• duanto

    Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?

    Dejtingsidor, hur ska jag som kille/man på drygt 50 år bete mig för att lyckas hitta en jämnårig tjej där? Är van vid hur det gick till förr med att skriva brev och vänta 1-2 veckor på svar. Funkar ju rätt annorlunda nu?


     


    Hur får jag bäst kontakt med de få tjejer som verkar intressanta? Känns som om killar sällan blir kontaktade av tjejer men att däremot tjejerna blir överösta av meddelanden, är det så?


     


    Vad ska jag skriva i meddelanden för att väcka ett första intresse? Kort och opersonligt eller långt och utlämnande? Ska jag ge komplimanger och skriva om vad jag uppskattar hos den jag skriver till eller ska jag skriva mer om mig och vem jag är? Eller ska jag bara vänta på att någon hör av sig till mig?


     


    Sedan är det väl en fördel med en bra profiltext också. Vad är bäst där, att beskriva sig själv så mycket som möjligt eller är det bättre att skriva om egenskaper hos den man vill träffa? Risken är ju också att man skrämmer iväg många om man är för detaljerad om sig själv och vad man letar efter, men samtidigt har i alla fall jag rätt specifika önskemål om vem jag vill leva med. Men det är kanske fel med för mycket krav?


     


    Jag gillar själv att vara ute i naturen året runt och vill vara det mycket mer än jag är nu som ensamstående. Vill leva ett aktivt liv med den jag träffar, träna ihop, kanske köra vasaloppet 45 ihop, paddla kajak, tälta i skogen, fjällvandring m.m. Jag har ett bra jobb och bra ekonomi, även om jag är rätt sparsam av mig. Är lagom social och ser väl rätt okey ut tror jag.


     


    Men sedan har man ju sina dåliga sidor också. Jag är rätt smal med smala armar, väger bara 63 kg och är 180 cm lång. Tål inte gluten, är väldigt känslig. Har haft cancer och opererat bort delar av tjocktarmen vilket gör att jag är känslig för magproblem och därmed inte längre vill resa till alltför avlägsna platser på jorden, håller mig helst i Norden. Har inte heller många vänner jag umgås med utanför jobbet. Sedan hade jag nog rätt tydliga drag av Aspergers syndrom när jag var yngre men känner inte att jag har stora problem av det nu som vuxen även om det säkert fortfarande skiner igenom ibland. Är ju ingen av dessa dåliga sidor jag direkt vill skylta med men som ändå har stor betydelse i hur jag uppfattas.


     


    Någon som har några bra tips om hur jag ska lyckas hitta någon? Vad ska jag göra och vad ska jag absolut inte göra? Eller är det rätt kört för mig?

  • Svar på tråden Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?
  • AnnaZL
    elalaroné skrev 2020-10-30 15:04:54 följande:

    och så vidare. Sälj in det.  Vad är fördelen att dejta äldre kvinnor? Om det är det du vill, säg det! Ge komplimanger i din profiltext med sortens kvinna du söker! Äldre kvinnor VET redan deras begränsningar som gör de mindre attraktiva kanske för många: kan inte få barn (om man vill bilda kärnfamilj) och så. 


    Nu var TS intresserad av jämnåriga, inte äldre, men han kanske blir inspirerad att tänka om av dessa tips.
  • Anonym (DanielH)

    Jag har läst att kvinnor inte vill få komplimanger från män, om det handlar om utseendet. Men när man inte har träffats, och bara skriver med varann, ska man ge henne komplimanger för att hon verkar rolig, eller något hon pysslar med på fritiden, som kanske imponerar?

  • Anonym (Var ditt charmigaste och mest attraktiva JAG)
    Anonym (DanielH) skrev 2020-12-12 09:18:30 följande:

    Jag har läst att kvinnor inte vill få komplimanger från män, om det handlar om utseendet. Men när man inte har träffats, och bara skriver med varann, ska man ge henne komplimanger för att hon verkar rolig, eller något hon pysslar med på fritiden, som kanske imponerar?


    Man vill ABSOLUT INTE ha sexinviter pang på eller komplimanger som är generella och opersonliga, men gärna i stil med att man väckt deras nyfikenhet pga av.....si eller så. Att något i ens presentation överensstämmer med deras egna synsätt, musiksmak, intressen eller så.

    Man får gärna kommentera att jag ser intressant ut och har en tilltalande utstrålning mm, såna komplimanger smälter kvinnor för. Vad de flesta män inte har förståelse för är hur viktigt det är för kvinnor att känna sig utvalda och att mannen har verbala talanger och kan uttrycka sig intressant.
  • Anonym (Johanna)

    Orkade inte läsa men bara det faktum att du kallar dig för kille trots att du är 50+ är en dealbreaker.

  • Anonym (Noll koll, hur träffar man nån?)
    Anonym (DanielH) skrev 2020-12-12 09:18:30 följande:

    Jag har läst att kvinnor inte vill få komplimanger från män, om det handlar om utseendet. Men när man inte har träffats, och bara skriver med varann, ska man ge henne komplimanger för att hon verkar rolig, eller något hon pysslar med på fritiden, som kanske imponerar?


    Stämmer! Bättre att mannen säger något om mina intressen. 
    Om hon söker män i samma eller angränsande län eller anger en restid på högst två timmar vill hon inte få mess av män som bor 50 mil bort. Man ska ju hinna träffas oxå. Kontra då inte med "vill man så kan man". 
    Om hon skriver att hon ej är beredd att flytta då är hon inte det. 
    Men det är jättesvårt......Håller verkligen med TS.
  • Anonym (Noll koll, hur träffar man nån?)
    Några tankar från mig. 54, kvinna och undrar samma som du. 


    Skriver jag att jag söker någon som bor högt två timmars resväg från mig så vill jag inte ens börja prata med någon som bor i Ystad. Jag tar risken att missa ett guldkorn. Jag vill kunna träffa dig utan alltför mycket planering och roddande för att kunna se om vi två har något att bygga på. Svara inte att "vill man så kan man" eller "vi kan väl börja chatta så får vi se vad som händer" 
    Skriver jag att jag inte är beredd att flytta så är det så. I mitt fall har det varit pga att jag hade häst och dom flyttar man inte hur som helst. (Det förstår iofs bara hästmänniskor) Nu är det för att jag inte vill flytta ifrån eventuella barnbarn. 
    Om männens profilbild. Foton knäppta med kameran i knät och man kan räkna näshåren bör undvikas. Be någon fota dig eller lyft på kameran och knäpp fotot rakt framifrån. Helkroppsbild, välj en bild där du står upp och ser något anständig ut. Behöver inte vara uppklätt men liite kan du anstränga dig. 
    En dålig profilbild är trots allt bättre än ingen alls. 
    Välj hyffsat aktuella bilder. En del lägger upp 20 år gamla bilder och det är märkligt enligt mig. 
    Säg inte bara Hej och sedan inget mer. 
    Säg inte bara att jag är snygg eller nåt om bysten eller annat ytligt. Ja, det händer att män skriver om bröst. På en gång. Bättre att säga att jag ser trevlig ut, mina intressen verkar skoj eller är samma som dina.  Å jag menar inte att jag är snygg men ni fattar nog vad jag menar.

    Men det är jättesvårt! Jag låter säkert hård och krävande men vid min ålder så vet jag lite om vad som kan tänkas funka. Jag har iaf inte lyckats och är inte med på nån sida längre. Jag har skrivit till ett 25-tal män som bodde i samma län. Inte ett enda svar. Var jag för ful? Blev det för nära och skrämmande att vi med lätthet skulle kunna ta en kaffe på stan? Ingen aning. Hur gör man?
  • Anonym (DanielH)
    Anonym (Var ditt charmigaste och mest attraktiva JAG) skrev 2020-12-12 14:01:25 följande:
     Vad de flesta män inte har förståelse för är hur viktigt det är för kvinnor att känna sig utvalda och att mannen har verbala talanger och kan uttrycka sig intressant.
    Jag önskar att fler kvinnor vore så också.
  • Nocturne2542

    Få henne att skratta. Det älskar alla kvinnor, oavsett ålder. Du bör absolut inte sitta och vänta; det är kvinnornas marknad och du behöver stå ut från mängden. 

  • farman

    Vara sig själv samt bjuda på sig själv .
    Avlsappnad lyssna.
    Träffade  betydligt yngre vackra kvinnor på dejting sajt.
    Spraydajte då den var gratis.

  • Anonym (Kaffedraken)
    duanto skrev 2020-05-02 20:53:44 följande:
    Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?

    Dejtingsidor, hur ska jag som kille/man på drygt 50 år bete mig för att lyckas hitta en jämnårig tjej där? Är van vid hur det gick till förr med att skriva brev och vänta 1-2 veckor på svar. Funkar ju rätt annorlunda nu?


     


    Hur får jag bäst kontakt med de få tjejer som verkar intressanta? Känns som om killar sällan blir kontaktade av tjejer men att däremot tjejerna blir överösta av meddelanden, är det så?


     


    Vad ska jag skriva i meddelanden för att väcka ett första intresse? Kort och opersonligt eller långt och utlämnande? Ska jag ge komplimanger och skriva om vad jag uppskattar hos den jag skriver till eller ska jag skriva mer om mig och vem jag är? Eller ska jag bara vänta på att någon hör av sig till mig?


     


     


     


    Någon som har några bra tips om hur jag ska lyckas hitta någon? Vad ska jag göra och vad ska jag absolut inte göra? Eller är det rätt kört för mig?


    För det första, när man är 50+ så är man inte kille.
    Jag vet att kvinnor skriver att dom är tjejer om dom är 60+ men för män är det annorlunda.
    Gubbar är vi, eller män.

    Jodå, det är sällan som kvinnor skriver först på dejtsidor.

    Tycker man ska skriva det som känns bäst för en själv, i sin presentation. Antingen så gillar kvinnor det, eller inte.

    Jag har inga tips.
  • sextontassar

    En tanke för dagen: 

    Det går ruskigt snabbt att sortera profiler, särskilt på mobilen och volymen är fantastisk.

    MEN. Tänk på det verkliga livet. Volymen av möjliga partners är ännu större (eftersom långt ifrån alla intresserade är på kontaktsidor) och sorteringen tar flera sekunder vid möten. Det kostar bara mer: både i tid, pengar och ansträngning.

    Även här gäller den allmänna regeln om att ju mer vi offrar, desto större värde kan vi få.

    Kontaktsajter är bekväma (=låg ansträngning) och sorteringsvänliga(=vi väljer inte kriterierna och alla måste inte ange alla kriterier).

    Varför är ovanstående viktigt? Jo, för att man kan lätt luras att tro att man inget fiskar i den enorma strömmen, om man har "fel" profil. Det är en illusion. Det går ganska lätt att optimera en profil för maximalt intresse, men vad säger att man får en bra kontakt då?

    Skriv som du känner, be kanske en vän att titta på det för att fila bort onödiga dumheter. Var dig själv, lägg ut kroken .... och gå sedan och syssla med något som du tycker om. Det löser sig. Du kan ändå inte övertala kvinnor att välja dig på dina kriterier.


    Nyskild och kontaktsökande, men med måtta.
  • Silverjenny
    duanto skrev 2020-05-02 20:53:44 följande:
    Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?

     


    Vad ska jag skriva i meddelanden för att väcka ett första intresse? Kort och opersonligt eller långt och utlämnande? Ska jag ge komplimanger och skriva om vad jag uppskattar hos den jag skriver till eller ska jag skriva mer om mig och vem jag är? Eller ska jag bara vänta på att någon hör av sig till mig?


     


    Sedan är det väl en fördel med en bra profiltext också. Vad är bäst där, att beskriva sig själv så mycket som möjligt eller är det bättre att skriva om egenskaper hos den man vill träffa? Risken är ju också att man skrämmer iväg många om man är för detaljerad om sig själv och vad man letar efter, men samtidigt har i alla fall jag rätt specifika önskemål om vem jag vill leva med. Men det är kanske fel med för mycket krav?


    Jag gillar själv att vara ute i naturen året runt och vill vara det mycket mer än jag är nu som ensamstående. Vill leva ett aktivt liv med den jag träffar, träna ihop, kanske köra vasaloppet 45 ihop, paddla kajak, tälta i skogen, fjällvandring m.m. Jag har ett bra jobb och bra ekonomi, även om jag är rätt sparsam av mig. Är lagom social och ser väl rätt okey ut tror jag.


     


    Men sedan har man ju sina dåliga sidor också. Jag är rätt smal med smala armar, väger bara 63 kg och är 180 cm lång. Tål inte gluten, är väldigt känslig. Har haft cancer och opererat bort delar av tjocktarmen vilket gör att jag är känslig för magproblem och därmed inte längre vill resa till alltför avlägsna platser på jorden, håller mig helst i Norden. Har inte heller många vänner jag umgås med utanför jobbet. Sedan hade jag nog rätt tydliga drag av Aspergers syndrom när jag var yngre men känner inte att jag har stora problem av det nu som vuxen även om det säkert fortfarande skiner igenom ibland. Är ju ingen av dessa dåliga sidor jag direkt vill skylta med men som ändå har stor betydelse i hur jag uppfattas.


    Någon som har några bra tips om hur jag ska lyckas hitta någon? Vad ska jag göra och vad ska jag absolut inte göra? Eller är det rätt kört för mig?


    Nu söker jag inte på dejtingsidor för jag är gift, men jag skulle verkligen föredra en utförlig beskrivning. Ungefär som du skrivit i TS. Man får en känsla av hur livet med dig skulle kunna se ut, och det väcker intresse. Och om man avskyr skogspromenader är det ju lika bra att inte svara dig ändå, eller hur?

    Uppfriskande ärligt om dina tillkortakommanden fast du behöver inte ta med det i presentationen, utan ta det när ni pratar med varann.
  • Anonym (Anonym)

    Genom att vara den bästa version av sig själv som det möjligen går att bli.
    Och sikta på folk som är i ens egen liga. Ungefär som med övriga åldersgrupper. 

Svar på tråden Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?