• Thu 20 Feb 2020 16:18
    507 visningar
    10 svar
    10
    507

    Bra och billiga hotell i gbg och sthlm någorlunda centralt?

    Som rubriken lyder, jag undrar vad det finns för bra och någorlunda billiga hotell som ligger ganska centralt?

    Helst inte allt för krångligt att komma dit från station då det mest troligt blir tåg dit. Har endast varit i sthlm två gånger, ena gången med tåg och andra med bil men var då aldrig inne i centrum.

    Göteborg har jag lite lite mer koll på men inte mycket :P

    Vore tacksam över alla tips jag kan få.

    Tack!

  • Svar på tråden Bra och billiga hotell i gbg och sthlm någorlunda centralt?
  • Anonym (Ann)
    Thu 20 Feb 2020 16:40
    #1

    Vi ska bo på Hotell C Stockholm nästa gång vi åker dit. Vi kommer också med tåget.

  • Anonym (knapp­ast)
    Fri 21 Feb 2020 07:54
    #2

    Billiga hotell som ligger centralt finns inte.

  • Anonym (Alter­nativ)
    Fri 21 Feb 2020 07:57
    #3

    Hur är det med vandrarhem fungerar det istället?

  • Anonym (Ida)
    Fri 21 Feb 2020 08:03
    #4

    Hotell Tegnérlunden i Stockholm ligger på promenadavstånd från Centralen och Drottninggatan. Bra och prisvärt hotell, särskilt om du är ute i god tid och jämför priserna på olika bokningssajter.

  • Anonym (Motel L)
    Fri 21 Feb 2020 09:39
    #5

    Motel L i Hammarby sjöstad. Tvärbanan-spårvagn utanför dörren, gångavstånd till Gullmarsplan T, och även till Södermalm.

    Är ett hotell, inte motell. Små men fräscha rum. Lugnt läge.

    www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g189852-d6411737-Reviews-Motel_L_Hammarby_Sjostad-Stockholm.html

  • Anonym (Ann)
    Fri 21 Feb 2020 10:32
    #6
    Anonym (Motel L) skrev 2020-02-21 09:39:16 följande:

    Motel L i Hammarby sjöstad. Tvärbanan-spårvagn utanför dörren, gångavstånd till Gullmarsplan T, och även till Södermalm.

    Är ett hotell, inte motell. Små men fräscha rum. Lugnt läge.

    www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g189852-d6411737-Reviews-Motel_L_Hammarby_Sjostad-Stockholm.html


    Fast man kan inte bara se till priset som står på första sidan. Man måste välja datum också. När jag väljer de dagar vi bokat på Hotel C Stockholm, så blir priset ungefär det samma.
  • Anonym (Göteb­orgare­)
    Fri 21 Feb 2020 10:53
    #7

    Gångavstånd är ju relativt , även bra och billigt.
    I göteborg skulle jag som turist bo på Gothia Towers.
    Förra sommaren åkte vi lite spontant till Stockholm bodde på First hotel Fridhemsplan familjerum och frukost. Helt ok.

  • Anonym (Linna­)
    Fri 21 Feb 2020 11:06
    #8

    Vi bodde på Scandic Rubinen på Avenyn sist och var jättenöjda. Sköna sängar och en frukostbuffé utan dess like. Bästa frukostbuffén vi har ätit. Scandic Opalen var också bra. Har även bott på Gothia Towers och blev besvikna faktiskt. Hotell 11 var också bra men ligger på Hisingen. Har bokat Panorama Hotell så vi får se hur vistelsen blir där.

  • Fri 21 Feb 2020 11:14
    #9
    +1
    I Göteborg skulle jag som turist bo på Gothia Towers.

    Läget är bra och hotellet är trevligt. Inte billigt dock och jag får avråda alla från att äta på hotellets restauranger, de är under all kritik.

  • Anonym (Prisn­ivå?)
    Fri 21 Feb 2020 11:27
    #10
    +1

    Utan att veta vad som är ok prisnivå för dig, skulle jag säga Scandic både i Gbg och Sthlm. Barn under 12 sover gratis i förälders säng och blir man medlem i Scandic Friends får man bra rabatter på rummen.

    Quality hotell 11 ligger på Hisingen, men buss 16 stannar utanför Centralen och hotellet, Älvsnabben är också trevlig att ta dit från Stenpiren. Jag gillar hotell 11, stora rum och bra frukost. Annars föredrar jag i denna ordning: Scandic Opalen, Scandic Rubinen, Scandic Europa.

    I Stockholm finns ett antal Scandic på hyfsat promenadavstånd från Centralen, men med tunnelbanan är det enkelt att ta sig från stationen, så det är enklare att välja även på lite längre avstånd.

Svar på tråden Bra och billiga hotell i gbg och sthlm någorlunda centralt?