• Anonym (Ad)

Någon som har dumpat/blivit dumpad här

Hej

Är det nån som har lämnat eller blivit lämnad här som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag lämnade min tjej för typ 20 dagar sedan efter vi varit sambo i 2 år och haft av och på under förra året, och jag saknar henne så mycket. Försökt träffa andra men jämför dom med henne och svårt att göra närmanden med andra. Även fast jag lämnade så saknar jag henne och vill ha henne tillbaka, men efter alla våra turer fram och tillbaka blir det nog svårt just nu iaf. Är nog bra med uppehåll under en längre tid vilket vi aldrig har haft, men det känns som vi hör ihop nu när vi inte är ihop.

• Svar på tråden Någon som har dumpat/blivit dumpad här
  • Anonym (Ad)
    Anonym (Herregud....) skrev 2020-01-22 09:06:43 följande:

Varför ska du tvinga dig på att dejta andra så kort efter? 20 dagar är ingenting. Det är respektlöst mot alla, ditt ex, du själv och din nya dejt. Du verkar vara väldigt omogen om du inte förstår att livet inte bara handlar om att hitta någon att vara kär i, det är som grädde på moset men inte något man ska tvinga sig på i en sån här situation.

Du låter helt ärligt som en mardrömskille. En bra vettig tjej skulle inte ens se åt ditt håll om hon visste att du gick ur en relation för 20 dagar sedan, du fortfarande saknade ditt ex och bara träffade andra för att försöka komma över det. Jobba med dig själv. Din egen självkänsla och sluta försöka hitta genvägar igenom en hjärtesorg och av detta inlägget att döma, kanske allt här i livet? lär dig ta ansvar. Det funkar aldrig att försöka fly genom att hitta andra och även om du kommer på andra tankar och kanske hittar en ny kommer det komma ifatt i någon annan form och slå tillbaks ännu hårdare. Du kan aldrig fly från dig själv och dina oprocessade tankar och känslor. Vart du är går och vad du än gör, där är du.

Men har varit öppen med de jag träffat om situationen iaf. Känner mig bara så ledsen över det och sen känns det som hon också träffar andra, och då blir jag mer ledsen. Vet att det är idiotiskt men lite kontakt med andra hjälper på något sätt, iaf för stunden. Tankar som att försöka få tillbaka exet snurrar ju också runt vilket är så sjukt ambivalent.
  • Fjäril kär
    Anonym (Ad) skrev 2020-01-22 17:37:00 följande:

Men har varit öppen med de jag träffat om situationen iaf. Känner mig bara så ledsen över det och sen känns det som hon också träffar andra, och då blir jag mer ledsen. Vet att det är idiotiskt men lite kontakt med andra hjälper på något sätt, iaf för stunden. Tankar som att försöka få tillbaka exet snurrar ju också runt vilket är så sjukt ambivalent.

Hon träffar andra för att ni gjort slut. Det är ingen tävling.

Hon kanske faktiskt ÄR redo för att träffa en ny.
  • Anonym (Ad)
    Fjäril kär skrev 2020-01-22 18:23:33 följande:

Hon träffar andra för att ni gjort slut. Det är ingen tävling.

Hon kanske faktiskt ÄR redo för att träffa en ny.

Tror du det? Hur kan man verka redo efter så kort tid? Även om vi båda var redo förut så är det ju inte detsamma.
  • Fjäril kär
    Anonym (Ad) skrev 2020-01-22 19:09:58 följande:

Tror du det? Hur kan man verka redo efter så kort tid? Även om vi båda var redo förut så är det ju inte detsamma.

Om kärleken till dig tagit slut för henne så kan hon självklart vara redo att möta en ny partner. Alla är vi olika.

Att du har svårt att gå vidare betyder inte att andra känner likadant.
  • Anonym (Ad)
    Fjäril kär skrev 2020-01-22 20:02:06 följande:

Om kärleken till dig tagit slut för henne så kan hon självklart vara redo att möta en ny partner. Alla är vi olika.

Att du har svårt att gå vidare betyder inte att andra känner likadant.

Sant. Vet hur hon funkar också. Men 20 dagar!! Jaja
  • Anonym (J)

Enligt forskning verkar man faktiskt kunna gå vidare snabbare genom att träffa någon ny att ersätta den fd med. Det ska även vara ett tecken på trygghet i sig själv.

• Zarch

Dom flesta har någon gång dumpat eller blivit dumpad på ett mer eller mindre schysst sätt.

För det första så kan du ju sluta upp med att dejta oskyldiga stackars brudar, det finns inget osexigare än en gråtrunkande kille som har varit singel i en kvart och som lipar över sitt ex. Kan låta hårt men du får chilla några hekto och låta dig själv sörja ett tag.

Vad som händer med er kan ingen veta utan det får väl framtiden utvisa men samma sak där. Du får sörja bäst du vill men blanda inte in några nya människor i ekvationen som ska behöva stå ut med dina energier just för tillfället.

• Zarch
    Anonym (J) skrev 2020-01-26 09:49:33 följande:

Enligt forskning verkar man faktiskt kunna gå vidare snabbare genom att träffa någon ny att ersätta den fd med. Det ska även vara ett tecken på trygghet i sig själv.

Det där måste du ha läst i en gammal Veckorevyn eller något?

Eller givetvis kan väl en destruktiv förhållandejunkie som blir kär i kärleken bli stärkt utav att jobba så men på vilket sätt stärker det människorna som dessa ger sig i lag med?
  • Anonym (J)
    Zarch skrev 2020-01-26 10:06:12 följande:

Det där måste du ha läst i en gammal Veckorevyn eller något?

Eller givetvis kan väl en destruktiv förhållandejunkie som blir kär i kärleken bli stärkt utav att jobba så men på vilket sätt stärker det människorna som dessa ger sig i lag med?

Nej, det har man sett i flera studier. Trygga människor som inte blivit allt för skadade av uppbrottet och i det relationella överlag, går snabbare vidare, och mår därefter snabbare bättre. Jag tycker det är rätt vidrigt, men människan är rätt vidrig.

Nej, de nya tjejerna är det såklart en sämre deal för.
  • Zarch
    Anonym (J) skrev 2020-01-26 10:10:33 följande:

Nej, det har man sett i flera studier. Trygga människor som inte blivit allt för skadade av uppbrottet och i det relationella överlag, går snabbare vidare, och mår därefter snabbare bättre. Jag tycker det är rätt vidrigt, men människan är rätt vidrig.

Det är jag med dig om men då handlar det väl mer om att dom är känslomässigt avtrubbade eller något liknande snarare än trygga?

Sedan så är det inte enkelt det här om det inte sker systematiskt med sådana som enbart konsumerar nya människor. Är man inte riktigt så kär som man borde vara/inte alls så kan vi alla framstå som rätt vidriga när vi dumpar.
  • Anonym (?)
    Anonym (J) skrev 2020-01-26 10:10:33 följande:

Varför är det vidrigt att gå vidare till en ny relation snabbt, förutsatt att man inte varit  otrogen innan?
Svar på tråden Någon som har dumpat/blivit dumpad här