• Anonym (badgirl)

älskarinna?

Varför lockar det förbjudna? Har ett kraftigt behov av att vara älskarinna även fast det är fel. Har aldrig riktigt haft chansen heller så vet inte hur jag skulle reagera om det verkligen blev så. Någon som vill dela med sig var erfarenheter?

• Svar på tråden älskarinna?
  • Oerhörd
    Anonym (sådär) skrev 2020-03-30 22:23:42 följande:

Japp jag har hört ditt resonemang kring otrohet i andra trådar och vet att du tyckler det är som att råka släppa en fjärt vid fel tillfälle.... men som du kanske märkt av responsen du alltid får i alla trådar så är det ju få som riktigt håller med dig om det.

Om jag är otrogen mot dig, och du misshandlar mig, så ringer vi polisen sen så kan de avgöra vems moral som är slirigast. Deal?
  • Anonym (Rånad, misshandlad och bedragen)
    Oerhörd skrev 2020-03-30 11:41:02 följande:
    Nej vet du vad! Det där är inte en rimlig reaktion på något alls. Jag hoppas innerligt att du får hjälp och stöd så att du kan komma tillrätta med dig själv. Beklagar att din partner inte var den du trodde.
    Rimlig reaktion eller inte? Vad har du för erfarenhet av det ena och det andra?

Jag har både blivit rånad och misshandlad, men det gjorde inte i närheten lika ont som att bli bedragen. Kunde jag backa tiden skulle jag välja rånad och misshandlad många gånger till bara för att slippa bli bedragen.
  • Anonym (sådär)
    Oerhörd skrev 2020-03-30 22:26:07 följande:
    Nu förstår jag verkligen inte. Jag motsätter mig våld och hot om våld. På vilket sätt är det inte sunt?
    Anonym (sådär) skrev 2020-03-30 19:24:54 följande:
    Exakt, jäkla märkligt att det ALLTID är den som blir bedragen som ska vara enorm förstående, agera klanderfritt och enormt vuxet, får på inget sätt vara arg eller tycka illa om någon för det är heeeelt oacceptabelt. Däremot är det helt ok att bedra sin partner eller knulla någon annans partner, då  finns det inga som helst krav på att agera vuxet utan det det fritt fram att göra lite som man vill och allt är ju bara "mänskligt" och måste accepteras rakt av utan sura miner.Tomte
    Oerhörd skrev 2020-03-30 22:31:24 följande:
    Om jag är otrogen mot dig, och du misshandlar mig, så ringer vi polisen sen så kan de avgöra vems moral som är slirigast. Deal?
    Moral och juridik går inte alltid hand i hand. Man kan bete sig som ett svin på många sätt utan att bryta mot någon lag.
  • Anonym (sådär)
    Oerhörd skrev 2020-03-30 22:31:24 följande:
    Nä, jag gillar inte att slå folk, inte ens såna som förtjänar det Flört

Jag har dock full förståelse för att någon kan flippa och göra något dumt i stundens hetta... vad är det du brukar säga... det är ju bara mänskligt?
    Och givetvis måste man ju ha förståelse för det, för vadå, det är ju bara mänskligt ju, det skulle kunna hända vem som helst... självklart bör ju allt bara förlåtas rakt av allt annat vore ju helfel. För inte kan man väl gå och hysa agg mot någon bara för att man fått stryk? I så fall måste man ju genast besöka psykolog.

Känner du igen resonemanget?
  • Fjäril kär
    Oerhörd skrev 2020-03-30 22:26:07 följande:

Nu förstår jag verkligen inte. Jag motsätter mig våld och hot om våld. På vilket sätt är det inte sunt?

Men skärp dig.. Du tror alltså bokstavligen att personen skulle ta till våld på riktigt?

Det finns väl oändligt många tillfällen då man är så arg, sårad och förbannad att man kastar ut sig ord i affekt i tex gräl, familjedrama, etc etc för att helt enkelt sätta ord på exakt hur det känns inom en.

Det betyder verkligen inte att man plötsligt gör slag i saken och gör verklighet av sina ilskna hot.
  • Oerhörd
    Fjäril kär skrev 2020-03-30 22:44:44 följande:

Men skärp dig.. Du tror alltså bokstavligen att personen skulle ta till våld på riktigt?

Det finns väl oändligt många tillfällen då man är så arg, sårad och förbannad att man kastar ut sig ord i affekt i tex gräl, familjedrama, etc etc för att helt enkelt sätta ord på exakt hur det känns inom en.

Det betyder verkligen inte att man plötsligt gör slag i saken och gör verklighet av sina ilskna hot.

Om jag sagt något dumt i affekt brukar jag be om ursäkt, inte försöka försvara det som rimligt.
  • Fjäril kär
    Oerhörd skrev 2020-04-01 14:23:07 följande:

Om jag sagt något dumt i affekt brukar jag be om ursäkt, inte försöka försvara det som rimligt.

men man kan också fortfarande känna det man sa. Jag kan fortfarande tycka att en person förtjänar ett kok stryk för att hen sårade mig så oändligt mycket. Även om jag uttryckte mig i affekt.
  • Oerhörd
    Fjäril kär skrev 2020-04-01 14:44:16 följande:

men man kan också fortfarande känna det man sa. Jag kan fortfarande tycka att en person förtjänar ett kok stryk för att hen sårade mig så oändligt mycket. Även om jag uttryckte mig i affekt.

Det är klart du kan känna vad du vill. Kvarstår att du varken har lov att hota eller bruka våld mot någon. Inte jag som har hittat på reglerna, de är lagstadgade.
  • Fjäril kär
    Oerhörd skrev 2020-04-03 00:03:33 följande:

Det är klart du kan känna vad du vill. Kvarstår att du varken har lov att hota eller bruka våld mot någon. Inte jag som har hittat på reglerna, de är lagstadgade.

Skrev jag det?

Att jag eller någon annan tycker att nån borde få stryk är inte samma sak som att faktiskt göra det. Den skillnaden fattar väl du också?

Signaturen Oerhörd kan väl bjuda in TS till sin make, de lever ju ändå i ett öppet förhållande. Då får TS sitt sex, Oerhörds make får knulla lite, och ingen blir sårad.

Win-win-win!

• Oerhörd
    Anonym (Rånad, misshandlad och bedragen) skrev 2020-04-03 10:18:51 följande:

Signaturen Oerhörd kan väl bjuda in TS till sin make, de lever ju ändå i ett öppet förhållande. Då får TS sitt sex, Oerhörds make får knulla lite, och ingen blir sårad.

Win-win-win!

Låter toppenbra :)
  • Oerhörd
    Fjäril kär skrev 2020-04-03 07:01:38 följande:

Skrev jag det?

Att jag eller någon annan tycker att nån borde få stryk är inte samma sak som att faktiskt göra det. Den skillnaden fattar väl du också?

Nej, du skrev inte det för du brukar vara klok och sansad för allt vad jag kunnat se, och rätt vänlig också. Men den personen jag svarade skrev så.
Svar på tråden älskarinna?