• lilla nallen puh

Vilket problem tycker du det är viktigtast för regeringen att lösa 2020

Tidningarna skriver mycket om klimatet, och bostadskrisen, och att det går dåligt för affärerna, och lite mer om klimatet... men inte mycket om brottsvågor och hur det börjar pratas om medborgargarden i delar av Sverige.
    Vad är viktigast för vår regering att fokusera på?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket problem tycker du det är viktigtast för regeringen att lösa 2020
  • Anonym (***)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-20 17:52:35 följande:
    Jag som skapade tråden... Dock ljuger du, eftersom att du kan inte hänvisa till något, eftersom att det du påstår inte finns...
    Konstigt, eftersom vissa som skriver i tråden har i andra trådar berättat att de är nationalister/röstar SD. Och jag pratar främst om den andra tråden, där nationalisterna plötsligt börjat bli klimatvurmare...
  • Aniiee

Vård- och omsorgskrisen, de ekonomiska klyftorna, sina egna jävla in-kriser.

I have a growing lack of disgust for you
  • Persbrandtkola
    Anonym (***) skrev 2020-02-20 19:01:41 följande:
    Så du har dubbla inloggningar? Ja, där ser man...
    Hmm... Vem har skapat den tråden, nu får du allt kolla igen! Du är dubbel anonym = vågar inte skylta med ditt användarnamn? Vad beror det på?  
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    Anonym (***) skrev 2020-02-20 19:03:46 följande:
    Konstigt, eftersom vissa som skriver i tråden har i andra trådar berättat att de är nationalister/röstar SD. Och jag pratar främst om den andra tråden, där nationalisterna plötsligt börjat bli klimatvurmare...
    Ok! Vilka andra trådar? 
    SAS älskar nötter
  • FDFMGA
    Aniiee skrev 2020-02-20 19:20:06 följande:

Vård- och omsorgskrisen, de ekonomiska klyftorna, sina egna jävla in-kriser.

Vad är en in-kris?
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2020-02-20 20:17:46 följande:
    Vad är en in-kris?
    Hmm, det tog så lång tid att posta förra inlägget att jag inte bara hann ge hunden mat utan också - tror jag - komma på vad en "in-kris" är för något.

Fast hunden tycker nog att det är en in-kris om vi inte går ut nu Glad
  • Barbro45

Vilket problem jag tycker är viktigast att ta tag i 2020, det var väl frågan. De två, rätt avgränsade problem, som anges i omröstningen är säkert viktiga. Men 2019 var det 38 personer som avled i arbetsplatsolycka, sedan 1000-tals personer som skadade sig. Det var människor som gick till jobbet och ville göra rätt för sig.

Var är de braskande rubrikerna? Var är twitterstormen? Var är alla upprörda inlägg på Familjeliv.

• Anonym (***)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-20 19:50:31 följande:
    Ok! Vilka andra trådar? 
    Kolla själv, du har väl skrivit i den också...
  • Persbrandtkola
    Anonym (***) skrev 2020-02-20 21:07:34 följande:
    Kolla själv, du har väl skrivit i den också...
    Nej, du skrev trådar, så vilka trådar har dessa människor som du syftar till skrivit och hävdat sig nationalistiskt och högerpolitiskt?  
    SAS älskar nötter
  • Jemp

Åh jag tycker det skrivs alldeles för lite om klimat och miljö.

Klimat och biologisk mångfald är viktigast, inkl flera viktiga toppmöten i år.

Synd att tråden inte innebar en seriös diskussion.

• Tutelitut

Som Astrid Lindgren skulle ha sagt, dags att byta ut lite folk. Vuxendagis med feta löner, klart att de vill vara kvar där.

• gullan69

Skulle väl säga att det är viktigare att fokusera på att folk ska kunna gå ut och njuta av klimatet utan att bli våldtagna eller sprängda

• Anonym (poo)

En liten flicka under 15 våldtogs i natt utomhus i göteborg... så jag skulle rösta på att vi löser det problemet först.

• Anonym (Trisstan)

Dystert dystert. Jag tycker hela regeringskrisen känns viktigast. Sveriges politik har blivit så ostabil, och det är bara rent tjafs och bråk mot varandra istället för samarbete. 

Då först tror jag att det mesta andra kan lösas. Tyvärr var inte detta med på listan ovan.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (poo) skrev 2020-02-23 13:35:07 följande:

En liten flicka under 15 våldtogs i natt utomhus i göteborg... så jag skulle rösta på att vi löser det problemet först.

Så vilket parti ska vi rösta på för att våldtäktsmannen ska gripas och bli fälld?
Svar på tråden Vilket problem tycker du det är viktigtast för regeringen att lösa 2020