• Anonym (Kämpar)

    Återuppbygga förhållande efter otrohet

    Det skrivs mycket om otrohet och hur man ska kasta ut den som har varit otrogen. Jag undrar om det finns någon här som har valt att fortsätta tillsammans efter en otrohet och faktiskt lyckats. 

    Jag är verkligen inte intresserad av hur jag ska kasta ut svinet och andra liknande åsikter/kommentarer för det är inte där jag är. Jag och min partner har gått genom hela otroheten och jag vet vad jag tycker, tänker, känner och vad jag anser om sanningshalten av det han har berättat för mig. Så den delen behöver vi inte ge oss in på.

    Om det finns de som har lyckats lappa ihop sitt förhållande får ni gärna skriva hur ni gjorde. 

    Det är väldigt lätt att hitta hur folk separerar efter en otrohet men inte hur de väljer att förlåta och bygga upp förhållandet igen. 

  • Svar på tråden Återuppbygga förhållande efter otrohet
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-09 14:12:42 följande:
    Du är fri att ha din egen åsikt.
    Du frågar hur jag mår men inget tyder på att du egentligen bryr dig det minsta om hur jag mår, eller hur?

    Om du är äkta och genuint intresserad av hur jag mår så framgår det ganska bra i mina tidigare inlägg.
    Om du är genuin i din undran så får du gärna berätta något som anknyter till trådstarten och gärna berätta om hur du själv mår. Fråga sedan gärna igen hur jag mår, om du har ett äkta intresse, så ska jag gärna samtala med dig om hur vi båda mår och utveckla det vidare, då allra helst att du väljer skriva något som anknyter till trådens ämne.
    kan ju beror på att varken du eller TS heller haft någon genuint intresse av att höra något annat än det man vill höra och gått till attack på allt och alla som inte håller med. Hur har du tänkt dig att få genuina svar så? Är genuint alltid detsamma som medhåll för dig?
  • Anonym (Från katastrof till fantastiskt)
    Anonym (jaha) skrev 2020-04-09 16:42:27 följande:
    kan ju beror på att varken du eller TS heller haft någon genuint intresse av att höra något annat än det man vill höra och gått till attack på allt och alla som inte håller med. Hur har du tänkt dig att få genuina svar så? Är genuint alltid detsamma som medhåll för dig?
    Förlåt TS och alla ni andra i tråden, för att jag och denne (jaha) har tagit allt för mycket utrymme i tråden med något som kanske mest kan liknas vid bara dravel?

    Jag är öppen för fortsatt diskussion med TS och andra i tråden, om någon önskar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-13 13:50:28 följande:
    Förlåt TS och alla ni andra i tråden, för att jag och denne (jaha) har tagit allt för mycket utrymme i tråden med något som kanske mest kan liknas vid bara dravel?

    Jag är öppen för fortsatt diskussion med TS och andra i tråden, om någon önskar.
    Haha, snacka om att säga emot dig själv, först gnäller du om att jag "tar upp för mycket utrymme i tråden" och sen säger du att du är öppen för diskussion.... du är inte det minsta öppen för diskussion, det enda du är öppen för är medhåll och klappa rygg på varandra. Du verkar vara livrädd för all slags ifrågasättande,

    Jag håller med Sandrasöt88. du verkar inte må bra, för hade du gjort det så hade du du inte varit så rädd som du är. Det verkar som att ditt sätt att lösa din mans otorhet var att stoppa huvudet djupt ner i sanden och övertyga dig själv om att allt är bra och är livrädd för allt som kan sticka hål på bubblan.... i så fall är det djupt tragisk för då har du flytt in i en fantasivärld och verkligen låtit en otrohet förändra dig i grunden.

    Men visst, vill ni stoppa huvudet i sanden och uppmuntra varandra att leva i fantasibubblor så är det upp till er.

    Bye bye....
  • Anonym (Från katastrof till fantastiskt)
    Anonym (jaha) skrev 2020-04-13 16:45:04 följande:
    Haha, snacka om att säga emot dig själv, först gnäller du om att jag "tar upp för mycket utrymme i tråden" och sen säger du att du är öppen för diskussion.... du är inte det minsta öppen för diskussion, det enda du är öppen för är medhåll och klappa rygg på varandra. Du verkar vara livrädd för all slags ifrågasättande,

    Jag håller med Sandrasöt88. du verkar inte må bra, för hade du gjort det så hade du du inte varit så rädd som du är. Det verkar som att ditt sätt att lösa din mans otorhet var att stoppa huvudet djupt ner i sanden och övertyga dig själv om att allt är bra och är livrädd för allt som kan sticka hål på bubblan.... i så fall är det djupt tragisk för då har du flytt in i en fantasivärld och verkligen låtit en otrohet förändra dig i grunden.

    Men visst, vill ni stoppa huvudet i sanden och uppmuntra varandra att leva i fantasibubblor så är det upp till er.

    Bye bye....
    "Jag är öppen för fortsatt diskussion med TS och andra i tråden, om någon önskar."
    De flesta (alla andra än du?) klarar nog förstå vad jag menar, men för din skull ska jag givetvis förtydliga:
    Med "TS och andra" avser jag TS och andra än du (jaha).
    Du och jag har inte längre något vettigt att säga till varandra.
    Om du och jag skulle fortsätta diskutera så tycker jag bara att vi fortsätter förstöra tråden, vilket vi ju uppenbarligen redan har gjort, eftersom ingen annan har kommit med något inlägg.
    Jag ber återigen TS och övriga i tråden om ursäkt för min del i detta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-14 11:04:36 följande:
    "Jag är öppen för fortsatt diskussion med TS och andra i tråden, om någon önskar."
    De flesta (alla andra än du?) klarar nog förstå vad jag menar, men för din skull ska jag givetvis förtydliga:
    Med "TS och andra" avser jag TS och andra än du (jaha).
    Du och jag har inte längre något vettigt att säga till varandra.
    Om du och jag skulle fortsätta diskutera så tycker jag bara att vi fortsätter förstöra tråden, vilket vi ju uppenbarligen redan har gjort, eftersom ingen annan har kommit med något inlägg.
    Jag ber återigen TS och övriga i tråden om ursäkt för min del i detta.
    Ja eftersom din definition av "vettigt" betyder medhåll, det är liksom allt du klarar av eller vill höra. Allt annat vill du inte diskutera, och då kan du inte påstå att du vill föra en "saklig diskussion", för en ensidig diskussion där man censurerar bort allt som inte stämmer med man vill höra kan inte kallas saklig.

    Att påstå att alla som inte ger er medhåll "förstör tråden" är bara ett lite finare sätt att be alla som inte tycker som ni hålla tyst.

    Men som sagt, du och TS verkar bara vilja och bygga upp fantasibubblor så då får ni ha det så...jag lämnar tråden.
  • Anonym (Jag är trådstartaren kämpar)

    Fick byta inlogg till familjeliv. Lång historia.

    Det har gått några år nu. Jag lever tillsammans med samma man. har under dessa år varit i terapi. Haft oändliga samtal tillsammans. Och jag är lycklig!
    Den mannen har vänt ut och in på sig för att rädda oss och laga det han har förstört. Jag älskar honom, han älskar mig och vi arbetar dagligen på vår relation för att inte försumma den. 

    Många här skrev en gång otrogen alltid otrogen, nej det tror jag inte på. Det beror på personen ifråga, gäller inte alla. 

    Någon skrev att jag kommer att få leva med vetskapen att det kan hända igen. News flash!! Det kan hända i vilken relation som helst!! Ny partner kan också svika.....

  • Anonym (Engelska)
    Anonym (Jag är trådstartaren kämpar) skrev 2023-06-05 16:31:36 följande:

    Fick byta inlogg till familjeliv. Lång historia.

    Det har gått några år nu. Jag lever tillsammans med samma man. har under dessa år varit i terapi. Haft oändliga samtal tillsammans. Och jag är lycklig!
    Den mannen har vänt ut och in på sig för att rädda oss och laga det han har förstört. Jag älskar honom, han älskar mig och vi arbetar dagligen på vår relation för att inte försumma den. 

    Många här skrev en gång otrogen alltid otrogen, nej det tror jag inte på. Det beror på personen ifråga, gäller inte alla. 

    Någon skrev att jag kommer att få leva med vetskapen att det kan hända igen. News flash!! Det kan hända i vilken relation som helst!! Ny partner kan också svika.....


    Stort grattis att det lyckades för er.
    Det gjorde det inte för mig. Det tar två att jobba på det, och när den som otrogen inte vill, då lyckas det inte. 
  • Anonym (Viv)

    Vi. 


    Vi har. 


    Jag har gått vidare, vi gifte oss och fick fler barn. 


    Men jag har aldrig förlåtit. Inte på riktigt och det har hängt över oss som ett mörkt moln. 


    Om jag fick spola tillbaka tiden (och ändå få behålla mina fina ungar) hade jag inte fortsatt relationen. Det är för svårt och för smärtsamt. Att hata någon under så många år för att försöka komma ut på andra sidan. 


    vissa lyckas. Jag känner en som blev 100 gånger lyckligare och relationen blommade totalt. fråga mig inte hur. Men de gjorde det. 


    Vi gick bara vidare. Långsamt långsamt långsamt tills det inte gjorde lika ont längre. Tills det bara blir ett minne av att något hänt någon gång i livet. Men det tog 3 år av smärta, svartsjuka, misstänksamhet, familjerådgivning, kbt och gud vet vad? 


    Önskar jag hade solskenshistorian du söker. Men att t sig ur en otrohet och komma ut på andra sidan är inte som att förlåta vilket svek som helst. 

  • Anonym (Engelska)
    Anonym (Viv) skrev 2023-06-05 21:57:41 följande:

    Vi. 


    Vi har. 


    Jag har gått vidare, vi gifte oss och fick fler barn. 


    Men jag har aldrig förlåtit. Inte på riktigt och det har hängt över oss som ett mörkt moln. 


    Om jag fick spola tillbaka tiden (och ändå få behålla mina fina ungar) hade jag inte fortsatt relationen. Det är för svårt och för smärtsamt. Att hata någon under så många år för att försöka komma ut på andra sidan. 


    vissa lyckas. Jag känner en som blev 100 gånger lyckligare och relationen blommade totalt. fråga mig inte hur. Men de gjorde det. 


    Vi gick bara vidare. Långsamt långsamt långsamt tills det inte gjorde lika ont längre. Tills det bara blir ett minne av att något hänt någon gång i livet. Men det tog 3 år av smärta, svartsjuka, misstänksamhet, familjerådgivning, kbt och gud vet vad? 


    Önskar jag hade solskenshistorian du söker. Men att t sig ur en otrohet och komma ut på andra sidan är inte som att förlåta vilket svek som helst. 


    Det så bra sagt. Det svek är så svårt 
  • Anonym (Jag är trådstartaren kämpar)
    Anonym (Engelska) skrev 2023-06-05 18:06:27 följande:
    Stort grattis att det lyckades för er.
    Det gjorde det inte för mig. Det tar två att jobba på det, och när den som otrogen inte vill, då lyckas det inte. 
    Ja, du har helt rätt, det krävs att båda är engagerade och vill. Den som har varit otrogen måste dock göra ett ännu större jobb och är man inte beredd att göra det så går det inte. 
    Jag beklagar traumat du fick gå genom
  • Anonym (Jag är trådstartaren kämpar)
    Anonym (Viv) skrev 2023-06-05 21:57:41 följande:

    Vi. 


    Vi har. 


    Jag har gått vidare, vi gifte oss och fick fler barn. 


    Men jag har aldrig förlåtit. Inte på riktigt och det har hängt över oss som ett mörkt moln. 


    Om jag fick spola tillbaka tiden (och ändå få behålla mina fina ungar) hade jag inte fortsatt relationen. Det är för svårt och för smärtsamt. Att hata någon under så många år för att försöka komma ut på andra sidan. 


    vissa lyckas. Jag känner en som blev 100 gånger lyckligare och relationen blommade totalt. fråga mig inte hur. Men de gjorde det. 


    Vi gick bara vidare. Långsamt långsamt långsamt tills det inte gjorde lika ont längre. Tills det bara blir ett minne av att något hänt någon gång i livet. Men det tog 3 år av smärta, svartsjuka, misstänksamhet, familjerådgivning, kbt och gud vet vad? 


    Önskar jag hade solskenshistorian du söker. Men att t sig ur en otrohet och komma ut på andra sidan är inte som att förlåta vilket svek som helst. 


    Det har gått tre år för oss nu. Och vi har gått vidare - tillsammans. Jag ångrar inte att jag valde att stanna och "göra jobbet" och han ångrar inte att han valde att kämpa för oss. Han ångrar djupt det han utsatte mig för. Det är ärr som aldrig kommer att läka - mest hos honom faktiskt. Jag har förlåtit men han har inte förlåtit sig själv. 

    Det förhållande vi har idag kan jag inte beskriva rättvist. Kommunikationen är så mycket bättre. Det är så mycket som vi har valt att arbeta med för att komma dit där vi är idag. Han har hjälpt mig att bearbeta trauma från min barndom som jag inte har kunnat hantera förr. Han följde med till terapeuten för att jag skulle få det där extra stödet. Det hade aldrig hänt innan. 

    Jag önskar att jag hade sluppit all smärta och sluppit bli utsatt för det här sveket. Men vi hade nog varit skilda om inte den här jätte skit krisen hade hänt. 
Svar på tråden Återuppbygga förhållande efter otrohet