Anonym (Stina) skrev 2020-02-25 13:28:33 följande:
Jag tar helt ansvar för mina handlingar och hur det påverkar mina relationer. Om andra människors handlingar påverkar deras relationer så är det deras problem. Har som sagt aldrig tvingat någon att ha sex med mig utan alla jag har haft sex med har gjort det helt frivilligt så sluta transa om mitt ansvar i andra människors liv och relationer det är bara barnsligt.
Vi kan ta det helt hypotetiskt. Jag besöker en swingers klubb och har sex med kanske tio män den kvällen. En av dessa var extra trevlig och visste vad han pysslade så jag bjuder hem honom för lite kul någon annan kväll. På vilket sätt är det mitt ansvar om lilla frun vet om det hela eller inte. Han har gjort flera helt medvetna val som har skapat situationen som gör att vi träffas och har vild sex vid några tillfällen. I övrigt så vet jag inte och bryr mig inte om hur många av de andra nio jag träffade på klubben som var gifta, i relationer eller singlar.
Flera jag träffar har också svarat på annonser eller själva annonserat på BC och liknande sidor så det är knappast frågan om att förföra gifta män som inte aktivt söker lite skoj.
Fast ditt DELTAGANDE i andras handlingar är ju inte att ta ansvar för andras handlingar det är att ta ansvar för dina egna... du fattar väl att DELTA i något oxå är en handling?
Japp du har inte tvingat någon och det har jag heller aldrig påstått, däremot kan du knappast förneka att du medvetet och gladeligen valt att delta i hans otrohet mot sin fru. Det är ju dig han är otrogen mot henne med.
Det är inget hypotetiskt, det är praktisk verklighet. All har ett ansvar för vad man väljer att delta i.