• Anonym (sekreteraren)

Vem borde jag välja?

Jag har två käresta.
    Den ena är mig nära, mina barn nära, social och närvarande men sexuellt som vaniljglass . . . . den andra, som bor på annan ort, är intensiv, full av kärlek och nyfiken på det mesta och hen bygger vår relation på den intimitet vi tillsammans upptäcker i sängkammaren.
    Detta har pågått ett tag och i mig växer en skam över att jag inte lyckas välja vem av dem jag måste vara utan eftersom situationen är ohållbar.
    Jag tar tacksam emot goda råd eller delar erfarenheter.

• Svar på tråden Vem borde jag välja?
  • Anonym (snabbare)
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-06 18:49:49 följande:

Jag har två käresta.
    Den ena är mig nära, mina barn nära, social och närvarande men sexuellt som vaniljglass . . . . den andra, som bor på annan ort, är intensiv, full av kärlek och nyfiken på det mesta och hen bygger vår relation på den intimitet vi tillsammans upptäcker i sängkammaren.
    Detta har pågått ett tag och i mig växer en skam över att jag inte lyckas välja vem av dem jag måste vara utan eftersom situationen är ohållbar.
    Jag tar tacksam emot goda råd eller delar erfarenheter.

Vem av dom har större kuk?
  • Tukt

Du beskriver ju onekligen den på "annan ort" som den mest spännande partnern.
    Men frågan är om hen hade varit lika spännande om ni haft så mycket tid med varandra som med den andra partnern, vilket jag utgår i från att ni inte har.

• Smecker
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-08 22:21:42 följande:

Hej där ni som läst och svarat.
    Det gömmer sig en moral i mig som önskar att jag kunde välja . . . . . men . . . . . Jag tycker om båda två på olika vis och bägge är viktiga. I den bästa av världar kunde en relation med två sådan här partners fungera(förmodligen finns det sådana relationer) men här och nu tror jag inte att det låter sig inte göras(visst, det är en gissning). I mig finns en sorg över sakernas tillstånd och jag vet faktiskt inte hur det kommer att sluta. Kan hända har någon av erfarenheter som liknar den här?

Återigen, varför kan du bara välja en? Så länge du är öppen och ärlig finns det inget som säger att det inte kan gå att behålla båda. Det är vanligare än man kan tro. Har jag hört.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (jury)

Det är lite oklart vilken slags relation dessa två män tror att dom har till dig. Du ha ju placerat inlägget under otrohets kategorin, det betyder kanske att dom var och en tror att ni har en relation där dom kan förvänta någon slags monogami från din sida? I så fall är det nog kört med bägge dessa män på sikt. 

• Anonym (jösses)
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-08 22:21:42 följande:

Hej där ni som läst och svarat.
    Det gömmer sig en moral i mig som önskar att jag kunde välja . . . . . men . . . . . Jag tycker om båda två på olika vis och bägge är viktiga. I den bästa av världar kunde en relation med två sådan här partners fungera(förmodligen finns det sådana relationer) men här och nu tror jag inte att det låter sig inte göras(visst, det är en gissning). I mig finns en sorg över sakernas tillstånd och jag vet faktiskt inte hur det kommer att sluta. Kan hända har någon av erfarenheter som liknar den här?

Kan du inte bara vara tydlig med vad för slags relation ni har?
    Du talar i gåtor och ger luddiga svar som inte säger något och svaren blir ju därefter.

1) Har du en monogam relation till någon av dem eller båda?

2) Är båda införstådda i att du träffar båda?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-01-08 22:45:30 följande:
    Visst, det finns det säkert. Men då är förmodligen alla inblandade införstådda i situationen och fine med det.
    Vänd på det. Vad hade du tyckt om situationen var om vänd. Att du träffat en kille som växlade mellan dig och en annan kvinna?
  • Anonym (sekreteraren)

Tack för inblandning . . . nu är situationen annorlunda och ställd tillrätta.

• Anonym (Anonym@)
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-14 23:14:40 följande:

Hur..Vad har hänt?
  • Anonym (A)
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-14 23:14:40 följande:
    Okej
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-01-15 00:17:45 följande:
    Hur..Vad har hänt?
    De båda kandidaterna har väl fått reda på varandra och dumpat ts.
  • Anonym (sekreteraren)

ja, till sist valde jag och gick "all-in". . . . . . borde gjort nått annat

• Anonym (sekreteraren)

• Anonym (sekreteraren)

• lazlo09

Känns som att vid nästan alla liknande val så väljs den spännande killen och x antal veckor/månader/år tar det slut då han inte är en bra man (vilket hon visste) varpå kvinnan ångrar sig för att sedan göra om samma sak igen.

• assessorsgatan

tid har gått, många tankar och beslut har tagits . . . . ikväll påskafton och förbi mig gick den här videon

glad påsk

• Anonym (Cartoon)

När man är kär i nån så vet man.
    Om du är kär i båda så blir det svårare förstås.
    Föreslå ett polyamoröst förhållande?

Svar på tråden Vem borde jag välja?