Naturvetenskaps Programmet på Gymnasiet
Hej, det börjar närma sig gymnasievalet för min del och jag har lite funderingar. Jag har tidigare skrivit trådar då jag är lite tveksam till allt möjligt men jag tänker nog lite på min magkänsla. Så till att börja med har jag många drömmar mina drömyrken är Inredningsarkitekt eller Läkare för tillfället. Vilket egentligen är två helt olika saker vilket inte gör någonting lättare. Iaf så funderar jag på att gå naturvetenskaps programmet på gymnasiet men mitt problem är MATTEN! Matte har alltid varit ett av mina svåraste ämnen, för tillfället är det i själva verket det ämne jag har sämst betyg i- D (det enda ämnet jag har D i, men min lärare säger att jag förmodligen kommer nå ett C till nästa termin) Hursomhelst så vet jag att det är mycket och svår matte i Gymnasiet. Men vad gills som svårt? Jag menar det är matte C, 1, 2 och 3 vad jag förstår det, jag har sammanlagt runt 280 meritpoäng just nu vilket räcker för att komma in på linjen där jag bor. Men ni som har gått natur. hur svår är egentligen matten? Naturämnena i sig har jag väldigt lätt för och tycker är otroligt kul, det är matten som håller mig tillbaka. Så har ni några tankar/erfarenheter? Tror ni att jag skulle klara det även fast jag tycker så illa om matten och inte heller är särskilt bra på det? (kan väl tillägga att jag är en väldigt flitig och motiverad person som jagar min mål. Men jag vill ju fortfarande inte jobba ihjäl mig för det) Sedan tänker jag att även läkarutbildingen är otroligt svår att komma in på. Är ens allt slit värt det?