• Anonym (Vaxiöronen)

Om en man säger nej

vad hör du kvinna då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om en man säger nej
  • Grossglanz
    Anonym (Lisa) skrev 2020-03-18 17:02:42 följande:

Det enda som gäller då är väl bara tjata, tjata och tjata :) Hihi!

Haha
  • Anonym (Rulle)

Ett konkret exempel på att mannens nej inte är lika mkt vört finns i den här tråden

www.familjeliv.se/forum/thread/80289391-gravid-och-otillfredsstalld

Hade kvinnan inte varit sugen så hade svaren handlat om att mannen ska visa respekt mot sin kvinna och vara förståelse för att man inte alltid är sugen.

Men här så är det plötsligt okej att t.om vara otrogen bara för att mannen inte är sugen.

Jämlikhet är inte viktig i alla lägen

• Smecker
    Anonym (Rulle) skrev 2020-03-18 17:11:39 följande:

Ett konkret exempel på att mannens nej inte är lika mkt vört finns i den här tråden

www.familjeliv.se/forum/thread/80289391-gravid-och-otillfredsstalld

Hade kvinnan inte varit sugen så hade svaren handlat om att mannen ska visa respekt mot sin kvinna och vara förståelse för att man inte alltid är sugen.

Men här så är det plötsligt okej att t.om vara otrogen bara för att mannen inte är sugen.

Jämlikhet är inte viktig i alla lägen

Så att flåskåta sexualopportunistiska snubbar i en annan tråd uppmanar en otillfredsställd gravid kvinna att pma dem tar du som bevis för att jämlikhet inte är viktigt i alla lägen? Jag tar det snarare som bevis för att snubbar som tänker med kuken totalt saknar skrupler.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Moder1

Säger han nej så är det vad jag hör.

Vill han.ändå så får han ta rodret.

• Anonym (Rulle)
    Smecker skrev 2020-03-19 01:10:54 följande:

Så att flåskåta sexualopportunistiska snubbar i en annan tråd uppmanar en otillfredsställd gravid kvinna att pma dem tar du som bevis för att jämlikhet inte är viktigt i alla lägen? Jag tar det snarare som bevis för att snubbar som tänker med kuken totalt saknar skrupler.

Eftersom TS skickar PM till dessa karlar så visar det ju att en mans nej inte är värt lika mkt. Eller är det männen som ska bära ansvar för att ts skickar PM?
  • Smecker
    Anonym (Rulle) skrev 2020-03-19 06:57:07 följande:

Eftersom TS skickar PM till dessa karlar så visar det ju att en mans nej inte är värt lika mkt. Eller är det männen som ska bära ansvar för att ts skickar PM?

Och när en kvinna säger nej, och hennes man skickar PM till kvinnor i förhoppningen om att hitta någon att vara otrogen med, hur mycket värt är hennes nej?

Nej, männen bär ansvaret för att de är sexualopportunister och försöker ragga på någon som är upptagen. Hade TS inte varit anonym i den tråden så hade de skickat PM direkt. Dessutom vet du inte med säkerhet ifall TS skickat PM eller inte.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Rulle)
    Smecker skrev 2020-03-19 08:29:14 följande:

Och när en kvinna säger nej, och hennes man skickar PM till kvinnor i förhoppningen om att hitta någon att vara otrogen med, hur mycket värt är hennes nej?

Nej, männen bär ansvaret för att de är sexualopportunister och försöker ragga på någon som är upptagen. Hade TS inte varit anonym i den tråden så hade de skickat PM direkt. Dessutom vet du inte med säkerhet ifall TS skickat PM eller inte.

Ett nej ska gälla åt båda håll, otrohet är lika fel oavsett om det är mannen/kvinnan eller en icke binär som är otrogen. Har aldrig sagt något annat, men jag tycker det är fascinerande hur ofta kvinnor fördömer en mans agerande men det är okej om en kvinna gör samma sak
  • Anonym (Lätt att ändra?)

När han säger nej så tar jag på mig själv framför honom. Då ändrar han sig efter en liten stund och vill ändå. Så jag ser inte riktigt problemet.

Fast givetvis hade jag respekterat ett riktigt allvarligt menat nej. Gift och trogen, så jag vet inte hur andra män fungerar med det.

• Anonym (Metoo)
    Anonym (Lätt att ändra?) skrev 2020-03-19 16:35:50 följande:

När han säger nej så tar jag på mig själv framför honom. Då ändrar han sig efter en liten stund och vill ändå. Så jag ser inte riktigt problemet.

Fast givetvis hade jag respekterat ett riktigt allvarligt menat nej. Gift och trogen, så jag vet inte hur andra män fungerar med det.

Haha känner igen mig på hur jag mot all världens förmodan skulle säga nej till sex.... Jag menar de gånger jag inte varit på är när jag hade magsjuka och diskbråck, kan inte komma på någon annan gång under mina +45 år. Tom feber och mancolds funkar ju om hon vill... Blir intressant att se om man åker på corona hur det blir då?
  • Anonym (Lätt att ändra?)
    Anonym (Metoo) skrev 2020-03-19 17:01:20 följande:
    Haha känner igen mig på hur jag mot all världens förmodan skulle säga nej till sex.... Jag menar de gånger jag inte varit på är när jag hade magsjuka och diskbråck, kan inte komma på någon annan gång under mina +45 år. Tom feber och mancolds funkar ju om hon vill... Blir intressant att se om man åker på corona hur det blir då?
    Min man säger nej ibland. Han är trött, ont i ryggen, vill se klart på programmet, kommer bli sen, på dåligt humör osv. Precis när han säger det menar han det. Det är då jag ställer mig framför honom och tar på mig själv, eller klär av mig så ändrar han sig.
  • Anonym (Metoo)
    Anonym (Lätt att ändra?) skrev 2020-03-19 17:11:16 följande:

Min man säger nej ibland. Han är trött, ont i ryggen, vill se klart på programmet, kommer bli sen, på dåligt humör osv. Precis när han säger det menar han det. Det är då jag ställer mig framför honom och tar på mig själv, eller klär av mig så ändrar han sig.

Ja man kanske skulle pröva och se vad som händer.... Eller nä jag törs inte äventyra sexlivet *asg*
  • Anonym (Lattjo)
    Anonym (Lätt att ändra?) skrev 2020-03-19 17:11:16 följande:

Haha, min fru gör så ibland oxå, så himla tröttsamt för jag måste då bestämma mig om det värt bråket vid ett upprepat nej eller om man bara ska ge henne det för att få henne ur vägen.
  • Anonym (444)

Beror på: vid sex; hör jag nog ett nej. Har nog aldrig hänt dock.

Vid nej till städning eller liknande hör jag dock inte något nej utan ett ja.

Svar på tråden Om en man säger nej