• IceKitten

Rökning på balkongen

Jag syftar på lägenhetshus, i ens egna stör man troligtvis inte.

Gjorde jag detta korrekt? Vem vet... oavsett. Diskutera och framför era argument... respektfullt tack.

Personligen tycker jag att det borde förbjudas. Min grannes (nedanför) rökning innebär att jag inte kan ha öppet till balkongen vilket definitivt minskat livskvalitén för mig (och mina katter som inte får fri tillgång till sin nätade balkong). Grannen får gärna röka, hennes lungor är bara hennes, men varför är hon prioriterad över mig? När det faktiskt är hennes ovana som stör mig och inte tvärtom. Och hon röker typ konstant, iaf på sommaren, på vintern är hon tydligen inte lika beroende.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rökning på balkongen
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (äckel) skrev 2020-05-03 22:55:15 följande:
    Borde vara skottpengar på dig. 
    Jag förpestar inte andras tillvaro. Finns inget mer tacky än rökare. Så jävla vidriga.
  • Anonym (Äckligt)
    IceKitten skrev 2020-05-03 23:22:17 följande:
    Det var ju inte jätte respektfullt...

Ni som ändå röstat att det borde bara ok. Har ni några argument eller tankar att belysa er inställning med?
    Varför ska jag respektera folk som inte respekterar mig?
  • Anonym (...)

Bodde också över någon som röker konstant. Det gick så långt att jag flyttade därifrån. Så nu bor jag över en förskola. Sa till gång på gång till grannen som inte blev glad. Sa till hyresvärden, hyresvärden gjorde ingenting trots att det stod i kontraktet att man inte ska röka på den egna balkongen om det stör grannarna(vilket det uppenbarligen gjorde då jag sagt till så många gånger).

• Mint

Nej, det stör grannarna. Ska de prompt röka kan de göra det inne.

• IceKitten
    Physalis skrev 2020-05-04 11:01:49 följande:

Vad är det du undrar om du gjort korrekt?

Jag förstår inte riktigt vad du menar?
  • Anonym (slutrökt)

Nikotin är okej, det finns minst sex andra sätt att få i sig det utan att röka, och som bonus slipper man cancer och samhället sparar 31 milljarder om året som rökarna nu kostar skattebetalarna.

Rökning är inte okej 2020.

Det borde förbjudas från 2025.

• Physalis
    IceKitten skrev 2020-05-04 14:27:28 följande:

Jag förstår inte riktigt vad du menar?

Jag tänker på att det står:

"Gjorde jag detta korrekt? Vem vet... oavsett. Diskutera och framför era argument... respektfullt tack."

I din ts.
    Korrekturläser som en kratta
  • IceKitten
    Physalis skrev 2020-05-04 19:13:48 följande:

Jag tänker på att det står:

"Gjorde jag detta korrekt? Vem vet... oavsett. Diskutera och framför era argument... respektfullt tack."

I din ts.

Ah... själva omröstningen/inlägget. FL är ju inte supertydliga med sina funktioner direkt.
  • Physalis
    IceKitten skrev 2020-05-04 19:59:13 följande:

Ah... själva omröstningen/inlägget. FL är ju inte supertydliga med sina funktioner direkt.

Jaha ^^ då är jag med.

Jag är själv inte rökare och skulle bli fruktansvärt besviken om det flyttade in någon som konstant rökte så att det förpestade min balkong. Speciellt som att vi får det väldigt varmt inne på sommaren. Jag har väldigt svårt för den lukten och vill verkligen inte att min dotter ska av passiv rökning. Däremot skulle nog väldigt många rökare hamna i kläm om de plötsligt förbjöds att röka på sin egen balkong. Många människor har inte råd att flytta eller är friska nog att springa ut ur hela byggnaden för varje cigarett. Så det blir ett dilemma.
    Korrekturläser som en kratta
  • Mint
    Physalis skrev 2020-05-05 10:58:33 följande:

Jaha ^^ då är jag med.

Jag är själv inte rökare och skulle bli fruktansvärt besviken om det flyttade in någon som konstant rökte så att det förpestade min balkong. Speciellt som att vi får det väldigt varmt inne på sommaren. Jag har väldigt svårt för den lukten och vill verkligen inte att min dotter ska av passiv rökning. Däremot skulle nog väldigt många rökare hamna i kläm om de plötsligt förbjöds att röka på sin egen balkong. Många människor har inte råd att flytta eller är friska nog att springa ut ur hela byggnaden för varje cigarett. Så det blir ett dilemma.

Fast då har de två valmöjligheter till: röka inne eller sluta.
  • Anonym (Hata rök)

Mina grannar röker inne (vilket gör att rök kommer in till mig via fläkten om inte köksfläkten är på) och de röker i trapphuset (vilket gör att rök dras in i lägenheten ifall min fläkt är på). Att det är förbjudet och att hyresvärden säger ifrån skiter de fullständigt i. 

Slutsats: det luktar rök hos mig oavsett om min köksfläkt är på eller av  

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (Hata rök) skrev 2020-05-05 16:54:38 följande:

Mina grannar röker inne (vilket gör att rök kommer in till mig via fläkten om inte köksfläkten är på) och de röker i trapphuset (vilket gör att rök dras in i lägenheten ifall min fläkt är på). Att det är förbjudet och att hyresvärden säger ifrån skiter de fullständigt i. 

Slutsats: det luktar rök hos mig oavsett om min köksfläkt är på eller av  

Men urs! Öppna en burk surströmming å släng in i deras brevinkast eller nåt
  • Anonym (Modern)

Jag skulle skrivit att jag kan tolerera rökare, även på balkongen under, men sen tänkte jag att det numera finns betydligt bättre sätt att få i sig sin drog på. T.ex. E-cigg som inte stör omgivningen i samma utsträckning. 

• Mint

Men eller hur, e-cigg eller snus; skulle alla vinna på.

Svar på tråden Rökning på balkongen