• Tacolover1

    Arbetsförmedligen?

    Hej slutade på mitt förra jobb ca 3 månader sen och stämplat sen dess. Är noga med min aktivitetsrapportering och söker alltid ca 10-15 jobb i månaden minst. Flyttat till en mindre ort och utbudet är inte super stort. När jag lämna in min rapport denna månad om vilka aktiviteter jag gjort fick jag mejl som löd såhär.

    "Tack för din aktivitetsrapport! Vi kommer att granska om ditt arbetssökande följer regelverket samt din planering. Om du inte aktivt söker lämpliga arbeten kan det påverka din rätt till ersättning och då kommer vi att kontakta dig."

    Är detta mer allmänt som dom skickar ut eller är de inte nöjda med mitt arbetssökande? När jag pratat med min handläggare har hon sagt att allt ser bra ut och alla andra planeringar jag skickat har varit godkända. Blir lite nojjig svårt att veta hur många jobb som anses minimum att söka. Nån som blivit granskad o vet hur detta funkar? ????????

  • Svar på tråden Arbetsförmedligen?
  • Anonym (Ingen aning)

    Vet inte vad dem menar men när jag sökte jobb o bodde i en liten by fick jag utvidga mina vyer i söka längre bort också tyckte dem.

  • Anonym (T)

    Vet inte om det gäller överallt men här i Stockholm förväntas jag söka minst 20 jobb i veckan

  • Tacolover1

    Oj så du ska söka 80 jobb i månaden? Jag söker alla jobb som jag passar för. Vill jue inte direkt leva på a kassa. Känns bara konstigt att min handläggare sa att allt ser bra ut för o sen få ett sådant mejl.

  • Anonym (Ingen aning)

    Det låter ju som något automatiskt mail som skickas ut ..är det första månaden du sökt ? Då kanske du får detta mail

  • Tacolover1

    De är min 3dje månad! Ja tycker också de låter som automatiskt mejl, kanske nojjar för mycket , får väll se va dem hittar på :)

  • Kjell2

    Efter ett tag förväntas du söka och ta jobb i hela landet, inte bara där du bor, för att få A-kassa.

    Att flytta till en ort med dålig arbetsmarknad kan straffa sig.

  • Fredriik

    Arbetsförmedlingen håller på att göras om nu 2020.

    Den ska bli lika sjuk som försäkringskassan.

    Med samma arbetsuppgifter.

    Arbetsförmedlingen ska börja utreda rätten till ersättning.

    Eller rättare sagt neka människor deras pengar ifrån a-kassan och aktivitetstöd.

    Sparkrav ifrån politikerna och statistiken ska fixas till.

    Därför kommer dom arbeta med att skriva ur människor ifrån arbetsförmedlingen.

    Försäkringskassan arbetar på samma sätt, där sjukskrivna ska jagas tillbaka till arbete, det görs med att dra in sjukas pengar.

    Det bedrivs häxjakt på sjuka.

    Det begravdes en 22årig tjej i fredags 6 mars, hon tog självmord 8 februari, för att hon blivit utförsäkrad ifrån försäkringskassan och samhället vänt henne ryggen.

    Det finns ett 20tal människor vi vet om som begått självmord, ett resultat över den myndighetsutövningen som försäkringskassan gör.

    Det är ett stort mörkertal, många dör i det tysta.

    Media skriver inget om det och politiker mörkar, i deras värld fungerar försäkringskassan utmärkt, den får människor tillbaka i arbete enligt dom.

    Så pengarna kan fortsätta att plockas ur sjukförsäkringen.

    Människor får inte vara sjukskrivna, inget läkarintyg gäller, allt ifrågasätts av försäkringskassan.

    Ardalan Shekarabi som är socialförsäkringsminister har blivit upplyst över det allvarliga läget den 26/2-20.

    Ändå görs inget.

    Det kommer aldrig bli någon förändring, politikerna är bara intresserad av pengar.

    I deras värld så fungerar arbetslinjen och där ingår att även sjuka ska arbeta.

    Dom förstår inte att om någon sjuk är sjukskriven så möjliggörs ett arbete för någon frisk.

    Dom tror att det är dyrt att människor är sjukskrivna, så därför bedrivs det en häxjakt på sjuka att dom ska tillbaka till arbete och därav betalas inte sjukförsäkringen ut.

    Trots att det blir en mycket dyrare kostnad för samhället när människor inte får tillfriskna innan arbete ska återupptas igen.

    Därför måste vi människor samlas och stå enade för en fungerande sjukförsäkring.

    Så alla politiker tar ansvar.

    Vi är över 66000 medlemmar.

    Gå med i gruppen #Försäkringskassanupproret på Facebook.

    Gör så att sjuka människor får tillbaka tryggheten och får vara sjukskrivna.

    Då kommer även det sjuka försvinna från Arbetsförmedlingen, för politikerna kommer till insikt att dom inte kan ta ifrån människor deras pengar som systemena ska betala ut.

    Det är själva funktionen med systemena att människor ska vara få en inkomst vid arbetslöshet och sjukskrivning, inte förse statskassan när politikerna budgeterat fel.

    Stölden på folkets pengar måste upphöra.

    Det är inte pengar politikerna ska ha.

    Här i Sverige tar vi hand om vår befolkning, det görs av att människor arbetar.

    Så vill politikerna få ut fler människor i arbete, då måste dom ändra sitt tänkande och inte se sjukförsäkringen och a-kassan som en bankomat.

    Admin för gruppen kommer begära att få träffa alla andra politikers partiledare.

    Vi kräver åtgärder omgående innan fler människor dör.

Svar på tråden Arbetsförmedligen?