• Önskarbebis2020

När kom era symtom igång ordentligt?

Hej! Är i v 5+1 (v.6) och har än så länge, enligt mitt tycke, inte så starka symtom.

Det jag har är:

- utebliven mens

- ömma bröst (i bröstvårtor och körtlar)

- ilningar/dragningar i ljumskar + äggstockar som kommer och går

- huvudvärk till och från

- kan känna mig hungrig snabbt efter jag ätit

Annars tycker jag att jag mår bra. Är ganska pigg, har inget illamående alls. Känner mig liksom inte ?gravid? fast jag har de där symtomen. Kanske bara är jag som lever i förnekelse och är rädd att glädjas åt något som kan tas bort från en på en sekund...

När fick ni starka symtom? typ illamående eller där ni verkligen kände er gravida?

Ja jag är en orolig människa

• Svar på tråden När kom era symtom igång ordentligt?
  • Heliena

Innan jag plussade var de enda symtom jag hade ömma bröst och ett enormt elakt och argt humör. Aldrig varit så arg förut! Efter pluset mådde jag hur bra som helst till vecka 7 då jag började må smått illa.. Sen brakade det loss rejält och jag mådde illa till vecka 19.

• Önskarbebis2020
    Emmiealina skrev 2020-01-21 22:45:52 följande:

Jag har ungefär samma symptom som du. Är i v 11 idag och mår lika bra som jag alltid gjort! Inte spytt eller mått dåligt alls, bara varit trött mellan v 6-10 ungefär. Alla mår inte dåligt eller får kraftiga symptom :) ibland undrar jag om jag ens är gravid...gått i flera veckor och undrat när alla symptom kommer men har som tur är fått två ultraljud redan så jag vet att det är en där inne som lever och utvecklas.

Åh tack! Ja alltså det är verkligen ständiga oron om jag ens är gravid trots superstarka plus haha... har boka in tidigt ul så om 2,5 vecka så får vi se
  • Önskarbebis2020
    Heilena skrev 2020-01-22 02:03:11 följande:

Innan jag plussade var de enda symtom jag hade ömma bröst och ett enormt elakt och argt humör. Aldrig varit så arg förut! Efter pluset mådde jag hur bra som helst till vecka 7 då jag började må smått illa.. Sen brakade det loss rejält och jag mådde illa till vecka 19.

Åh tack! Ja ömma bröst har jag, ökade flytningar, huvudvärk men inget elakt humör hehe ja vi får se vad som händer kommande veckor
  • HejsanJenny

Jag hade huvudvärk i en vecka innan BIM och så var jag helt brutalt trött fram till ungefär vecka 15. Alltså, kunde somna sittandes på lunchen på jobbet och var i säng till klockan sju men utöver det har jag aldrig känt av någonting. Aldrig känt något i brösten eller molande värk eller illamående. Nu på senare veckor (är i vecka 25) har jag märkt av lite ökade flytningar men annars har jag mått 100% som vanligt hela graviditeten.

• Heliena
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-22 06:45:15 följande:

Åh tack! Ja ömma bröst har jag, ökade flytningar, huvudvärk men inget elakt humör hehe ja vi får se vad som händer kommande veckor

Ja, min stackars sambo trodde att jag skulle göra slut med honom för jag var så arg, haha! Känner igen det där med ökade flytningar också. :) Ja, hoppas du känner dig gravid snart!
  • Önskarbebis2020
    HejsanJenny skrev 2020-01-22 06:51:53 följande:

Jag hade huvudvärk i en vecka innan BIM och så var jag helt brutalt trött fram till ungefär vecka 15. Alltså, kunde somna sittandes på lunchen på jobbet och var i säng till klockan sju men utöver det har jag aldrig känt av någonting. Aldrig känt något i brösten eller molande värk eller illamående. Nu på senare veckor (är i vecka 25) har jag märkt av lite ökade flytningar men annars har jag mått 100% som vanligt hela graviditeten.

Ja huvudvärk har jag haft sen jag plussade. Får alltid huvudvärk inför ägglossning också och ibland mens, så jag antar att det beror på hormonerna. Tack för att du skrivit
  • ankan6

Jag fick aldrig fler eller starkare symptom än så!

Utebliven mens och ömma bröst kom relativt snabbt, sen kände jag mig hungrigare och framförallt mer "akuthungrig" ibland. Runt vecka 10-15 var jag väldigt trött, men alla andra symptom försvann.

Idag är jag i vecka 25 och hade inte kännt mig gravid alls om jag inte kännt sparkar, och sen börjar också flåset blir rätt dåligt och jag blir ganska trött fort vid fysisk aktivitet.

Men man måste ju inte må dåligt, spy och få cravings. Man kan ha tur och komma undan allt sånt där utan att det är något fel

• Önskarbebis2020
    ankan6 skrev 2020-01-22 08:43:27 följande:

Jag fick aldrig fler eller starkare symptom än så!

Utebliven mens och ömma bröst kom relativt snabbt, sen kände jag mig hungrigare och framförallt mer "akuthungrig" ibland. Runt vecka 10-15 var jag väldigt trött, men alla andra symptom försvann.

Idag är jag i vecka 25 och hade inte kännt mig gravid alls om jag inte kännt sparkar, och sen börjar också flåset blir rätt dåligt och jag blir ganska trött fort vid fysisk aktivitet.

Men man måste ju inte må dåligt, spy och få cravings. Man kan ha tur och komma undan allt sånt där utan att det är något fel

Tack för att du svarade känner mig mer trygg och lugn nu! Man behöver bli påmind att vi alla är så olika och att våra kroppar reagerar olika. Tack
  • Heho19

Är gravid i v 31. Haft extremt lite symptom. I början endast ömma bröst och mensvärkliknande känsla. Emn kort period kändes ryggen lite instabil. Enstaka dagar har jag mått lite lite illa, men noll kräkningar. Inte vart hemma från jobbet en dag, kör på som vanligt, inte tagit enda värktablett. Så ja, gravidteter kan vara såhär också! Kollegorna blev helt chockade då jag berättade att jag var gravid  i v 20 ;) Sade det inte märkts alls, att jag inte varit lite extra sur ;)

• FochP

Två veckor efter att jag plussat (när mensen skulle ha kommit om jag inte var gravid) så började jag att må illa. 
    Jag kräktes flera ggr om dagen och det pågick i flera mån.
    Växtvärk i början.
    Inget annat, förutom växande mage

• Brazillove

Blev aldrig illamående med min första, fick ömma bröst, växtvärk i livmoder, ont i höfterna på kvällen och ont i ryggen på slutet.

Nu är jag gravid för andra gången och denna gång känner jag i princip ingenting alls förutom lite ömma bröst och att jag får ont i höfterna på kvällen. Men barnet mår bra från vad jag har sett. (v 17.)

Så oroa dig inte, behöver inte alls ha dom traditionella grejerna för att barnet ska må bra. :)

• Elle N

Jag blev väldigt trött någonstans ifrån där du är nu. Mått lite illa om jag inte ätit med jämna mellanrum... blir tröttare när jag blir trött. Har lagt på mig några kilo.

Har oroat mig väldigt mycket, försökt analysera symptom och brist på symptom. Mitt största symptom är egentligen en oro och att jag kan känna mig nästintill deprimerad ibland om dagarna. Det är med största sannolikhet hormonerna som spökar.

Jag är i vecka 16 nu och har både VUL och UL bakom mig som visat fint växande bebis och allt normalt.

Det är svårt att acceptera att alla graviditeter är olika, och att det inte går att få garantier eller veta hur saker ska gå. Men på ett sätt känns det ändå tryggt att det också är normalt att känna sig nedstämd och orolig under en graviditet.

Vi är alla normala!

Svar på tråden När kom era symtom igång ordentligt?