Ni som gjorde NIPT - Stämde könet?
Ni som antingen genomfört RUL eller fött ert barn efter att ha gjort NIPT, stämde resultatet?
-Berätta gärna vilket varumärke (Harmony, Panorama etc..)
- % fosterceller.
Ni som antingen genomfört RUL eller fött ert barn efter att ha gjort NIPT, stämde resultatet?
-Berätta gärna vilket varumärke (Harmony, Panorama etc..)
- % fosterceller.
Jag gjorde NIPT med mina två sista barn.
Könet stämde båda gångerna.
Gjort nipt en gång och könet stämde. Vi tog provet på Mamma Mia på Söder i Stockholm. Har tyvärr ingen ytterligare info om själva provet.
Har du gjort nipt och är osäker på om svaret är korrekt?
Jag gjorde NIPT med mina två sista barn.
Könet stämde båda gångerna.
Gjort nipt en gång och könet stämde. Vi tog provet på Mamma Mia på Söder i Stockholm. Har tyvärr ingen ytterligare info om själva provet.
Har du gjort nipt och är osäker på om svaret är korrekt?
Nej, har ingen sån info tyvärr. Det första var privat i Örebro, där jag först fick inkonklusivt. Det andra var mamma Mia i Malmö, de skickar till Karolinska mer vet jag inte. Tror de i Örebro skickade till USA.
Har du någon aning om vilket NIPT det var då och fetal fraktion?
Fler?
Fler?
Jag gjorde ett 2016 och det visade då på pojke och det blev det :)
Jag gjorde ett 2016 och det visade då på pojke och det blev det :)
Hej. Jag gjorde Nipt v 14. Är i v 18 nu, men RUL inbokat till 2/4 v20.
Vad jag förstod när jag pratade med fostermedicin på KS då räknar dom kromosomer under flera dygn. Så att det skulle vara fel på könet är väl extremt ovanligt..Möjligtvis att du enligt Nipt får en flicka för dom i sånt fall fått med kromosomer i från ditt DNA. Men där kan dom aldrig hitta pojk kromosomer i alla fall. Jag väntar en pojke den 5.e i ordningen. Kan återkomma efter RUL om det vart samma besked :)
Hej. Jag gjorde Nipt v 14. Är i v 18 nu, men RUL inbokat till 2/4 v20.
Vad jag förstod när jag pratade med fostermedicin på KS då räknar dom kromosomer under flera dygn. Så att det skulle vara fel på könet är väl extremt ovanligt..Möjligtvis att du enligt Nipt får en flicka för dom i sånt fall fått med kromosomer i från ditt DNA. Men där kan dom aldrig hitta pojk kromosomer i alla fall. Jag väntar en pojke den 5.e i ordningen. Kan återkomma efter RUL om det vart samma besked :)
Gjorde NIPT under 2017 som analyserades på Karolinska. Könet stämde.
Tack så mycket för era svar!
Fler som gjort NIPT och vill dela med sig?
Vad menas med fetal freaction? Och procenten?
Jag fick flicka 7,5% fattar inte vad den procenten är
Jag har gjort på dynamic code