• Anonym (ts)

Otrogen flickvän vill tillbaka

Hej!

Kortfattat så har mitt ex varit otrogen. Hon har haft ett kortare förhållande bakom min rygg. Fick reda på det och gjorde slut.

Sen dess har exet bönat och bett att jag ska ta tillbaka henne. Aldrig sett en person ångra sig så hårt. Hon försöker på alla sätt och vis. Hon vill kämpa för vår skull in i det sista. Hon säger att hon har ändrats och jag tror faktiskt på henne att hon har börjat att ändras till det bättre. Till och med hennes kompisar kontaktar mig och säger att hon är helt förstörd och att jag ska prata med henne.

Trots ovanstående vill jag verkligen inte tillbaka. Jag är klar med den relationen.

Men jag ältar lite.. Har jag den rätten att aldrig behöva ta henne tillbaka igen? Är jag en dålig människa för att jag inte vill ha kvar henne i mitt liv? Har lite skuldkänslor att lämna henne så förstörd, samtidigt som jag aldrig mer vill ha något med henne att göra, ingen kontakt alls.

• Svar på tråden Otrogen flickvän vill tillbaka
  • Liberté

Det är rätt stor skillnad på ett ONS och kortare förhållande bakom din rygg.

Själv hade jag inte ens rört henne ens med full  CRBN skyddsdräkt, skabb är vad det är.

Om hon mår dåligt är det för att hon misslyckades med att ha kakan och äta den samtidigt. Allt är självförvållad skada i hennes fall.

Du har inget som helst ansvar för henne och hennes mående.

• Anonym (Lite salt)

Du behöver inte ha skuldkänslor. Okej, så hon gjorde sitt livs misstag... Men det var hon som gjorde misstaget och inte du. Det är hon som måste rannsaka hur hon kunde göra så, inte du.

• Miss Skywalker
    Anonym (ts) skrev 2020-02-16 19:30:26 följande:

När den dagen kommer då jag har barn, och mamman till mitt barn håller henne i famnen, vill jag känna stolthet, inte känna "mamman till mitt barn har en gång i tiden varit otrogen mot mig". Jag kommer för inget i världen ta tillbaka henne, hur bra hon nu mår vara. Även om jag med säkerhet hade vetat att hon aldrig mer kommer vara otrogen hade jag inte tagit tillbaka henne.

Men vad ska jag göra med mina skuldkänslor? Varför har jag ens skuldkänslor? Det var ju hon som var otrogen och nu tvingar hon sig på mig. Låter konstigt då hon var otrogen, men tror jag är hennes livs kärlek och hon gjorde sitt livs misstag. Kanske därför jag har skuldkänslor? För att hon aldrig kommer sluta älska mig?

Hade hon älskat dig hade hon inte varit otrogen, särskilt inte haft ett förhållande. Det hon gör nu är att försöka manipulera tillbaka dig genom att ge dig dåligt samvete.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (ts) skrev 2020-02-16 19:00:54 följande:

Hej!

Kortfattat så har mitt ex varit otrogen. Hon har haft ett kortare förhållande bakom min rygg. Fick reda på det och gjorde slut.

Sen dess har exet bönat och bett att jag ska ta tillbaka henne. Aldrig sett en person ångra sig så hårt. Hon försöker på alla sätt och vis. Hon vill kämpa för vår skull in i det sista. Hon säger att hon har ändrats och jag tror faktiskt på henne att hon har börjat att ändras till det bättre. Till och med hennes kompisar kontaktar mig och säger att hon är helt förstörd och att jag ska prata med henne.

Trots ovanstående vill jag verkligen inte tillbaka. Jag är klar med den relationen.

Men jag ältar lite.. Har jag den rätten att aldrig behöva ta henne tillbaka igen? Är jag en dålig människa för att jag inte vill ha kvar henne i mitt liv? Har lite skuldkänslor att lämna henne så förstörd, samtidigt som jag aldrig mer vill ha något med henne att göra, ingen kontakt alls.

På vilket sätt hade hon varit otrogen och med vem?

Hur fick du reda på det?
  • Anonym (Grönarr)

Av egen erfarenhet så vet jag att har man väl vart otrogen en gång så har man svårare att stå emot sen.

• Anonym (ts)

Jag vill tacka alla som har tagit sig tiden att svara! Det känns faktiskt mycket bättre nu!

• Anonym (Anmäl)
    HenrikG skrev 2020-02-16 19:57:28 följande:

Hur raderar man inlägg här?

Man anmäler sitt eget inlägg och skriver att man önskar få det raderat då det är dubbelpost.
  • Anonym (aa)

Du ska definitivt inte ha skuldkänslor det var hon som var otrogen. Skulle själv aldrig ta tillbaka någon som varit otrogen. Dels så visar personen vad lite den bryr sig och dels är risken rätt stor att det kommer hända igen. Du gör helt rätt hitta någon som älskar dig riktigt istället och lev ett bra liv. Hon får skylla sig själv.

• Anonym (Sad)

Lite nyfiken, hur fick du reda på otroheten, berättade hon själv?

• MsM84

Självklart ska man inte vara tillsammans med någon man inte vill vara med. Möjligtvis kanske det kan hjälpa om ni ses och pratar igenom allt? (Inte för att ni ska bli tillsammans igen, utan för att hitta ett avslut som känns bättre för båda)

• Anonym (blocka)

Men tanke på att du inte ens vill ha henne tillbaka och på din ton låter det inte ens som att du har några känslor kvar, så borde du bara blocka henne. Det kommer säker göra ont för dig med just för att hon mår så dåligt, men eftersom du inte vill bygga en vidare relation på henne så måste du typ göra så :o

• Anonym (...)

Du måste ingenting i det här, mer än att tänka på dig själv och ditt bästa!

Hur har det gått?

• Anonym (ts)

Hej! Kom på den här tråden som jag skapade och kan uppdatera lite.

Till att börja med, för att svara hur jag fick reda på hennes otrohet: killen hon var tillsammans med började bli misstänksam att hon ljög för honom, han visste nämligen inte att hon redan var upptagen. Han snokade så pass länge tills han hittade mig, då hörde han av sig till mig och berättade allt.

Hur har det gått?

Hon försökte på alla möjliga sätt att få mig gå tillbaka till henne i ca en månad efter jag skapat denna tråden. Fungerade inte att ignorera henne för då började hon spamma med hundratals meddelanden om dagen. Till slut hotade jag henne att om hon inte slutar kommer jag berätta till alla i hennes omgivning om hennes otrohet och en del fler saker. Jag blev rätt så otrevlig, rent av elak och kall. Önskar det kunde sluta bättre.

I vilket fall som helst så har hon inte hört av sig mer, än så länge. Jag själv har gått vidare och insett att hon inte är mitt ansvar.

Det största problemet var inte hennes otrohet. Hela vår relation har varit otroligt jobbig. Den har tagit alla mina krafter, försatt mig i depression, kastat tillbaka mig flera år i min personliga utveckling, jobb, ekonomi osv. Har blivit otroligt svag, varje motgång, även en liten fick mig att tappa hoppet.

En sak som jag är säker på är att minst hälften av det dåliga som hänt mellan mig och henne är mitt fel. Jag har insett mina svaga punkter, var jag felar i en relation och hur man kan åtgärda det. Jag har verkligen tagit otroligt stor lärdom av detta förhållande. Nu vet jag hur jag kan göra bättre ifrån mig i nästa. Samtidigt behåller jag mina bra egenskaper sen tidigare. Älskar att ge uppmärksamhet och vara kärleksfull. Jag är lång, intelligent, ser bra ut, väldigt bra i sociala sammanhang, omtyckt av alla i min omgivning, älskar att vara romantisk på kreativa sätt osv.

Just nu är jag på bättringsvägen att bli så stark som jag en gång i tiden var. Jag mår bättre för varje dag men jag kämpar även hela tiden. Steg för steg gör jag livet fint igen och nu börjar jag se resultaten. Så i slutändan skulle jag säga att än så länge har det gått bra.

Jag ber om ursäkt för ett långt inlägg. Nu kom det fram fler detaljer också så att man ska kunna ha en klarare bild. Tack alla som tog sig tiden att läsa och skriva i denna tråden :)

Svar på tråden Otrogen flickvän vill tillbaka