• Wed 15 Jan 2020 13:37
    2296 visningar
    9 svar
    9
    2296

    Vill du inte ha barn? Varför?

    Har du valt att inte skaffa barn? Vad är anledningen till det? 

    Jag går i valet och kvalet men lutar mycket åt att jag inte vill ha barn då jag helt enkelt inte tror att jag skulle klara av det. Tror inte jag skulle bli en bra mamma helt enkelt. Men är nyfiken på hur ni andra resonerar :) 

  • Svar på tråden Vill du inte ha barn? Varför?
  • Wed 27 May 2020 21:37
    #1

    Barn intresserar mig inte helt enkelt. Jag har aldrig gillat barn, inte ens när jag var ett barn själv. 

  • Tue 2 Jun 2020 00:41
    #2

    Har enda sedan jag var 4 år varit säker på att jag inte velat ha barn. Har dessutom genom åren fått ett antal sjukdomar som gör att jag varken kan få barn, eller praktiskt möjligt skulle klara av att sköta ett barn. 

  • Tue 21 Jul 2020 00:10
    #3

    För bekväm! Livet är underbart utan barn, de kostar mycket och tar all ens energi. Jag har inte gått myterna om att man kan bli ensam när man är gammal utan barn.. det kan man liksom bli ändå. Valet är fritt gör precis som du känner. Väljer du att bli mamma verkar fet som de flesta har en modersinstinkt som kommer fram så du behöver inte va rädd att va en dålig mamma. Kram på dig!

  • Tue 21 Jul 2020 00:28
    #4

    För mig är det inte ett val jag har OCD och då är det ingen bra idé. Dock så är det inte någon större fara för det är inte jätteviktigt för mig. Tror att många vill ha barn eftersom dom känner att det är något man ska ha. Men så är det inte. Man ska skaffa barn om det känns väldigt viktigt men livet kan vara bra utan också.

  • Helgap­elga
    Tue 21 Jul 2020 03:19
    #5

    Jag har valt att inte skaffa barn för att jag vill bryta kedjan av att skada sitt barn för livet. Hatet mot sin egen dotter har gått i arv i flera generationer och jag vill inte föra vidare det en gång till och förstöra ytterligare ett oskyldigt barn.

  • Tue 21 Jul 2020 08:32
    #6

    För att jag har ingen lust att ta hand om dem och sen vill man inte bidra till mera miljöförstörelse.

  • Sat 27 Jan 13:19
    #7

    Jag har länge varit i valet och kvalet. Har haft perioder då jag har velat ha barn och perioder där jag kännt tvärt om. Nu har jag flera personer i min närhet som skaffat barn och deras liv lockar inte mig alls! Jag värderar min självständighet mer och den blir svår att behålla när man har barn. 

  • Sat 27 Jan 14:28
    #8

    Vill inte slösa bort mitt veterligen enda liv på någon annan. Är inte intresserad av barn eller livet det medför.

  • Mon 26 Feb 14:54
    #9

    För att jag är fullkomligt ointresserad av allt vad föräldraskap och barn innebär.

Svar på tråden Vill du inte ha barn? Varför?