Inlägg från: äpplepäronbanan |Visa alla inlägg
  • äpplepäronbanan

Orkar inte med min tjej

Jag har från dag 1 tagit hand om hans barn precis som om de vore mina. Köra till o från skola, hämta på skola, lämna hämta hos vänner, lagat mat till dem VARJE dag, åkt iväg på utflykter bara jag o barnen nät han har jobbat, följt med till tandläkaren osv osv. Men han anser att det va ju ett val jag gjorde. Jag valde ju att ta hand om hans barn, o han menar på att jag får "skylla mig själv" nu när han inte vill ta hand om bebisen så mycket.

• äpplepäronbanan

Kusinen

Han hade barn sedan innan o kände sig nöjd. Jag ville ha barn. Jag sa till han att vill du inte ha så får vi dela på oss för jag vill ha. Då sa han att han kan tänka sig skaffa ett barn till men att jag skulle ta mesta ansvaret. Ja sa jag, det är ju ganska givet att det blir så iom att jag är föräldrarledig, ammar osv. Jag va också noga med att tala om att inte särbehandla barnen o det skulle han såklart inte göra. Men det är precis det han gör.

• äpplepäronbanan

Jo givetvis. Barn är uppmärksamhetskrävande. Men ena barnet ska spela med pappa, pappa ska titta på när han själv spelar, de ska vara ute ihop, pappa tar maten till honom, pappa brer smörgås till honom, barnet är 9 år. Pappa o det barnet sitter fast i varandra.

Men bebisen kan han spendera 5 minuter med. Det behövs ju inte längre tid för bebisen fattar ju ändå inte... Enligt honom.

• äpplepäronbanan

Jag vet inte alls hur jag ska göra. Det är mycket andra (negativa) händelser som spelar stor roll. Men vi säger man delar på sig. Hur löser man ens det med bebisen. Jag hade ju mer än gärna haft bebis 100 % men bebis måste ju få träffa sin pappa. Men om han inte tar något ansvar nu vem säger att han kommer göra det sen? Bebisen kommer ju alltid komma efter hans andra barn.

• äpplepäronbanan

Bebisen satt i halsen en gång. Jag blev skitorolig o försökte hjälpa bebis. Ropade på bebisens pappa o sa att han skulle komma för bebisen hade satt i halsen.

Då svarar han: vad fan ska jag göra åt det, jag duschar. Det är ju du som matar bebisen.

Sen hörde jag han sucka o ba: asså så jävla trög

Jag blir så ledsen

Svar på tråden Orkar inte med min tjej