Themis skrev 2020-04-25 19:13:13 följande:
Nej jag gillar också väskor som har ett rimligt stort lås med märke, som du säger går det knappt att undvika. Men en handväska som ska med mig på resa bör i första hand vara diskret och rymlig.
Skillnad om man bara ska åka taxi till en fest och sen hem eller om man ska knalla omkring i stora städer ute i världen.
Min ring är väldigt bekväm så inga problem att ha den hemma eller sova med den, tar bara av den om jag grovstädar eller ska leka hantverkare. Smycken är min värsta last så ibland luftar jag dem på jobbet men det är nästan bara karlar där så de begriper oftast inte vad det är de ser. Om någon skulle fråga så berättar jag.
Klockor håller jag mer rimliga i pris, även om jag gillar dem också och har några stycken.
Men egentligen är allt det där ganska oviktigt så jag försöker gradvis vänja mig av med det. Fast lyckas inte helt.
Jag tycker att det är trist att alla märkesväskor/kläder envisas med att märket är väl synligt även när det är som mest diskret. Tänkte inte om ringen var bekväm utan mer på uppmärksamhet även hemma i Sverige. Jag var lite otydlig i hur jag uttryckte mig. Kul att du gillar smycken. Vad menar du att du försöker vänja dig av med och varför? Livet är kort så man ska ha och använda saker som gör en glad.