• Stoltmoster

Jag är gravid men min sambo vill inte behålla barnet

Hej.

Jag sitter med tårar som forsar av panik och ledsamhet. Igår fick jag veta att jag var gravid vecka 1-2. För 1,5 månad sedan fick jag ett utomkvedshavandeskap och trodde de skulle dröja år innan jag kunde bli gravid igen. Vi var jätte glada för graviditeten som sen slutade olyckligt..

Igår blev jag jätte glad och chockad över att plussa min sambo gav ingwn direkt reaktion och idag sa han att han inte vill att vi ska behålla barnet. Han visste att jag hade ägglossning på julafton, efter jag visat äl-test och berättat hade vi sex, han visste.

Han frågade mig förut om jag var olycklig med honom för jag inte varit glad sista tiden, varit på dåligt humör osv.

Ja har känt mig väldig deprimerad sista tiden då jag varit arbetslös sen opererade jag mig så min anställning sköts upp och jag börjar i morgon. Jag blir deprimerad av årstiden av mörker och att ekonomin varit trasslig för mig. Och man blir uttråkad och lite småsur av att inte ha rutiner och vardag..

Men nu säger han att de inte är rätt tid, han är osäker på om jag älskar honom, att vi inte kommer ha råd!? Båda har 100% tjänst från o med i morgon, hur kan man då inte ha råd..

Jag känner mig så sviken, sviken av att han säger åt mig att göra abort. Jag vill inte det.

Jag har gjort abort, fått ett missfall och ett x.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag är så tom och ledsen..

• Svar på tråden Jag är gravid men min sambo vill inte behålla barnet
  • Johanna1986

Vill DU inte göra abort ska du inte göra de. Viste han dessutom om att du hade ägglossning och ändå hade oskyddat sex så har han ju indirekt gjort sitt val.

• EaL

Om du vill behålla barnet gör det om han inte vill ha det låt honom välja att lämna.

Och blir du ensam så finns många för dig, bor du inte alltför långt bort kan jag vara med på dina ultraljud, och genom din graviditet så du inte är ensam vilket jag är rätt säker att du inte är ändå men det finns många här som finns och kan hjälpa, stötta. Är själv i min första graviditet plussade den 3:dje januari.

• Richard1986

Jaha och vad vill du vi ska göra ? Sitta och kollektivt dumhuvveförklara din sambo ? Vad blir bättre av det ? PRATA MED VARANDRA. Någonting har ju uppenbarligen hänt mellan er eftersom ni redan har försökt skaffa barn och var glada i den tidigare graviditeten. Så frågan är, vad har hänt ?

Nu är du gravid och det är du som bestämmer om du vill gå vidare med graviditeten eller avbryta. Han kan välja att lämna dig eller stanna men han kan inte tvinga dig att göra abort.

• Johanna1986
    Krokodilmajonnäs skrev 2020-01-07 01:58:10 följande:

Du kan ju inte skaffa barn med nån som inte vill. 

De va nog den dummaste kommentar jag hört. Har du missat att hon redan Är gravid eller? Han viste om att hon hade äl och hade oskyddad sex ändå. Så jo. De kan hon vist. Vilken jävla sits han satt henne i som förväntar sig en abort! Har du en aning om vad detta gör för hennes mående.?! Antagligen inte antar jag i alla fall! Nää fy fan!
  • Krokodilmajonnäs
    Johanna1986 skrev 2020-01-07 05:59:05 följande:
    De va nog den dummaste kommentar jag hört. Har du missat att hon redan Är gravid eller? Han viste om att hon hade äl och hade oskyddad sex ändå. Så jo. De kan hon vist. Vilken jävla sits han satt henne i som förväntar sig en abort! Har du en aning om vad detta gör för hennes mående.?! Antagligen inte antar jag i alla fall! Nää fy fan!
    Det är ju inte så att man alltid räknar med att få barn när man ligger med nån. 
  • Rodbonan

Har varit i samma sits, det är fruktansvärt jag känner verkligen med dig. Jag valde att behålla och tog konsekvenserna därefter, han drog. Jag har aldrig ångrat mig en sekund. Däremot får jag verkligen ångest när jag tänker på hur jag mått om jag gjort abort mot min vilja. Du får gärna skriva till mig privat om du vill bolla. För mig är det sex år sen och allt har gått hur bra som helst. Nu behöver det INTE betyda att han sticker, många män reagerar KONSTIGT på sånt här vilken övergår mitt förstånd ibland när de faktiskt varit delaktiga i tillverkandet. Men men...

Lycka till!

• Johanna1986
    Krokodilmajonnäs skrev 2020-01-08 04:34:33 följande:

Det är ju inte så att man alltid räknar med att få barn när man ligger med nån. 

Då kanske man inte ska ligga med någon som säger sig ha ägglossning samtidigt heller! E man gjort de valet får man stå sitt kast eller va mogen nog å sätta på sig en kondom om man inte önskar ett barn. I dag tas de så mycket för givet att amen blir hon gravid blir de bara abort så de e lugnt. Ingen man tänker på kvinnans sits i detta och va de gör med hennes hormoner eller kropp. Nää TS behåll om de e de ju vill göra <3
Svar på tråden Jag är gravid men min sambo vill inte behålla barnet