• Bärnstenen

Är planerat gravid-vill göra abort!

Jag är gravid med min sambo. Jag i vecka 6 plus 2 dagar, räknat från senaste mensens första dag,17 december.

Min sambo vill behålla men det vill inte jag.

Jag sa att jag ville ha barn innan jag blev gravid, precis som han också ville. Men nu när jag är gravid känner jag avsky och vill göra abort, jag hatar barn och har inget intresse av att skaffa barn, inte nu, kanske inte alls någonsin faktiskt.

Jag var gravid med min sambo i juli och valde abort i augusti då det inte kändes rätt eller bra. Ångrade mig sedan ångrade jag mig inte osv.

Är jag psykiskt störd ? eftersom att jag nu vill göra en abort igen?

Jag känner noll anknytning och tycker det är hemskt att vara hormonell, i vanliga fall när jag inte är gravid så innebär pms att mitt liv förstörs totalt VARJE månad. 

Jag känner mer hat till att vara gravid. Varför ska JAG offra mig och mitt mående för att kunna ge ett barn till min sambo? jag vill inte. Jag vill göra ABORT 

MEN SÅ IBLAND i ca 10 min så vänder allt och jag VILL VARA gravid och VILL ha ETT BARN och känner lycka över smärtan i magen och brösten ( känner MYCKET kroppsligt och psykiskt. Men känner ingen anknytning till själva barnet även dessa stunder. Ibland fantiserar jag om att föda barnet utan att behöva se det, lämna bort den direkt,

Jag är en extremt otrygg person med extremd dålig självkänsla, som en 14 åring, rädd för ALLT, kan inte ta mig ut till affären ibland utan att först springa runt i lägenheten i 4 timmar innan jag vågar tvinga mig ut.. men jag är också labil så ibland svänger det till en självsäker kvinna

Min fråga är, hur kan jag underlätta för min partner att jag måste svika honom med en abort för ANDRA GÅNGEN?

Jag har sagt till honom att jag inte litar på honom, han är jätteledsen.

(kURATOR grån gyn ringer imorgon)

• Svar på tråden Är planerat gravid-vill göra abort!
  • Bärnstenen

jag hatar djur och barn

endast tillåtit mig att bli gravid för det är enda sättet att få en man att stanna 

men barn vill jag inte ha aldrig velat

• Anonym (Ojdå)

För att svara på din fråga, du kan inte göra något för att underlätta besvikelsen din sambo går igenom. Självklart är han besviken, lika självklart som du kan och får ångra dig igen. Att bli gravid är inte enda sättet att få en man att stanna. Du får hata barn och djur. Du måste inte skaffa barn om du inte vill. Men du borde tacka ja till samtalsstödet du erbjuds vid aborten, för din skull. Låter som du behöver stöd i det här.

• Fjäril kär
    Bärnstenen skrev 2020-01-22 19:52:09 följande:

jag hatar djur och barn

endast tillåtit mig att bli gravid för det är enda sättet att få en man att stanna 

Leta upp en man som inte heller vill ha barn så stannar han hos dig för att han älskar dig.

Sterilisera dig.
  • Pinotage

jag hatar djur och barn

Det finns män som inte vill ha barn - du kan få en man att stanna.
  • Anonym (jisses)
    Bärnstenen skrev 2020-01-22 19:50:07 följande:

ni kan dra åt helvete allihopa

Jag vill inte ha en vidrig unge

jag kommer göra ABORT

För barnets skull, gör det
  • Anonym (the troll whisperer)

uhh det är en envis en, så fotot bet inte. Iaf. don't feed the trolls...

• Anonym (Lars)

Sterilisera dig nästa gång så slipper du ett problem .Bara en tips.

• Anonym (Pricken)

Hej ts, du är verkligen självisk. Du kan inte låta bli att såra din partner, däremot kan du få din själviska egotrippade tumme upp ur arslet och vara ärlig och säga som du känner till din partner då det du gör är inte okej mot varken honom eller ofödda barnen. Om du älskar din make så kommer du bli tvungen att ta tjuren i hornen förr eller senare och jag skulle rekommendera förr eftersom ju längre du kommer dra ut på detta desto värre och jobbigare konsekvenser kommer det att få senare. Du leker inte med enbart ditt liv utan även ofött liv och din makes och hans tillit och drömmar och förhoppningar. Pratar av liknande erfarenhet. Du behöver tala med en riktig profesionell och reda ut dina känslor innan du gör om något liknande samt kanske inte bli gravid varje gång du känner för det "i stundens hetta" utan faktiskt låta det gå tillräckligt länge så att du vet med säkerhet. Skulle rekommendera i att ge fan i att bli gravid igen förrän du med 100% säkerhet vet vad du vill, om det nu skulle visa sig att er framtid inte fungerar mellan er och att ni vill så pass olika saker så skulle det ändå inte finnas någon garanti för att han inte skulle välja bort dig. Din bästa chans är på allvar att vara ärlig och sluta agera utefter dina impulser. Visa att du är beredd på att lägga ditt ego åt sidan om du verkligen älskar honom då egoism och oärlighet till den grad som det är, verkligen inte hör hemma i en relation och kommer att slita isär er inifrån på riktigt. Var ärlig och sök hjälp.

• Anonym (Pricken)

Hej ts, du är verkligen självisk. Du kan inte låta bli att såra din partner, däremot kan du få din själviska egotrippade tumme upp ur arslet och vara ärlig och säga som du känner till din partner då det du gör är inte okej mot varken honom eller ofödda barnen. Om du älskar din make så kommer du bli tvungen att ta tjuren i hornen förr eller senare och jag skulle rekommendera förr eftersom ju längre du kommer dra ut på detta desto värre och jobbigare konsekvenser kommer det att få senare. Du leker inte med enbart ditt liv utan även ofött liv och din makes och hans tillit och drömmar och förhoppningar. Pratar av liknande erfarenhet. Du behöver tala med en riktig profesionell och reda ut dina känslor innan du gör om något liknande samt kanske inte bli gravid varje gång du känner för det "i stundens hetta" utan faktiskt låta det gå tillräckligt länge så att du vet med säkerhet. Skulle rekommendera i att ge fan i att bli gravid igen förrän du med 100% säkerhet vet vad du vill, om det nu skulle visa sig att er framtid inte fungerar mellan er och att ni vill så pass olika saker så skulle det ändå inte finnas någon garanti för att han inte skulle välja bort dig. Din bästa chans är på allvar att vara ärlig och sluta agera utefter dina impulser. Visa att du är beredd på att lägga ditt ego åt sidan om du verkligen älskar honom då egoism och oärlighet till den grad som det är, verkligen inte hör hemma i en relation och kommer att slita isär er inifrån på riktigt. Var ärlig och sök hjälp. Lär dig från dom här två gångerna innan du verkligen krossar hans hjärta inifrån.

• Anonym (Ö)

Du har väl inte förstått än att det är helt okej att inte vilja ha barn.

• Anonym (..)

Ja gör abort! Du skulle aldrig vara kapabel till att vara en bra mamma som det låter..

Bärnstenen skrev 2020-01-22 19:50:07 följande:

ni kan dra åt helvete allihopa

Jag vill inte ha en vidrig unge

jag kommer göra ABORT

• Anonym (Anonym)

jag hatar djur och barn

Ditt tankesätt är ju fruktansvärt!! Det är fel både mot mannen och barnet att göra så och sjukt manipulativt, förutom att det inte ens är sant! Hoppas att din karl inser vilken psykopat han är tillsammans med!
  • Anonym (Anonym)

BRA att du ska göra abort!!

Svar på tråden Är planerat gravid-vill göra abort!