• Brannie

Tidigt plus eller s.k. "spökstreck"

Hej!

Jag har enligt min Flo-app mens om ca 3-5 dagar (lite oregelbunden mens, några dagar hit eller dit) och har redan igår och idag plussat vääldigt svagt, men ändå synligt! Är såklart överlycklig, men samtidigt känns det så osäkert. Jag vet att ett plus är ett plus, men ändå så sitter man här och tänker att det är för bra för att vara sant.

Är det vanligt att man plussar så tidigt? Har använt Rfsu teststickor.

Jag vet att ägglossning skedde nångång mellan 28-29/1 då jag tog ägglossningstester. Fick plus på ÄL-test den 27 och 28, sedan minus den 29. Har ni andra någon erfarenhet av att plussa tidigt? Och hur gick det för er i så fall?

(Bifogar en bild, strecket syns mer irl, men man ser en svag skugga på bilden.)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tidigt plus eller s.k. "spökstreck"
  • Anonym (Hanna)
    Brannie skrev 2020-02-08 10:47:59 följande:

Vad konstigt! Hur kan det vara så? Jag har även testat när jag vet att jag inte har varit gravid, och har aldrig fått streck då.

Rfsu är kända för att ha opålitliga tester. Överhuvudtaget så är såna här stickor aldrig säkra.
  • Anonym (Lisa)

Håller inte med övriga faktiskt. Har aldrig fått spök på dessa, för mig blir de blanka när det inte varit något. Däremot har jag vid enstaka tillfälle fått torkstreck efter tiden (man ska inte kolla på dem efter 5 min).

Jag fick svagt plus igår på rfsu liknande ditt, starkare plus idag och även bekräftat med cb! :)

Om detta kom inom tiden och är rosa så är du gravid :)

• Bellsss
    Brannie skrev 2020-02-08 10:46:03 följande:

Då ska jag köpa digitalt och testa!

Gör det :)
  • Anonym (Tror positivt)

Håller inte heller med övriga. Jag har aldrig fått spök med dessa rfsu-test. Mina har bara sett ut sådär när det varit positivt :) Håller tummarna!

• Anonym (Tror positivt)

Håller inte heller med övriga. Jag har aldrig fått spök med dessa rfsu-test. Mina har bara sett ut sådär när det varit positivt :) Håller tummarna!

• Anonym (FET)

Tog ett test imorse. 6 dagar efter embryotransfer, IVF. Hoppas på att sträcket inte är ett spöksträck.

Testade också med ägglossningstest och den var super positivt. Läste att det brukar förekomma då den kemiska strukturen av HCG och LH är likadant.
  • Brannie

Det var tydligen inte något spökstreck!!u42rjkx

Nu hoppas jag bara att allt går bra!

• Sofieelises

Grattis, vad kul!! :) Hade också ägglossning runt samma dagar och plussade svagt för tre dagar sedan, igår plus på digitala.

Har startat en dold hemlig Facebookgrupp för oss som har bf i oktober, hojta till på privat meddelande om du vill vara med :)

Grattis igen!! :)

• Anonym (Tror positivt)
    Brannie skrev 2020-02-10 05:18:47 följande:

Stort grattis! :)
  • Solros2
    Brannie skrev 2020-02-10 05:18:47 följande:

Stort grattis!
Svar på tråden Tidigt plus eller s.k. "spökstreck"