Om en man säger nej
vad hör du kvinna då?
vad hör du kvinna då?
Det enda som gäller då är väl bara tjata, tjata och tjata :) Hihi!
Ett konkret exempel på att mannens nej inte är lika mkt vört finns i den här tråden
www.familjeliv.se/forum/thread/80289391-gravid-och-otillfredsstalld
Hade kvinnan inte varit sugen så hade svaren handlat om att mannen ska visa respekt mot sin kvinna och vara förståelse för att man inte alltid är sugen.
Men här så är det plötsligt okej att t.om vara otrogen bara för att mannen inte är sugen.
Jämlikhet är inte viktig i alla lägen
Ett konkret exempel på att mannens nej inte är lika mkt vört finns i den här tråden
www.familjeliv.se/forum/thread/80289391-gravid-och-otillfredsstalld
Hade kvinnan inte varit sugen så hade svaren handlat om att mannen ska visa respekt mot sin kvinna och vara förståelse för att man inte alltid är sugen.
Men här så är det plötsligt okej att t.om vara otrogen bara för att mannen inte är sugen.
Jämlikhet är inte viktig i alla lägen
Säger han nej så är det vad jag hör.
Vill han.ändå så får han ta rodret.
Så att flåskåta sexualopportunistiska snubbar i en annan tråd uppmanar en otillfredsställd gravid kvinna att pma dem tar du som bevis för att jämlikhet inte är viktigt i alla lägen? Jag tar det snarare som bevis för att snubbar som tänker med kuken totalt saknar skrupler.
Eftersom TS skickar PM till dessa karlar så visar det ju att en mans nej inte är värt lika mkt. Eller är det männen som ska bära ansvar för att ts skickar PM?
Och när en kvinna säger nej, och hennes man skickar PM till kvinnor i förhoppningen om att hitta någon att vara otrogen med, hur mycket värt är hennes nej?
Nej, männen bär ansvaret för att de är sexualopportunister och försöker ragga på någon som är upptagen. Hade TS inte varit anonym i den tråden så hade de skickat PM direkt. Dessutom vet du inte med säkerhet ifall TS skickat PM eller inte.
När han säger nej så tar jag på mig själv framför honom. Då ändrar han sig efter en liten stund och vill ändå. Så jag ser inte riktigt problemet.
Fast givetvis hade jag respekterat ett riktigt allvarligt menat nej. Gift och trogen, så jag vet inte hur andra män fungerar med det.
När han säger nej så tar jag på mig själv framför honom. Då ändrar han sig efter en liten stund och vill ändå. Så jag ser inte riktigt problemet.
Fast givetvis hade jag respekterat ett riktigt allvarligt menat nej. Gift och trogen, så jag vet inte hur andra män fungerar med det.
Min man säger nej ibland. Han är trött, ont i ryggen, vill se klart på programmet, kommer bli sen, på dåligt humör osv. Precis när han säger det menar han det. Det är då jag ställer mig framför honom och tar på mig själv, eller klär av mig så ändrar han sig.
Min man säger nej ibland. Han är trött, ont i ryggen, vill se klart på programmet, kommer bli sen, på dåligt humör osv. Precis när han säger det menar han det. Det är då jag ställer mig framför honom och tar på mig själv, eller klär av mig så ändrar han sig.
Beror på: vid sex; hör jag nog ett nej. Har nog aldrig hänt dock.
Vid nej till städning eller liknande hör jag dock inte något nej utan ett ja.