Vad tycker ni om märkesväskor?
Anser ni att märkesväskor är opersonliga då många använder de ?
Finns många av de som syns på stor mängd av oss kvinnor,
Som att alla har de. En klädkod.
Gillar ni märkesväskor?
Gillar ni märkesväskor?
Jag gillar och har enbart så kallade märkesväskor. Förstår inte varför det skulle vara opersonligt då inte alla har exakt samma väska?
Vill oftast ha en diskret väska utan en massa blaff-märken, onödigt att dra till sig alla tjuvars uppmärksamhet. Byter ibland ut vigselringen när jag reser, till en enklare resering.
Har hellre en fin plånbok i så fall i den diskreta väskan.
Men det hade varit fab att gå på gala eller bal med en Judith Leiber-clutch någon gång. Helst vintage...
*drömmer*
Själv skulle jag aldrig någonsin lägga pengar på en dyr märkesväska, men så lägger jag ju inte märke till om någon annan går runt med en sån heller. Jag har helt enkelt noll intresse för märken!
Gillar ni märkesväskor?
Gillar ni märkesväskor?
Det är inget för mig, iaf inte för märkets skull. Däremot har jag en gång köpt en "dyrare" väska när en affär skulle stänga ner och hade halva priset på allt. Jag tror jag betalade 1,7 för den. Den var äkta mocka, precis rätt storlek och precis i min smak. Inget känt märke vad jag vet, inte för att jag har sån koll. Men den väskan hänger med än, 10 år senare och börjar först nu se lite torr ut i lädret på handtaget, men jag har heller inte någonsin smort in den eller något. Så jag ser absolut värdet i att betala lite mer för kvalité.
Vill oftast ha en diskret väska utan en massa blaff-märken, onödigt att dra till sig alla tjuvars uppmärksamhet. Byter ibland ut vigselringen när jag reser, till en enklare resering.
Men det hade varit fab att gå på gala eller bal med en Judith Leiber-clutch någon gång. Helst vintage...
*drömmer*
*drömmer*
Katt:
Ja nu händer inte ett skvatt så då kan det kvitta helt.
Men nej, jag springer inte runt med innefolket, kan få ihop 2-3 baler på ett år max och min man vill inte alltid heller. På sin höjd en teaterpremiär i London.
Så det vore roligt att gå på någon större fest där man har anledning att ta ut svängarna lite. Därav kommentaren "drömmer"...
Gillar ni märkesväskor?
Många stora praktiska väskor görs utan blixtlås numer.
Då är ju sina saker heIt oskyddade. Varför han man slutat med blixtlås?
Jag har aldrig förstått varför man lägger så mycket mer pengar bara för att det är ett visst märke. Kvalité, etisk tillverkning och miljövänligt förstår jag. Men lägga lika mycket pengar på en väska som man kan få en resa eller bil för kommer jag aldrig fatta. Tänker så om allt som är onödigt dyrt, att det är slöseri från den personens sida. Men alla gör som de själva vill, bara mina tankar.
Jag har aldrig förstått varför man lägger så mycket mer pengar bara för att det är ett visst märke. Kvalité, etisk tillverkning och miljövänligt förstår jag. Men lägga lika mycket pengar på en väska som man kan få en resa eller bil för kommer jag aldrig fatta. Tänker så om allt som är onödigt dyrt, att det är slöseri från den personens sida. Men alla gör som de själva vill, bara mina tankar.