• Anonym574

    Hur berättar jag för min mamma om min kille?

    Hej, jag är ej tjej som är 16 år och jag håller på med en kille men vet inte hur jag ska berätta det för min mamma. Grejen är den att han är 6 år äldre än mig och därav vet jag inte hur jag ska berätta utan att hon förbjuder mig från att träffa honom. Känner att det är dags att berätta men vet som sagt inte hur, tacksam för tips mvh

  • Svar på tråden Hur berättar jag för min mamma om min kille?
  • Lena08

    Du säger att han är 6 år äldre. Det är ingenting. Varför skämmas? Jag var gift med en kille som var 17 år äldre.

  • Themis

    Förebygg sånt som kan oroa henne. Tänk igenom vem du är för honom och vad du vet.

    Vad gör han- har han jobb, är han student?

    Var bor han- med andra eller själv? Kan du hamna i en situation där du blir tvingad till saker du inte vill utan att någon annan kan ingripa?

    Vad gör ni när ni träffas- festar, fixar middag hemma, ser på film ??
    Hur skyddar ni er mot graviditet?

    Har du träffat hans vänner- hur är de, vad gör de?
    Har du träffat hans föräldrar- hur är de, vad gör de?

    Allt sånt kan hjälpa till att övertyga henne om att du inte bara är en naiv liten tjej som blir utnyttjad och sedan dumpad. Visa att du har tänkt igenom läget.

    Och undvik att gå med på intima foton/film på dig för du vet aldrig vad han gör med det när det tar slut. Ha kul ihop men var medveten om att det är väldigt få personer som hittar sin partner-för-livet när de är vare sig 16 eller 22.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
Svar på tråden Hur berättar jag för min mamma om min kille?