• GamerGrill

Träffa kille som redan har barn

Jag dejtar en kille som jag gillar, "problemet" är att han har ett barn sedan tidigare. Vad tycker ni? Jag själv har inte barn men vill ha i framtiden och känner att det är lite läskigt att tänka tanken att bo tillsammans med honom och barnet ibland. Sedan tänker jag också att det är bra "övning", inför mitt framtida barn. Är det en stor nackdel eller vad tycker ni? Han verkar för övrigt vara världens bästa pappa.

• Svar på tråden Träffa kille som redan har barn
  • Butterfly80
    bylocal skrev 2020-01-28 22:36:56 följande:
    Sorry! Visste inte att man bara får ta upp negativa saker i tråden.
    Jag frågade bara vad det skulle vara för fel med det ?
    Du får gärna svara vad felet skulle vara.

Ha en trevlig kväll!
    /T
    Du efterfrågade nackdelar i din TS och kände dig lite orolig, men när folk svarar, så blev du plötsligt stensäker på att det är en toppenidé.

Men jag ska ge dig ett seriöst svar. Du är 26 och nej, det kanske inte är en stor grej för dig att hoppa vidare om ett år ifall det inte funkar. Att bo med barnen ibland kan bli en bra övning skriver du. Ett år ingenting för dig, du har gott om tid. Absolut. MEN nu planerar du att ge dig in en familj och för barn är ett år en HEL EVIGHET. Jag tycker att man ska tänka sig för både en och tio gånger innan man ger sig in i en familj. För då handlar det plötsligt inte bara om dig. Hoppas att du förstår hur jag menar.

Tack, önskar dig också en trevlig kväll.
  • bylocal
    Butterfly80 skrev 2020-01-28 23:01:13 följande:

Du efterfrågade nackdelar i din TS och kände dig lite orolig, men när folk svarar, så blev du plötsligt stensäker på att det är en toppenidé.

Men jag ska ge dig ett seriöst svar. Du är 26 och nej, det kanske inte är en stor grej för dig att hoppa vidare om ett år ifall det inte funkar. Att bo med barnen ibland kan bli en bra övning skriver du. Ett år ingenting för dig, du har gott om tid. Absolut. MEN nu planerar du att ge dig in en familj och för barn är ett år en HEL EVIGHET. Jag tycker att man ska tänka sig för både en och tio gånger innan man ger sig in i en familj. För då handlar det plötsligt inte bara om dig. Hoppas att du förstår hur jag menar.

TS ?
  • GamerGrill
    Butterfly80 skrev 2020-01-28 23:01:13 följande:

Jag är 24, och ett år är inte mycket alls, jag har inte ens träffat barnet ännu. Vet inte vilka drastiska meningar du tar, men förväntar mig inte ens att leva tillsammans med den här killen om ett år även om vi trivs jättebra tillsammans.
  • GamerGrill
    Zarch skrev 2020-01-28 22:48:25 följande:

Det här kan ju säkert låta snuttigt för en nykär lärka men ett sådant upplägg på firande kommer du antagligen kaskadspy på om sisådär två år om dom fortfarande försöker upprätthålla den traditionen.

Och om dom inte har bråkat tidigare så lär dom väl göra det då när han inte längre åker dit och agerar tomte.

Spelar roll, en annan jobbar ju typ varje jul ändå, är jag ensam så är det ju inte värre än några andra julaftonar, förutom att jag vet att min partner är tillsammans med sitt älskade barn, det är ju ändå vad julen är till för.
  • Zarch
    GamerGrill skrev 2020-01-29 02:31:51 följande:

Spelar roll, en annan jobbar ju typ varje jul ändå, är jag ensam så är det ju inte värre än några andra julaftonar, förutom att jag vet att min partner är tillsammans med sitt älskade barn, det är ju ändå vad julen är till för.

Ja men vilken tur dom har, då är du ingen Grinchen som kommer och förstör den gemytliga julstämningen.
  • Butterfly80
    GamerGrill skrev 2020-01-29 02:21:46 följande:
    Jag är 24, och ett år är inte mycket alls, jag har inte ens träffat barnet ännu. Vet inte vilka drastiska meningar du tar, men förväntar mig inte ens att leva tillsammans med den här killen om ett år även om vi trivs jättebra tillsammans.
    Du förstår att barn fäster sig vid den person de bor med, även om det så bara är på helgen, och att det kan bli väldigt jobbigt för dem om du gör slut? Men det kanske inte spelar någon roll för dig. Om du vill dejta honom, gör det, men blanda inte in barnen om du ändå inte ser någon framtid.
  • Anonym (Hmmmmm...)

Gör det inte! Jag är gifte med en man med särkullbarn. Om han dör före mig måste jag gå från hus och hem eftersom de måste få sitt arv meddetsamma.

• Anonym (Dr Lindgren)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2020-01-29 11:25:57 följande:

Gör det inte! Jag är gifte med en man med särkullbarn. Om han dör före mig måste jag gå från hus och hem eftersom de måste få sitt arv meddetsamma.

Ja det är nog det viktigaste man tänker på när man träffar en partner ?
  • Anonym (Tom T Nilsen)
    GamerGrill skrev 2020-01-29 02:31:51 följande:

Hahaha, tror du på riktigt att julen är till för att ungar ska få fira med sina båda föräldrar???
  • GamerGrill
    Anonym (Tom T Nilsen) skrev 2020-01-30 11:51:52 följande:

Hahaha, tror du på riktigt att julen är till för att ungar ska få fira med sina båda föräldrar???

Det har jag inte skrivit, men barn förtjänar att fira jul tillsammans med sina föräldrar om de har några, sedan samtidigt eller ej spelar väl ingen roll. Det jag skrev var: så länge jag vet att min partner är med sina barn, som säkert alla föräldrar vill vara på julafton.
  • GamerGrill
    Butterfly80 skrev 2020-01-29 10:39:20 följande:

Du förstår att barn fäster sig vid den person de bor med, även om det så bara är på helgen, och att det kan bli väldigt jobbigt för dem om du gör slut? Men det kanske inte spelar någon roll för dig. Om du vill dejta honom, gör det, men blanda inte in barnen om du ändå inte ser någon framtid.

När jag skrev att jag inte tänker leva tillsammans med honom så menade jag att jag förmodligen inte kommer Bo tillsammans med honom om ett år, jag ser en framtid med honom men jag tänker inte skynda mig
Svar på tråden Träffa kille som redan har barn