• Anonym (Trött­)
    Sun 5 Apr 2020 10:30
    2581 visningar
    24 svar
    -2
    24
    2581

    Orkar inte med min tjej

    Jag orkar inte med min tjej längre....

    Hon sköter allt i hemmet, för hon är kvinna o dessutom föräldrarledig så det är hennes jobb. Vi har en bebis som hon får sköta allt med eftersom vi kom överens om att hon skulle ta det mesta ansvaret. Nu gnäller hon för att hon inte tycker jag hjälper till. Jag hänvisar till vår överenskommelse men hon menar på att hon skulle ta det mesta ansvaret och inte allt. På 8 månader har jag bytt 10 blöjor och matat.. Tjaa.. Kanske 15-20ggr o ändå gnäller hon. Jag sitter såklart o gosar o bussar bebisen sålänge bebisen är still, men är det gnäll eller nått får min tjej ta över, det va ju hon som ville ha bebisen.

    Hon gnäller om att det är synd om bebisen för att den behöver ju bli omskött av mig som pappa med. Men jag menar på att bebisen fattar inte så det räcker att jag börjar ta ansvar när bebis börjar förstå mer dvs runt 1,5-2års åldern.

    Nu är jag permitterad från jobbet pga corona. Det betyder att jag hinner med mina hobbies som jag missat pga arbete. Min tjej gnäller då o tycker det är bättre jag tar igen tid med bebisen eftersom den tiden aldrig kommer igen...

    Har sagt att slutar hon inte gnälla får vi göra slut. Men då menar hon på att vi ska skriva över all vårdnad på henne o att jag inte ska träffa bebis så mycket. Jag vill ha varannan vecka. Hon menar att jag tar ju inte hand om bebis nu så det kommer jag ju inte göra sen heller, men jag sa att det kommer jag visst för då är jag ju tvungen till det.

    SNÄLLA SÄG MIG VEM SOM HAR RÄTT??

  • Svar på tråden Orkar inte med min tjej
  • Sun 5 Apr 2020 11:20
    #11

    Jag har från dag 1 tagit hand om hans barn precis som om de vore mina. Köra till o från skola, hämta på skola, lämna hämta hos vänner, lagat mat till dem VARJE dag, åkt iväg på utflykter bara jag o barnen nät han har jobbat, följt med till tandläkaren osv osv. Men han anser att det va ju ett val jag gjorde. Jag valde ju att ta hand om hans barn, o han menar på att jag får "skylla mig själv" nu när han inte vill ta hand om bebisen så mycket.

  • Kusine­n
    Sun 5 Apr 2020 11:27
    #12
    Anonym (Trött) skrev 2020-04-05 10:51:07 följande:

    Nä helt ärligt. Det här är inget trolleri..

    Det är jag, tjejen som skrivit detta men vinklat det från hans håll. För precis så här är det o jag undrar om jag verkligen har så fel i mitt gnällande.


    Du har nog fel i att han resonerar exakt så, även om det kan framstå så i praktiken.

    Har du sagt till honom hur du upplever det?

    Varför i hela friden skapade ni en överenskommelse innan ni skaffade barn om att du skulle ta det mesta av ansvaret för barnet? Och det utan att specifiera vad det innebär? Ni får nog sätta er ned och omförhandla och vara väldigt tydliga med vad ni vill och vem som ska göra vad mer exakt. Gör en fördelning som gäller nu när han är hemma så kan ni göra om igen när ha börjar arbeta.
  • Kusine­n
    Sun 5 Apr 2020 11:29
    #13
    Anonym (Trött) skrev 2020-04-05 11:04:34 följande:

    Självklart vill jag rädda. Jag vill inte splitta upp familjen, det är det sista jag vill. Han har barn sedan innan.. Som kommer varannan vecka, de tar han hand om utan problem. För dem ville han ju ha. Bebisen som får ytterst med uppmärksamhet ena veckan, får absolut ingenting veckan då de andra barnen är här. För ett av hans tidigare barn är såå uppmärksamhetskrävande o måste göra allt tillsammans med pappa.

    Ja jag blir jävligt bitter när det är såhär o framförallt ledsen.


    Ja barn är och ska vara uppmärksamhetskrävande. Men det gäller förstås alla ens barn.
  • Sun 5 Apr 2020 11:33
    #14

    Kusinen

    Han hade barn sedan innan o kände sig nöjd. Jag ville ha barn. Jag sa till han att vill du inte ha så får vi dela på oss för jag vill ha. Då sa han att han kan tänka sig skaffa ett barn till men att jag skulle ta mesta ansvaret. Ja sa jag, det är ju ganska givet att det blir så iom att jag är föräldrarledig, ammar osv. Jag va också noga med att tala om att inte särbehandla barnen o det skulle han såklart inte göra. Men det är precis det han gör.

  • Sun 5 Apr 2020 11:36
    #15

    Jo givetvis. Barn är uppmärksamhetskrävande. Men ena barnet ska spela med pappa, pappa ska titta på när han själv spelar, de ska vara ute ihop, pappa tar maten till honom, pappa brer smörgås till honom, barnet är 9 år. Pappa o det barnet sitter fast i varandra.

    Men bebisen kan han spendera 5 minuter med. Det behövs ju inte längre tid för bebisen fattar ju ändå inte... Enligt honom.

  • Kusine­n
    Sun 5 Apr 2020 11:39
    #16
    äpplepäronbanan skrev 2020-04-05 11:36:01 följande:

    Jo givetvis. Barn är uppmärksamhetskrävande. Men ena barnet ska spela med pappa, pappa ska titta på när han själv spelar, de ska vara ute ihop, pappa tar maten till honom, pappa brer smörgås till honom, barnet är 9 år. Pappa o det barnet sitter fast i varandra.

    Men bebisen kan han spendera 5 minuter med. Det behövs ju inte längre tid för bebisen fattar ju ändå inte... Enligt honom.


    Han låter inte alls intresserad och engagerad i sitt yngsta barn. Engagerade föräldrar klarar att visa intresse för två eller tre eller ännu fler uppmärksamhetskrävande barn.

    Jättetråkigt för dig och den lille. Tror du att det finns chans att han öndrar sig? Vad tänker du göra annars?
  • Sun 5 Apr 2020 11:53
    #17

    Jag vet inte alls hur jag ska göra. Det är mycket andra (negativa) händelser som spelar stor roll. Men vi säger man delar på sig. Hur löser man ens det med bebisen. Jag hade ju mer än gärna haft bebis 100 % men bebis måste ju få träffa sin pappa. Men om han inte tar något ansvar nu vem säger att han kommer göra det sen? Bebisen kommer ju alltid komma efter hans andra barn.

  • Sun 5 Apr 2020 12:03
    #18

    Bebisen satt i halsen en gång. Jag blev skitorolig o försökte hjälpa bebis. Ropade på bebisens pappa o sa att han skulle komma för bebisen hade satt i halsen.

    Då svarar han: vad fan ska jag göra åt det, jag duschar. Det är ju du som matar bebisen.

    Sen hörde jag han sucka o ba: asså så jävla trög

    Jag blir så ledsen

  • Kusine­n
    Sun 5 Apr 2020 12:56
    #19
    äpplepäronbanan skrev 2020-04-05 11:53:39 följande:

    Jag vet inte alls hur jag ska göra. Det är mycket andra (negativa) händelser som spelar stor roll. Men vi säger man delar på sig. Hur löser man ens det med bebisen. Jag hade ju mer än gärna haft bebis 100 % men bebis måste ju få träffa sin pappa. Men om han inte tar något ansvar nu vem säger att han kommer göra det sen? Bebisen kommer ju alltid komma efter hans andra barn.


    Sök nån form av rådgivning så att du får prata igenom din situation och dina alternativ. Det är så gott som alltid bra att bolla med någon annan för att kunna reda ut sina egna tankar.

    Om du väljer att separera är det ju ditt ansvar att ta hand om barnet på ett bra sätt och inþe motverka barnets umgönge med papan. Utifrån hur han agerar nu lutar det ju inte åt att det blir konflikt om vem som ska vara boendeförälder i alla fall. Hans ansvar få han ta själv och det hjälper nog inte så mycket att spekulera i hur närvarande han kommer välja att vara. Du får anpassa dig efter det allt eftersom och vara noga med att ha nedakrivna överenskommelser kri g umgänge osv. Men det är ju mycket att fundera på innan ni eventuellt hamnar där.
  • Sun 5 Apr 2020 13:48
    #20

    Ironi?

  • Sun 5 Apr 2020 14:39
    #21

    Nej det är inte ironi. Det är på riktigt, tyvärr.. Jag vet inte varför tråden förflyttades till ironi & satir

  • Mon 6 Apr 2020 08:39
    #22

    Är du helt tappad bakom ett tåg!

    Alltså sorry men antingen så är detta bara ett skämt eller är du verkligen en sån dum mansgris?

    Varför är du ihop med henne??

    Kom inte å säg att du älska henne eller barnet för du älskar bara sig själv.

    Så varför slösa du hennes tid?

  • GGN
    Mon 6 Apr 2020 13:25
    #23
    Anonym (Trött) skrev 2020-04-05 11:10:32 följande:

    Och jag tänker dessutom... Om vi skulle dela på oss. Då kommer säkert bebisen va hos honom den veckan han har de andra barnen. O då kommer ju inte bebis få vara i skymundan. Är skiträdd för det. O just inställningen: ja men delar vi på oss kommr jag ju ta hand bebisen, då är jag ju så illa tvungen


    Nej, han kommer INTE få ha bebisen varannan vecka. Never.

    Jag tycker du ska ringa soc redan nu och rådfråga.

    Har du tillräckligt med föräldradagar?
  • Mon 6 Apr 2020 13:37
    #24

    Han har gett alla sina dagar till mig. Men jag blir så ledsen på detta. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Svar på tråden Orkar inte med min tjej