Anonym (Mammamu) skrev 2020-01-12 10:49:18 följande:
Pappan har lovat henne att få sitt rum tills hon är vuxen och flyttar till eget.
Hon har under alla år varit hela lov sportlov påsklov hela sommarlov höstlov och jullov dock inte första och sista veckan på sommarlovet då är hon här.
Varför inte oftare his sin pappa?
Allt pga avstånd och restid.
Min dotter är 14 år nya kvinnans dotter 14 år hennes son 12 år.
Den andra barnet som nu tagit dotterns rum är mest för att sabotera.
På sommarlovet ställde hon till en scen och gapa och skrek att att min dotter hade finaste rummet bästa rummet att det var orättvist osv osv.
Vad jag förstår fortsatte hon och tillslut gav dom med sig tydligen.
Dottern känner sig åsidosatt.
För att lugna era nerver lite så nej han betalar inget underhåll. Jag tar barnbidraget HELA året. Sätter inte sprätt på dom utan sitter sen hon var nyfödd på ett konto alla pengar.
Jag vet att han månadssparar till dottern. 1000 kr i månaden på ett fondspar konto. Det är låst fondspar.
Det ska hon sen få vid eget boende.
Även mitt får hon då.
Varför inte underhåll?
Jag tjänar bra hennes pappa tjänar bra.
Min nya man tjänar bra.
Vi har här hemma 3 barn. Min dotter och hans 2 barn på 17 år och 19 år.
Den på 19 år jobbar 100% den på 17 år har extra jobb vid behov på helger och kvällar.
19nåringen betalar en summa här hemma varje månad mest för mat.
Här hemma tar ingen någon annans plats. Utan vi accepterar att det var såhär. Vi gör inget mot någons vilja.
Han har henne alltså 25% av året då med andra ord, inga 0.01%?
Underhållet är det väl ingen som nämnt, så jag tror ingen behöver lugnas... att du flyttar därifrån är illa pavsett om du begärt ubderhåll eller inte faktiskt.
Vad ni tjänar, sparar och vad andra hemmaboende barn betalar har väl knappast med saken att göra heller?
Det var dumt av pappan att lova en sådan sak - behov förändras och nu har uppenbarligen familjens behov gjort just det.
Han skulle skött det bättre, liksom du borde gjort.
Men du svarade aldrig på om pappan pratade med dottern inman?
Ta ditt egna ansvar innan du går i taket för att pappan inte tar sitt..