• Anonym (Bängo)

Tycker du synd om frustrerade tjejer

som inte har fått ligga på mycket, mycket, mycket länge?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du synd om frustrerade tjejer
  • Mimosa86
    Anonym (benämner det med andra ord.) skrev 2020-05-06 16:11:03 följande:

Om du kan bli utnyttjad hela tiden så betyder det ju att du också kan ha sex hela tiden.

De som vill utnyttja dig vill inte göra det bara för säger nej.

Fast med det resonemanget så kan killar också ha sex när de vill. Bara att uppsöka närmsta gaybar så är det ju löst.

Märkligt att hävda att det är självvalt när tjejer väljer bort dåligt eller destruktivt sex när män uppenbarligen också är selektiva där.
  • Anonym (Nja...)

Ja och nej. Klart det är trist, men sex är ingen mänsklig rättighet.

• Anonym (benämner det med andra ord.)
    Mimosa86 skrev 2020-05-06 17:35:12 följande:

Fast med det resonemanget så kan killar också ha sex när de vill. Bara att uppsöka närmsta gaybar så är det ju löst.

Märkligt att hävda att det är självvalt när tjejer väljer bort dåligt eller destruktivt sex när män uppenbarligen också är selektiva där.

Du skrev att du får inte sex
    Mimosa86 skrev 2020-05-06 17:35:12 följande:

Du skrev ju att du inte får sex av män hela tiden.
  • Anonym (Bängo)
    Anonym (J) skrev 2020-05-06 17:25:27 följande:
    Jag talar generellt. DU kan tala för sig själv för det är du ganska ensam om kan jag lova dig.

Och i de allra flesta fallen när inte kvinnor ligger med någon är det självvalt till skillnad från männen som inte får ligga pga att kvinnor är kräsna.
    Du talar för alla andra män alltså? Och hävdar att vi kan ligga med vem som helst, bara hon har f***a.
    Då är du alltså dummare än tåget.
  • Wagner
    Anonym (Bängo) skrev 2020-05-07 07:06:29 följande:
    Du talar för alla andra män alltså? Och hävdar att vi kan ligga med vem som helst, bara hon har f***a.
    Då är du alltså dummare än tåget.
    Jag vet inte det jag. Tror det till rätt stor del är en åldersfråga (erfarenhetsfråga).

När jag var yngre hände det vid rätt många tillfällen att jag låg med brudar jag egentligen inte tände på det minsta, bara för att få tömma pungen.

Men idag, när jag närmar mig de 50, skulle jag aldrig göra det. Helt meningslöst. Av de kvinnor jag träffar i olika sammanhang, ser på stan, o.s.v., är det kanske 10% jag skulle kunna tänka mig att ligga med. Och nej, det har ingenting med potensen att göra. Jag är nämligen alltjämt helt potent. Märker ingen skillnad avseende det jämfört med förr.

Nej, det är en mental grej, som skett undan för undan. Varför skulle jag sätta på en kvinna jag inte attraheras av, idag? Nej, då föredrar jag att tömma pungen på egen hand istället.
  • Anonym (Bängo)
    Wagner skrev 2020-05-07 08:30:18 följande:
    Jag vet inte det jag. Tror det till rätt stor del är en åldersfråga (erfarenhetsfråga).

När jag var yngre hände det vid rätt många tillfällen att jag låg med brudar jag egentligen inte tände på det minsta, bara för att få tömma pungen.

Men idag, när jag närmar mig de 50, skulle jag aldrig göra det. Helt meningslöst. Av de kvinnor jag träffar i olika sammanhang, ser på stan, o.s.v., är det kanske 10% jag skulle kunna tänka mig att ligga med. Och nej, det har ingenting med potensen att göra. Jag är nämligen alltjämt helt potent. Märker ingen skillnad avseende det jämfört med förr.

Nej, det är en mental grej, som skett undan för undan. Varför skulle jag sätta på en kvinna jag inte attraheras av, idag? Nej, då föredrar jag att tömma pungen på egen hand istället.
    Ja, och så hävdar tjejer att alla äldre män bara vill ha sex. Brukar vara så att yngre män bara vill ha sex.
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-05-04 07:54:54 följande:
    Sex är ingen jävla mänsklig rättighet. Det är inte ett dugg synd om någon för att den inte får ligga. Säger däremot lite som Sara, att man ändå kan känna sympati för någon att den mår dåligt eller inte är nöjd med en aspekt av sitt liv. Men synd om?? Nej nej.
    Att något anses vara ingen mänsklig rättighet har inte med något om man tycker synd om någon. 
    Anonym (Nja...) skrev 2020-05-06 17:57:38 följande:

Ja och nej. Klart det är trist, men sex är ingen mänsklig rättighet.

Vad har det med sex att göra. 
    Exempelvis hel del tycker kvinnor ska ha rätt till orgasm vid sex trots att det inte är en mänsklig rättighet 
    Anonym (Johanna) skrev 2020-05-04 20:26:24 följande:
    Du vet att det finns statistik på att män ligger betydligt mer än kvinnor. Kvinnor är det könet som ligger minst.

Ändå är det mest män som klagar.

Hellre att inte ligga alls än att ligga av fel orsaker eller bli utnyttjad av en självisk kille i sängen. Destruktivt sex ger djupare ärr än att inte få ligga alls.
    För olika intresse i sex. 
    Anonym (Sara) skrev 2020-05-06 07:51:14 följande:

Det är sannolikt lika jobbigt att känna sig missnöjd med delar av sitt liv oavsett kön.

Just när det gällar avsaknad av sex verkar det ju snarare finnas en bild av att kvinnor inte kan vara utan en sexuell relation utan att det är frivilligt. Så om det finns någon skillnad just inom det området verkar det ju vara att färre känner empati för kvinnor eftersom vissa inte ens tror att problemet existerar.

Men det gäller nog bara några få. De flesta ser nog ingen skillnad eller grottar ned sig i detaljer. Hör man om nån som inte mår bra av någon anledning känner man i regel empati för den.

Det var mer så förut skulle jag säga. 
    Nuförtiden så brukar skulden läggas mer på män som blir nekad sex, att de måste anpassa sig till kvinnors val. 
  • StudierKemi
    Anonym (Ace) skrev 2020-05-06 16:20:35 följande:
    Vem tror du har lättast att hitta en frivillig sexpartner, en random man eller kvinna? Kan försäkra dig att skillnaden i det avseendet är som dag och natt.

Hur menar du att du kan bli utnyttjad av män när som helst? Utnyttjandet finns bara där om kvinnan ofrivilligen går med på sex, mot eller utan betalning.... Vari ligger utnyttjandet som du syftar på? Att mannen duperar kvinnan med falska förhoppningar om framtida relation eller?
    Alla är olika känsliga. Väldigt många kvinnor vill ha ett förhållande efter sex, men det brukar inte bli så. De får inte det de vill. Det är väldigt få män som känner sig förkrossade och utnyttjade när man blir kastad som skräp efter sex, men detta är sjukt mycket vanligare bland kvinnor.

Sen finns det kvinnor som inte är så känsliga, vi alla vet om att det finns så stor variation mellan personligheter. Jag är av den känsliga sorten iallafall. Om killen lurar mig att han är monogam och lojal, bara för att få mig i säng, och efter sex bryter han kontakten, då mår jag hemskt illa of course. Jag känner djup ånger då och sorg, att jag gick till ett satans svin som inte förtjänar en kvinna. Så så är det att känna sig utnyttjad.
Svar på tråden Tycker du synd om frustrerade tjejer