. Ta ställning nu för fasen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Viktigt med orgasm?
  • En manlig man

Det är en härlig känsla när min kvinna kommer. Idag på skogspromenaden drog jag in henne i skogen och tryckte upp henne mot en tall och kyste henne. Stack efter ett tag ner ena handen innanför tightsen. Hon kom efter några minuter i en kraftig orgasm. Jag ville inget ha. Helt säker på att jag får ikväll istället.

Men ibland struntar jag i henne. Kan nyttja henne på morgonen för min egen skull eller bara be om en avsugning i soffan.

• Marshmallowgirl

Jag tycker det är viktigt att den som vill komma också får komma. Man eller kvinna spelar ingen roll. Inte alltid jag själv vill dock. Ibland är det skönt att bara smeka o suga av mannen utan att det blir nåt mer ;)

• Anonym (Win-win)

Ser alltid till att hon kommer innan jag gör det. Då dröjer det inte så länge tills nästa knull. Tungan uteAtt jag inte kommer har aldrig hänt. Förvånad när jag läser här att män inte kan komma. Har tvärtom problem med att komma för tidigt. Har dock börjat med potenspiller som förutom en stenhård kuk gör att jag kan hålla mig betydligt längre. 

• Anonym (H)

Vilka härliga män det finns

• Anonym (Man 2)
    Anonym (Win-win) skrev 2020-01-13 10:26:24 följande:

Ser alltid till att hon kommer innan jag gör det. Då dröjer det inte så länge tills nästa knull. Tungan uteAtt jag inte kommer har aldrig hänt. Förvånad när jag läser här att män inte kan komma. Har tvärtom problem med att komma för tidigt. Har dock börjat med potenspiller som förutom en stenhård kuk gör att jag kan hålla mig betydligt längre. 

Det är nog inte helt ovanligt att män inte kan komma. För min del har jag svårt att komma fram till utlösning. Det går oftast, men ibland får jag ge upp utan orgasm.
  • Anonym (Win-win)
    Anonym (Man 2) skrev 2020-01-13 14:04:30 följande:
    Det är nog inte helt ovanligt att män inte kan komma. För min del har jag svårt att komma fram till utlösning. Det går oftast, men ibland får jag ge upp utan orgasm.
    Betyder det att du kan knulla hur länge som helst eller slaknar kuken ändå när du inte kan komma?
  • Anonym (Man 2)
    Anonym (Win-win) skrev 2020-01-13 15:37:19 följande:

Betyder det att du kan knulla hur länge som helst eller slaknar kuken ändå när du inte kan komma?

Antingen så slaknar den eller så ger jag upp ändå eller så tröttnar hon.
  • Anonym (Man 2)
    Anonym (Win-win) skrev 2020-01-13 15:37:19 följande:

Antingen så slaknar den eller så ger jag upp ändå eller så tröttnar hon.
  • Anonym (The bug)
    Anonym (Klm) skrev 2020-01-12 19:29:58 följande:
    Ja ojämställdheten avseende orgasm vid heterosexuellt sex beror säkert på att kvinnor vägrar prata om vad de behöver för att få orgasm eller att de fejkar. Eller inte.

De flesta vuxna kvinnor klarar av att både kommunicera och vara ärliga, några få procent kanske ägnar sig åt sådant du nämner men då pratar vi om unga osäkra kvinnor som inte lärt känna sina kroppar ännu.

Jag tror att den största anledningen är att heterosexuellt sex är penetrationsfixerat. Allt annat är förspel. Tyvärr kan de flesta kvinnor inte få orgasm endast av penetration och de som kan kanske inte hinner då oftast krävs några minuters stimulans och inte alla män klarar av att hålla sig tills kvinnan kommer.

Och sen när mannen kommit är sexet över och kvinnan är otillfredsställd.

Sen klagar männen att deras kvinnor inte vill knulla längre. Undrar varför?
    Jag är faktiskt helt förvånad hur många kvinnor här i forumet som har skrivit i trådar att de fejkar, när dessa trådar förekommit. Jag trodde det var sånt som bara amerikanska tjejer höll på med för att de knappt har sexualundervisning och är allmänt hämmade pga kristendom mm.

Om man fejkar ger man faktiskt inte mannen en ärlig chans att lära sig något heller.

Men jag hoppas det bara är unga osäkra kvinnor som gör så och att de så småningom vågar ta tag i sin orgasm och släpper att försöka komma av penetration, för det är ju inte det enklaste för de flesta.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (The bug) skrev 2020-01-13 19:46:50 följande:

Jag är faktiskt helt förvånad hur många kvinnor här i forumet som har skrivit i trådar att de fejkar, när dessa trådar förekommit. Jag trodde det var sånt som bara amerikanska tjejer höll på med för att de knappt har sexualundervisning och är allmänt hämmade pga kristendom mm.

Om man fejkar ger man faktiskt inte mannen en ärlig chans att lära sig något heller.

Men jag hoppas det bara är unga osäkra kvinnor som gör så och att de så småningom vågar ta tag i sin orgasm och släpper att försöka komma av penetration, för det är ju inte det enklaste för de flesta.

Håller med. Är dessutom väldigt förvånad över att en hel del kvinnor inte kan komma av penetrering, de vägrar att smeka sig själva under sex för det enligt dem är fel och konstigt. Många har inställningen att mannen ska ge dem en orgasm och säger inte vad de gillar/vad de tycker är skönt eller vet inte vad de tycker är skönt för de onanerar inte eller tar reda på på vad som gör dem kåta. De tänker så mycket och slappnar inte av. Sex ska ju vara kul och skönt och härligt. HUR man får orgasmer är ju skitsamma, huvudsaken är att man njuter
  • Fin

Hade en tjej för en tid sedan som aldrig fått orgasm med annat än egna fingrar. Hon hade väldigt hög sexlust över lag och vill ha sex minst en gång i dagen.

Men envis som jag är tänkte jag skam den som ger sig och slickade tills jag trodde tungan skulle falla av och till slut fick hon en orgasm. Och gjorde det flera gånger efteråt i vårat korta förhållande (lyckades så gott som varannan gång med det)

Nu är hon lite småsur på mig och tycker jag har förstört sex för henne för ingen har lyckats ge henne orgasm före eller efter och egna fingrarna är inte lika roliga längre heller.

Men ja jag tycker definitivt min partners orgasm är viktig. Kanske även viktigare än min många gånger.

• Anonym (Ida)
    Fin skrev 2020-01-13 21:22:00 följande:

Hade en tjej för en tid sedan som aldrig fått orgasm med annat än egna fingrar. Hon hade väldigt hög sexlust över lag och vill ha sex minst en gång i dagen.

Men envis som jag är tänkte jag skam den som ger sig och slickade tills jag trodde tungan skulle falla av och till slut fick hon en orgasm. Och gjorde det flera gånger efteråt i vårat korta förhållande (lyckades så gott som varannan gång med det)

Nu är hon lite småsur på mig och tycker jag har förstört sex för henne för ingen har lyckats ge henne orgasm före eller efter och egna fingrarna är inte lika roliga längre heller.

Men ja jag tycker definitivt min partners orgasm är viktig. Kanske även viktigare än min många gånger.

Be henne att investera i en vibrator eller Magic wand så behöver hon inte någons mans fingrar eller tunga längre.
  • Fin
    Anonym (Ida) skrev 2020-01-14 14:11:15 följande:

Be henne att investera i en vibrator eller Magic wand så behöver hon inte någons mans fingrar eller tunga längre.

Köpte en riktigt bra sådan åt henne, men tydligen är min tunga mycket bättre.
  • Anonym (MeMeMe)
    Fin skrev 2020-01-17 09:10:53 följande:

Köpte en riktigt bra sådan åt henne, men tydligen är min tunga mycket bättre.

Skönt att höra. Det känns som om mitt hjärta brister när jag läser inlägg som att köp en sådan eller sådan massagestav, luftvibrator etc och du behöver inte längre en man. Säg vad? Snart kommer vi utrota oss själva. Var är begäret efter den andre, var finns åtrån lusten till en annan människa! Känslan av att vara tillsammans. Det här har ju fått orimliga proportioner.. Det här är ju helt stört.
Svar på tråden Viktigt med orgasm?