!HJÄLP! 15 år och vågar inte ta hem kompisar?????
Hej!
Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, men hoppas i alla fall att någon kan ta sig tiden att läsa det...
Jag är en tjej på 15 år som inte har haft kompisar hemma hos mig på över 2 år. Det är inte det att jag inte har några kompisar, för det har jag, och hos dem har jag varit massa gånger. Jag bor i ett ganska stort och gammalt hus med mina föräldrar (är ensambarn), och jag har inte direkt det där moderna köket eller nybyggda altanen som mina kompisar kanske har. Men det är ju ändå inte en katastrof. Dock är vi i min familj nog lite för bekväma i hemmet, och kan därför lätt glömma bort att se allt som vi stökar ner, och därför är det ofta ganska stökigt hemma.
När jag var yngre var det inget problem att ta hem kompisar, jag hade väl inte insett hur det egentligen såg ut hemma jämfört med hos andra. Grejen är att vi har väldigt många rum över, som används till att samla massa skit på typ. Och i ett av dessa rum hade vi en gammal tv som jag en gång fick en kommentar om, och jag tror det är den kommentaren som jag bär med mig än idag.
Jag är för vad folk ska tycka om mig, att de ska ändra sin uppfattning om mig. Jag vet att de inte skulle lämna mig. Men de kanske skulle snacka bakom min rygg om hur det såg ut i mitt hus eller sånt, och det är den rädsla jag har.
Nu till själva problemet, jag hade sagt till mig själv att mitt nyårslöfte för 2020 är att bjuda hit någon, och nu på måndag så kommer det en tjej som ska sova över hos mig. Men jag är LIVRÄDD. Vill bara få det överstökat.
Jag är också rädd för att det ska bli stelt när vi är, för jag vet att jag inte är bekväm när jag har folk i mitt hem, och speciellt inte när mina föräldrar är med. Jag är två olika personligheter, en när jag är med kompisar och en hemma, så det blir bara konstigt. Om ni hade varit 15 år, hur hade ni velat att den perfekta sleepovern skulle varit?
Vad gör man ens när man sover över? Någon som har förslag, det behöver inte va specifikt för att sova över, det kan va saker vi ska göra dagen efter också.
Mvh en löjlig tjej med panik som inte har läst igenom inlägget heller