• Trx

Få honom att lämna sin fru

Hej!

Jag har just nu ett förhållande med en gift man. Vår relation är helt underbar med mycket skratt, sex och djupa intellektuella samtal. Tyvärr kan jag inte få honom att lämna sin fru trots att hon är okultiverad, lat och gnällig. Igår efter vårt besök på teatern (officiellt som vänner) försökte jag få honom att se hur mycket lyckligare han skulle vara med mig utan, för att vara snäll, att ta upp hans frus många dåliga sidor. Hans svar kan bäst beskrivas som undvikande. 

Vad jag behöver är råd angående hur jag ska kunna få honom att lämna sin fru för mig. Vad ska jag säga? Hur ska jag ta upp det? Finns det någon med liknande erfarenhet som har ett bra förslag?

• Svar på tråden Få honom att lämna sin fru
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Älskarinnan förr) skrev 2020-01-07 08:59:58 följande:

Jag var en gång älskarinna i nästan 3 års tid, med en gift man. Vi var kollegor och tillbringa våra dagar ihop, reste genom arbete och hade många fantastiska stunder. Likt som din älskare var det prat om att frun var ointresserad av deras relation, tog inte hand om sig, var lat osv. Han skulle lämna henne men livet med hus, barn etc gjorde det svårt. Och jag fick mycket bekräftat genom att läsa hans sms ( i smyg) mellan honom och frun. Det var kort ton, aldrig något kärleksfullt och jag instämmer med att hon både var lat och sunkig. Lat på så vis att hon var hemma två vardagar i veckan och ändå skicka mess om att han skulle handla, hämta barn och fixa middagen. Om han fråga vad hon hade för planer på sin lediga dag så skulle hon läsa en bok eller kolla film etc. Det var mycket prat om att dom under sina 10 år ihop aldrig rest, hittat på äventyr, spa,  sällan går ut och äter eller gör något själva. Vilket var helt det motsatta som vi gjorde ihop. Och är raka motsatsen till mig som är aktiv, älskar att resa och unna sig av livets goda. 

Det första året ihop var det hemligt, pirrigt, nykärt osv. Men andra året så börja det bli vardag och jag sa att vi kan inte fortsätta såhär. Han lovade att han skulle lämna sin fru, han ville inte leva en dag utan mig, han har aldrig haft såna känslor för någon annan, aldrig älskat någon förrns nu, han kunde se livet ihop med mig och till och med kolla hus med mig på hemnet. Men året gick och det var alltid fel tillfälle att ta upp skilsmässan, fel tillfälle pga  jul, födelsedagar eller en sjuk släkting. Så jag gav upp avbröt relationen och bytte jobb. Och visst hörde han av sig, saknaden, livet saknar mening utan mig osv. Men jag stod på mig och sa att vi kan dejta på nytt om han är redo att avsluta sin relation. Då vela han om att tänk om han ger upp sitt nuvarande och sen vill jag inte ha honom, då står han själv. Och jag sa att du ska lämna din relation för att du inte trivs inte pga mig. 

Nu har tre år gått och han lever fortfarande med sin fru. Jag har hittat en annan man och är lycklig. Jag insåg även att man kan inte lägga skulden på att man inte har ett bra liv med sin fru, för det är även hans jobb att få det att fungera. Jag fråga honom varför ordna inte du barnvakt och boka nöje ihop? boka resa osv. Det visa sig att dom är likadana han gillar nöje när någon annan ordar det. Han och frun är likasinnade, jag kollar ibland deras insta och livet är fortfarande lika trist, men dom trivs tydligen så. 

Så mitt råd är att inte försöka övertala mannen, utan är det meningen, vill han ha dig så går han vidare. 

Hue kunde det aldrig komma fram under 2 års tid?

Vem sa han till frun att du var?
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Liesgoesbothways) skrev 2020-01-07 15:37:42 följande:

Ja, själv var jag förälskad två gånger i andra män under mitt långa äktenskap, lät det vara och då klingade det av efter några månader (jobbig känsla dock). Jag ville absolut inte lämna det jag hade med små arn och allt. Men förälskelse, det bara händer. Jag minns att när allt uppdagades så beklagade sig just min fd man, att "helt otroligt, man har allt, bra fru, bra ekonomi, barn och en partner som stöttar mig i allt och så förstör jag allt". 

Jag blev så galet irriterad på hur lätt han svävade ut och tappade greppet, när jag tänkte på mina två egna händelser. Men alla är olika. Det var ur-jobbigt att skilja sig men man kan inte leva med någon man inte litar på längre. Har de väl "öppnat fönstret" så ...

Var hsn otrogen? Kom du på honom och lämnade ?
  • Zakopane

Känner du hans fru eller vet du hur hon är genom det han berättat?

Många män är ytterst obenägna att lämna sina fruar, de vill hellre äta kakan och ha den kvar. De är bekväma, med det praktiska och det ekonomiska. Jag tror faktiskt att det hör till ovanligheterna att otrogna män lämnar.

Sätt upp en tidsgräns för när du anser att det är realistiskt att han hinner avveckla frugan. Och meddela honom. Om han inte vidtar några åtgärder så ska du vid denna gräns avsluta relationen.

Det är viktigt att komma ihåg här att det inte är vad han säger, utan vad han faktiskt gör, som betyder nåt.

De har liksom alltid en anledning till att det inte blir av. Vad han kommer säga: Det är barnen, barnen har problem just nu i skolan så det passar inte så bra, han o frun lever ändå helt separata liv så det spelar ingen roll om det tar tid att de separerar, de har en semesterresa inplanerad som kostade mkt pengar, de ska bara åka på den, frugan har inget körkort/måste byta jobb så han måste hjälpa henne på traven lite bara, de sover ändå i olika rum, han måste bara få henne att inse att... bla bla bla.

• Anonym (Liesgoesbothways)
    Anonym (Frun) skrev 2020-01-07 16:25:05 följande:
    Var hsn otrogen? Kom du på honom och lämnade ?
    Ja, och det var så jäkla lång väg från att vara i övertygelse och lugn över att vi jobbade på i största förtroende för familjens bästa, till att inse att någon man litade på (lika mycket som typ sin egen mamma), hade en helt annan agenda ett bredvidliv. Det tar lång tid att få in det i sin hjärna, att inget under många år, var som man trodde. Jag började tvivla på allt omkring mig, inget kändes självklart längre. I slutänden tog reda på allt som gick att ta reda på och tänkte noga igenom om jag skulle kunna leva vidare som jag gjort eftersom vi hade barn. Men med allt jag fått reda på var helt omöjligt. Han kändes helt gränslös och som en dubbelpersonlighet. 
  • Anonym (Alle)
    Anonym (Liesgoesbothways) skrev 2020-01-07 16:34:22 följande:
    Ja, och det var så jäkla lång väg från att vara i övertygelse och lugn över att vi jobbade på i största förtroende för familjens bästa, till att inse att någon man litade på (lika mycket som typ sin egen mamma), hade en helt annan agenda ett bredvidliv. Det tar lång tid att få in det i sin hjärna, att inget under många år, var som man trodde. Jag började tvivla på allt omkring mig, inget kändes självklart längre. I slutänden tog reda på allt som gick att ta reda på och tänkte noga igenom om jag skulle kunna leva vidare som jag gjort eftersom vi hade barn. Men med allt jag fått reda på var helt omöjligt. Han kändes helt gränslös och som en dubbelpersonlighet. 
    Hur var ert samliv medan otroheten pågick?
    Jag får ofta bilden av att det mest händer i relationer där vardagslivet tagit över fullständigt och man endast är föräldrar och husägare tillsammans, du vet det där "Familjen AB" som det talas om. 
    Hur var det för er?
    Tog han med dig på dater, flirtade ni med varandra, låg ni? Var ni attraherade av varandra sexuellt? 
  • Anonym (Seriöst)

Låt säga att du lyckas få gubben att lämna sin fru gnälliga, okultiverade, lata fru för dig. Nästa gång lär det vara du som gubben bedrar och kallar för gnällig, okultiverad och lat. Det kanske är så att gubben inte är den mannen han borde vara i sitt äktenskap så att frun får gnälla för att få saker gjorda? Hon kanske är okultiverad för att han inte vill göra kultiverade saker med henne? Hon kanske är lat för att hon redan gör så mycket annat hemma, vardagssysslor, städning, diskning, handla, laga mat så att hon inte orkar mer? Och du tolkar han det som lat.

• Anonym (Frun)
    Anonym (Liesgoesbothways) skrev 2020-01-07 16:34:22 följande:

Hur länge pågick det? Hur kom det fram? Låter som en mardröm
  • Nathalie27

Håller med dig 1000 gånger för exakt så som dubeskrev detta så är det oftast men det vet inte vissa korkade kvinnor utan dom måste förs själva hamna i samma sits som frun och då ångrar dom sig nog

Anonym (Alle) skrev 2020-01-07 17:07:18 följande:
    Hur var ert samliv medan otroheten pågick?
    Jag får ofta bilden av att det mest händer i relationer där vardagslivet tagit över fullständigt och man endast är föräldrar och husägare tillsammans, du vet det där "Familjen AB" som det talas om. 
    Hur var det för er?
    Tog han med dig på dater, flirtade ni med varandra, låg ni? Var ni attraherade av varandra sexuellt? 
    Ja, vi levde i en relation med vardag, närhet och familjeliv, men de sista fyra åren var mycket spända. Det började när vårt andra barn kom till världen. Jag måste dock tillägga av den professionella hjälp jag fick så ville hon ha det till att han hade starka narcissistiska drag och att jag borde tänka över hela relationen. Att han levde dubbelliv så skickligt och utan minsta tecken på nervositet tyckte hon var ett av tecknen.
    Anonym (Frun) skrev 2020-01-07 17:23:37 följande:
    Hur länge pågick det? Hur kom det fram? Låter som en mardröm
    Flera år, ja - men lever ett bra liv idag.
  • Anonym (Älskarinnan förr)
    Anonym (Frun) skrev 2020-01-07 16:22:01 följande:
    Hue kunde det aldrig komma fram under 2 års tid?

Vem sa han till frun att du var?
    Vi var arbetskollegor, så vi träffades 9 tim om dagen samt div event och kurser som kunde dra ut på dagen eller helger. Sen jobbade hans fru lite oregelbundet, ibland kväll och helg. Då åkte han ibland till sina föräldrar så passa dom barnen några timmar så vi kunde ses, han sa givetvis att han skulle greja hemma eller handla dyl. En gång hade vi en heldag i grannstaden, han hade medvetet plockat av en del till vattenberedaren och behövde då ordna detta då det vattnet inte kom fram, men han var ju tvungen att åka till grannstaden för att inhandla så han blev borta hela dagen.. 
  • Anonym (Alle)
    Anonym (Liesgoesbothways) skrev 2020-01-07 22:29:41 följande:
    Ja, vi levde i en relation med vardag, närhet och familjeliv, men de sista fyra åren var mycket spända. Det började när vårt andra barn kom till världen. Jag måste dock tillägga av den professionella hjälp jag fick så ville hon ha det till att han hade starka narcissistiska drag och att jag borde tänka över hela relationen. Att han levde dubbelliv så skickligt och utan minsta tecken på nervositet tyckte hon var ett av tecknen.
    Vardag, närhet och familjeliv kan ju vara riktiga attraktionsdödare. 

Men hade ni ett liv som par också, gick ni på dejter, flörtade ni med varandra, hade ni förtroliga samtal om livet, skickade ni sexiga SMS osv? 
    Tände du sexuellt på honom även efter att ni fått ert andra barn? 

Oj det där med dubbelliv låter inte bra, det stämmer nämligen in på mig också....
Svar på tråden Få honom att lämna sin fru