Jag är gravid men min sambo vill inte behålla barnet
Hej.
Jag sitter med tårar som forsar av panik och ledsamhet. Igår fick jag veta att jag var gravid vecka 1-2. För 1,5 månad sedan fick jag ett utomkvedshavandeskap och trodde de skulle dröja år innan jag kunde bli gravid igen. Vi var jätte glada för graviditeten som sen slutade olyckligt..
Igår blev jag jätte glad och chockad över att plussa min sambo gav ingwn direkt reaktion och idag sa han att han inte vill att vi ska behålla barnet. Han visste att jag hade ägglossning på julafton, efter jag visat äl-test och berättat hade vi sex, han visste.
Han frågade mig förut om jag var olycklig med honom för jag inte varit glad sista tiden, varit på dåligt humör osv.
Ja har känt mig väldig deprimerad sista tiden då jag varit arbetslös sen opererade jag mig så min anställning sköts upp och jag börjar i morgon. Jag blir deprimerad av årstiden av mörker och att ekonomin varit trasslig för mig. Och man blir uttråkad och lite småsur av att inte ha rutiner och vardag..
Men nu säger han att de inte är rätt tid, han är osäker på om jag älskar honom, att vi inte kommer ha råd!? Båda har 100% tjänst från o med i morgon, hur kan man då inte ha råd..
Jag känner mig så sviken, sviken av att han säger åt mig att göra abort. Jag vill inte det.
Jag har gjort abort, fått ett missfall och ett x.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag är så tom och ledsen..